کد خبر : 46306 / /
/

شگرد جدید کلاهبرداران برای پولشویی | شریک پولشویی کلاهبرداران نشوید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شگرد جدید کلاهبرداران برای پولشویی با استفاده از حساب بانکی شهروندان خبر داد.

شگرد جدید کلاهبرداران برای پولشویی | شریک پولشویی کلاهبرداران نشوید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان نسبت به سوءاستفاده برخی مجرمان سایبری با شگرد واریز وجه به حساب افراد گفت: شهروندان در صورت واریز وجه به حسابشان از سوی افراد ناشناس، ابتدا حساب خود را مسدود و موضوع را در اسرع وقت به بانک عامل و مرکز فوریت‌های سایبری این پلیس گزارش کنند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در تعدادی از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا و با استناد به مستندات موجود مشخص شد افراد کلاهبردار از طریق فیشینگ با دسترسی به اطلاعات حساب‌های بانکی هموطنان و حساب‌های مالی سایر افراد، به منظور پولشویی و طولانی کردن فرایند پی جویی جرایم پول‌های سرقتی را به سایر حساب‌های افراد انتقال می‌دهند و در زمان‌های متعدد نسبت به برداشت غیرمجاز آن اقدام می کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت واریز وجه به حسابشان از سوی افراد ناشناس، ابتدا حساب خود را مسدود و موضوع را در اسرع وقت به بانک عامل و مرکز فوریت‌های سایبری این پلیس گزارش کنند.

سرهنگ مرتضوی گفت: شهروندان ضمن فعال‌سازی ارسال پیامک واریز و برداشت حساب‌های مالی خود، به محض اطلاع از واریز و برداشت هرگونه مبالغ مشکوک به حساب‌های مالی، بلافاصله به مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و بانک عامل اطلاع دهند.

ایران

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.