کد خبر : 47036 / /
/

کارآگاه‌بازی پدربزرگ دست سارقان حرفه‌ای را رو کرد | باند بزرگی متلاشی شد

کارآگاه بازی پدربزرگ و شنود گوشی مسروقه نوه‌اش به دستگیری اعضای باندی از سارقان حرفه‌ای منجر شد که تازه از زندان آزاد شده‌اند.

کارآگاه‌بازی پدربزرگ دست سارقان حرفه‌ای را رو کرد | باند بزرگی متلاشی شد

دو هفته پیش پیرمردی با مراجعه به اداره آگاهی تهران شکایتی طرح کرد و از سرقت گوشی نوه کم سن و سال خود خبر داد. او در شکایت خود گفت: نوه‌ام در پارکی نزدیک خانه‌مان بود که سارقان به او حمله  و با شیوه زورگیری گوشی‌اش را که تازه خریده بود، سرقت کرده‌اند.

به این ترتیب تحقیقات برای شناسایی سارقان آغاز شد. در حالی که بررسی‌ها ادامه داشت و هنوز سرنخی برای دستگیری سارقان بدست نیامده بود پیرمرد شاکی بار دیگر به اداره پلیس آگاهی تهران رفت و این بار آدرسی را در اختیار ماموران پلیس قرار داد و گفت: می‌دانم این آدرس جایی است که پلیس می‌تواند سرنخی از سارقان به‌دست آورد.

با پیجویی‌های ماموران از پیرمرد او گفت: مدتی بود که از اقوام و آشنایان می‌شنیدم گوشی‌هایشان سرقت شده است. از آنجایی که نوه‌ام گوشی را تازه خریده بود و می‌دانستم آن را خیلی دوست دارد و اگر دزدیده یا گم شود نمی‌تواند دوباره برای خودش گوشی بخرد دنبال راه چاره بودم. از طرفی یکی از دوستانم گفت در یک فیلم خارجی دیده که روی گوشی شنود گذاشته‌اند جوری که می‌توان بعد از گم  یا دزدیده شدن گوشی صدای افرادی را که گوشی دستشان است، شنید. پس از از آن بود که پیگیری را ادامه دادم و روی گوشی نوه‌ام آن شنود را گذاشتم، آن روز که شکایت کردم هنوز چیزی به دست نیاورده بودم؛ اما چند روز به صحبت‌هایی که می‌شنیدم گوش دادم و آدرس‌ها و صحبت‌های مختلفی را شنیدم و در آن صحبت‌ها چیزهایی می‌گفتند که همه‌اش در مورد سرقت بود. وقتی مطمئن شدم جایی که از آن صحبت می‌کنند پاتوق سارقان است دوباره به اداره پلیس آمدم و این آدرس را به شما می‌دهم تا سارق گوشی نوه‌ام را دستگیر کنید.

در نتیجه این یافته‌های پیر مرد ماموران نیز تحقیقات پلیسی خود را در مورد اطلاعات و گفته‌های او ادامه دادند و در نهایت با هماهنگی قضایی به آدرسی که شاکی داده بود، رفتند. در آدرس مورد نظر 12 نفر به همراه تعدادی گوشی و اموال مسروقه دستگیر شدند.

متهمان دستگیر شده که سابقه‌دار هستند و برخی از آنها به تازگی از زندان آزاده شده‌اند پس از دستگیری غیر منتظره اعتراف کردند در پارک‌ها و مکان‌های خلوت بیشتر از بچه‌های کم سن و افراد پیر و بعد هم زنانخفت‌گیری می‌کردند و گاهی هم با موتور در کوچه و خیابان‌ها موبایل‌قاپی انجام داده‌اند.

به این ترتیب قرار بازداشت متهمان دستگیر شده از سوی مقام قضایی صادر و تحقیقات برای دستگیری سایر افراد مرتبط با این باند از جمله مالخران آغاز شده است./سایت جنایی

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.