کد خبر : 46183 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

خبر داغ شبانه برای بازنشستگان | اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قطعی شد | فرمول جدید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در باره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: این مهم از مطالبات بازنشستگان بود که امروز در کمیسیون تلفیق تصویب شد.

خبر داغ شبانه برای بازنشستگان | اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قطعی شد | فرمول جدید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه دیده خواهد شد.همچنین، سازمان تامین اجتماعی در صورت لزوم می‌تواند تغییراتی در حقوق بازنشستگان اعمال کند.یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان ، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: این مهم از مطالبات بازنشستگان بود که امروز در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصویب شد.

وی با بیان اینکه این امر طی سه سال صد درصدی تامین می‌شود افزود: سال اول ۴۰ درصد و سال دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد افزایش اعمال می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: این مهم در راستای تامین نیاز بازنشستگان در دستور قرار گرفت و طبیعتا در صحن علنی مجلس نیز که مورد درخواست دیگر نمایندگان است رای خواهد آورد.

وی با تاکید بر اینکه این قانون برای همه بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی لحاظ می‌شود اضافه کرد: این خبر برای بازنشستگان عزیز جامعه نویدبخش است تا بتوانند زندگی‌شان را به راحتی سپری کنند./ فارس

حقوق بازنشستگان

 حقوق بازنشستگان واریز شد

واریز مستمری آبان بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است.

حقوق بازنشستگان به واسطه تورمی که وجود دارد در سالهای اخیر همواره مورد انتقاد بازنشستگان قرار گرفته است. علیرغم افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲، بسیاری برخی از آنها می‌گویند حقوقشان کفاف حدود ۱۰ روز زندگی در یک ماه را می دهد. دولت وعده داده که طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند اما در این میان گاهی خبرهای نگران کننده ای در خصوص از دستور کار خارج شدن این طرح شنیده می شود. همسان سازی حقوق بازنشستگان می تواند تاثیر قابل توجهی روی میزان دریافتی بازنشستگان بگذارد. تازه ترین خبر درباره حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

واریز مستمری آبان بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از پنج صبح بیستم آبان آغاز شده است. هیچ تغییری در میزان مستمری آبان ماه بازنشستگان ایجاد نشده است.

پرداخت‌ها براساس حروف الفبا انجام می‌شود و بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با «الف» آغاز می‌شود، امروز مستمری خود را دریافت کرده‌اند.

بازنشستگان انتظار دارند این ماه پرداخت مستمری‌ها براساس جدول اعلامی سازمان و به موقع صورت بگیرد؛ در چند ماه اخیر، پرداخت مستمری بازنشستگان گاهی با یکی دو روز تاخیر مواجه شده بود

جدول تاریخ واریز حقوق آبان بازنشستگان۱۴۰۲حرف تاریخ پرداخت بانک صادرات ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

آ – الف ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ط ۱۴۰۲/۰۷/۳۰

حروف (ب) تا (ش) شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ظ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

حروف (ص) تا (ی) شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۲/۰۸/۲۳ خ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ب ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ گ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

پ ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ ل ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ت ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ و ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ث ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ ه ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

چ ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ غ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ج ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ی ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ژ ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ذ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ص ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ک ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ض ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ د ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ز ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ ش ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ف ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ ع ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ح ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ ن ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ق ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ م ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

س ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ بنیاد شهید ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ر ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ همکاران بازنشسته ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

بانک ملی ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بانک ملت ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بانک تجارت ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

پست بانک ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بانک سپه ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بانک کشاورزی ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

حقوق بازنشستگان

ثبت‌نام بازنشستگان برای حکمت‌ کارت و واریز هدیه نقدی به حقوق بازنشستگان

«حکمت کارت» در راستای ارائه ‌خدمات رفاهی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد از ابتدای آبان‌ماه جاری صادر شد که با شارژ ماهیانه این کارت به مبلغ سه میلیون تومان امکان خرید اقساطی کالا و خدمات برای این دسته از بازنشستگان فراهم می‌شود که طی این مدت و تاکنون، بیش از ۳۴۰۰ بازنشسته برای دریافت این کارت ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این راستا صندوق بازنشستگی فولاد اقدام به انعقاد قراردادی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا کرده و با شارژ ماهیانه حکمت کارت به مبلغ سه میلیون تومان امکان خرید اعتباری از فروشگاه‌های مذکور برای کلیه بازنشستگان متقاضی سراسر کشور میسرشده است. بازنشستگان صندوق فولاد با مراجعه به این فروشگاه‌ها می‌توانند بدون ضامن و بدون پیش پرداخت در اقساط ۶ الی ۲۴ ماهه به صورت اقساطی با کارمزد ۲ درصد کالا و خدمات خریداری کنند.

در حالی که بازنشستگان می توانند با مراجعه به لینک https://neservices.irsbf.ir جهت دریافت کارت مذکور ثبت نام کنند، طی ۱۵ روز گذشته بیش از ۳۴۰۰  تن از بازنشستگان صندوق برای دریافت کارت رفاهی حکمت ثبت نام کرده‌اند؛ البته ثبت نام کارت رفاهی حکمت همچنان ادامه دارد.

بدین منظور بازنشستگان و متقاضیان کارتیاد شده پس از اینکه در سایت صندوق ثبت نام کردند، فهرست ثبت نام کنندگان پس از تایید صندوق برای فروشگاه‌های اتکا ارسال می‌شود و پس از آن کارت برای متقاضیان صادر می‌شود. مطابق عرف ۱۰ هزار تومان هم هزینه صدور کارت خواهد بود.

لازم به ذکر است طبق توافق  صورت گرفته، تخفیف کلی روی کالاهای کارت حکمت تا سقف پنج درصد است که این تخفیف ممکن است در مناسبت‌های مختلف تغییرکند.

باید گفت که شارژ ماهیانه در صورت عدم مصرف ذخیره نخواهد شد؛ دارندگان کارت حکمت در هر صورت فقط ماهیانه ۳ میلیون تومان اعتبار دارند و اگر ماهیانه دو میلیون تومان تا ۶ ماه اقساط داشته باشند، تا موعد تسویه کامل، فقط یک میلیون در حساب آنها شارژ خواهد شد.

در خصوص نحوه دریافت حکمت کارت نیز صندوق بازنشستگی فولاد پیش از این اعلام کرده که «روش‌های دریافت حکمت کارت متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود حال آنکه به هیچ وجه این کارت‌ها برای متقاضیان پست نخواهد شد».

حقوق بازنشستگان

اطلاعیه شماره 2 / جزئیات کارت رفاهی حکمت به حقوق بازنشستگان

بازنشستگان و متقاضیان کارت حکمت پس از اینکه در سایت صندوق ثبت نام کردند فهرست ثبت نام کنندگان پس از تایید صندوق برای فروشگاه‌های اتکا ارسال می‌شود و پس از آن کارت برای متقاضیان صادر می شود

صندوق بازنشستگی فولاد در اطلاعیه شماره 2 خود جزئیات کارت رفاهی حکمت بازنشستگان صندوق را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، در این اطلاعیه آمده است:

اعتبار ماهیانه کارت رفاهی حکمت برای بازنشستگان صندوق فولاد 3 میلیون تومان خواهد بود. یعنی دقیقا به همان میزانی که فروشگاه اتکا برای کارکنان نیروهای مسلح در نظر گرفته این در حالی است که مبلغ شارژ حکمت کارت برای سایر دستگاه هایی که طرف قرارداد با اتکا هستند 2 میلیون تومان است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.