کد خبر : 31153 / /
/

هشدار پلیس فتا | مراقب خرید های اینترنتی شب یلدا باشید

رییس پلیس فتا البرز با اشاره به جولان کلاهبرداران در فضای مجازی گفت: مردم در خریدهای اینترنتی شب یلدا به نکات امنیتی در این فضا توجه بیشتری کنند.

هشدار پلیس فتا | مراقب خرید های اینترنتی شب یلدا باشید

سرهنگ رسول جلیلیان روز شنبه اظهارداشت: در آستانه شب یلدا ، کلاهبرداران با سوءاستفاده از این شرایط به انتشار آگهی های اغوا کننده مانند تخفیف های ویژه شب یلدا روی آورده و کاربران را به درگاه های جعلی می کشانند.

وی خاطرنشان کرد: ترغیب کاربران با شیوه های مختلف ، سرآغازی بر کلاهبرداری و خالی کردن حساب های بانکی آنها است که باید مراقب این کلاهبرداران بود.

جلیلیان با اشاره به برخی کلاهبرداری ها از طریق خریدهای اینترنتی شب یلدا به کاربران توصیه کرد که از فروشگاه های اینترنتی با نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنند.

رییس پلیس فتا البرز یادآور شد : فروشگاه‌های اینترنتی فاقد وب سایت معتبر و نماد اعتماد الکترونیکی قابل اعتماد نیستند و نباید برای خرید به آنها رجوع کرد.

وی اضافه کرد: کاربران خریدهای خود را به صورت پرداخت در محل سفارش انجام دهند و از پرداخت بیعانه خودداری کنند ضمن آنکه هنگام خریدهای اینترنتی مراقب لینک‌های جعلی ارسال شده توسط کلاهبرداران باشند و به هیچ عنوان روی آنها کلیک نکنند.

رییس پلیس فتا استان البرز گفت : از سوی دیگر بایستی در فضای حقیقی هنگام خرید و پرداخت در دستگاه های پوز عملیات پرداخت توسط خود کاربر صورت گیرد تا راه نفوذ سارقان الکترونیکی مسدود شود.

جلیلیان افزود: در چنین شرایطی کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک و فروشگاه های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی شامل شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ می کنند و سپس دارایی حساب بانکی افراد را به سرقت می برند.

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کاربران قبل از خرید اعتبار فروشگاه های اینترنتی را بررسی کنند و مراقب صفحات و درگاه های پرداخت جعلی باشند.

وی افزود: کاربران در صورت اطلاع از صفحات جعلی اینترنتی موارد را بلافاصله از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.