کد خبر : 46009 / /
/

سهام عدالت | وارثان سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت به حسابها | صاحبان سهام عدالت این مطلب را حتما بخوانند

اخبار جدیدی برای دریافت سود سهام عدالت به گوش می‌رسد که می‌توانید جزئیات آن را در سایت ما بخوانید.

خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت به حسابها | صاحبان سهام عدالت این مطلب را حتما بخوانند

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد.سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.مجید عشقی رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سود سهام عدالت هنوز در شورای عالی بورس تصویب نشده و به محض اینکه سود سهام عدالت مشخص شود تصمیم‌گیری انجام می‌شود.آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

 سهام عدالت از سال ۸۴ به حدود ۵۰ میلیون نفر اختصاص یافت که تاکنون نزدیک به ۴میلیون نفر آن‌ها فوت کرده‌اند.

برای انتقال سهام عدالت افراد فوت‌شده در یک فرایند همکاری بین قوه قضائیه، سازمان ثبت احوال، سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار شده است سهام عدالت افراد فوت‌شده از طریق کارگزاری‌های منتخب بورسی و بدون دریافت وجه اختصاص یابد.

در این زمینه مجید عشقی رئیس سازمان بورس در نمایشگاه کیش اعلام کرد با توجه به اینکه از سال ۸۴ تاکنون تعدادی از سهامداران عدالت فوت کرده‌اند و دارایی آنها مانده است که باید به ورثه منتقل شود، با کمک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و مدیریت فناوری بورس، قوه قضائیه، سازمان ثبت احوال و سازمان بورس قرار است انتقال سهام عدالت به صورت الکترونیکی به ورثه انجام شود. با کمک شرکت‌های کارگزاری بورسی از فردا انتقال سهام عدالت متوفیان بدون دریافت هیچ کارمزدی آغاز می‌شود.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه سهام عدالت متعلق به مردم عادی است گفت: عده‌ای متأسفانه در صدد کلاهبرداری از مردم هستند، اما صراحتا العام می‌کنیم انتقال سهام عدالت متوفیان بدون هیچ کارمزدی است و سهام به صورت قهری منتقل خواهد شد. فقط کافی است یکی از وراث به شعبه یک کارگزاری بورس مراجعه کرده و مشخصات فرد و وراث را با مدارک اعلام کند و سهام عدالت بدون دریافت کارمزد منتقل خواهد شد.

محمود حسنلو معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هم در این زمینه گفته است که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در فرایند تسهیم و انتقال هیچ گونه پیامکی از سرخط های شماره دار و بدون ماسک ارسال نمی‌کند و از نظر ما این پیامک‌ها بی اعتبار است و مردم نباید به این پیامک‌ها توجه کنند.

سهام عدالت

زمان پرداخت سود سهام عدالت متوفیان مشخص شد

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: همه مراحل انتقال سهام عدالت متوفیان وراث تا پایان سال انجام خواهدشد اما پرداخت سود به سال آینده موکول شده است.

محمد باغستانی با اشاره به اتمام انتقال سهام عدالت ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار فوت شده به وراث آنها تا پایان سال جاری، از پرداخت سود سهام عدالت متوفیان به وراث در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی با اشاره به سامانه میراث گفت: انتقال این دارایی ها از روز دوشنبه (۱۵ آبان) مبتنی بر حضور فیزیکی یکی از وراث فوت شده، در تمامی دفاتر شعبات کارگزاری ها و در شعبات بانک های منتخب (تاکنون بانک پارسیان و بانک ملت) صورت می گیرد.

باغستانی ادامه داد: یکی از لازمه های این انتقال، مراجعه یکی از وراث فوت شده به شعبات کارگزاری ها است. البته لازم به ذکر است که شخص مراجعه کننده باید سجامی شده باشد (در سامانه سجام ثبت نام کرده باشد). همچنین گفتنی است شخص مراجعه کننده باید تمامی مدارک لازم از جمله مدارک احراز هویت و برگه انحصار وراثت، شناسنامه فرد فوت شده و مدارک سایر وراث را به همراه داشته باشد و به دفاتر کارگزاری ها ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: بعد از سپری شدن این مراحل، فرایند انتقال دارایی ها صورت میگیرد. لازم به ذکر است تمامی این عملیات کاملا به صورت رایگان بوده و هیچ گونه پرداخت وجهی از سوی وراث صورت نمی گیرد.

باغستانی افزود: پیش بینی ما این است که تا انتهای سال فرایند انتقال سهام عدالت ۳ میلیون ۸۰۰ هزار فوت شده به وراث آنها که حدود ۱۵ میلیون نفر می شوند، صورت پذیرد. همچنین بعد از طی شدن فرایند انتقال، تمامی سود هایی که در سنوات گذشته به شخص متوفی باید پرداخت می شد، در ابتدای سال ۱۴۰۳ به وراث آن ها پرداخت شود.

پس از مصوبه شورای عالی بورس مبتنی بر انتقال دارایی های فوت شدگان سهام عدالت به وراث آنها، شرکت سپرده گذاری مرکزی سامانه ای تحت عنوان "میراث" را راه اندازی کرد، تا انتقال دارایی های فوت شدگان به وراث صورت گیرد./تسنیم

سهام عدالت

پرداخت سود سهام عدالت

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: پرداخت سود سهام عدالت منوط به برگزاری کامل مجامع شرکت‌های سرمایه پذیر است.

مهدی حاجی وند، دستیار و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، اعلام کرد که پرداخت سود سهام عدالت به برگزاری کامل مجامع شرکت‌های سرمایه پذیر و یا به اصلاح شرکت‌هایی که برخی از سهام آن‌ها به صورت سهام عدالت واگذار شده است، وابسته است.

وی افزود: بعد از برگزاری مجامع شرکت‌ها، یک مهلت قانونی وجود دارد که در طول آن باید سود به سهامداران پرداخت شود. به همین دلیل، تا زمانی که این مهلت قانونی به پایان نرسیده است، دریافت سود همچنان ادامه خواهد داشت و نمی‌توان زمان و مقدار سود سهام عدالت را مشخص کرد. اطلاعات دقیق درباره زمان و مقدار پرداخت سود سهام عدالت، به محض تعیین آن‌ها، به صورت رسمی ارائه خواهد شد.

حاجی وند در ادامه توصیه کرد که سهامداران خبرهای مربوط به سهام عدالت را از مراجع رسمی پیگیری کنند و توجه داشته باشند که برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به حضور حضوری ندارند. همچنین، سهامداران نباید هیچ مبلغی را واریز کنند و هیچ لینک یا نرم‌افزاری را باز نکنند.

پرداخت سود قطعی به دارندگان سهام عدالت تا پایان آذرماه امسال

پیشتر رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس از پرداخت سود قطعی به دارندگان سهام عدالت تا پایان آذرماه امسال خبر داده بود.

به‌گفته سعادتی، سود سهام عدالت امسال برای برخی از سهامداران تحت پوشش، از یک تا دو میلیون تومان است. برای برخی دیگر از سهامداران هم مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان برآورد شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.