کد خبر : 46013 / /
/

هشدار جدی طوفان و سیل به این استان ها | ۲ روز باد و باران شدید در راه سواحل خزر

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از وقوع طوفان در سواحل خزر و مناطق دریایی دور از ساحل طی ۲ روز خبر داد.

هشدار جدی طوفان و سیل به این استان ها | ۲ روز باد و باران شدید در راه سواحل خزر

سازمان هواشناسی کشور در خصوص فعالیت سامانه‌ بارشی همراه با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش نسبی دما و مه‌آلودگی برای استان‌های ساحلی خزر هشدار زرد رنگ صادر کرد.

بر اساس این هشدار جمعه (۱۴۰۲/۰۸/۱۹) گیلان، مازندران، دامنه و ارتفاعات گلستان و شنبه (۱۴۰۲/۰۸/۲۰) گیلان و مازندران دچار مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد شدید موقتی، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال تاخیر در پرواز برای استان‌های فوق پیش‌بینی شده است.

این سازمان عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی، حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره را توصیه کرد.

وزش باد شدید در خزر و سواحل آن

سازمان هواشناسی همچنین درباره افزایش سرعت وزش باد (باد شمال غربی و افزایش بیشینه سرعت باد تا ۲۸ نات) و افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و دور از سواحل بیش از ۲ متر از پیش از ظهر جمعه تا ظهر شنبه برای ۳ استان ساحلی خزر هشدار زرد دیگری صادر کرد.

بر اثر این مخاطره جوی غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب دیدن قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی و فعالیت‌های صنایع فراساحل محتمل پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی، شنا، شیلاتی و تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و تفریحی، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحل را توصیه کرد./همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.