کد خبر : 45890 / /
/

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان تامین اجتماعی | وام بازنشستگان کشوری

خبر جدید درباره وام بازنشستگان از راه رسید | وام ازدواج فرزندان بازنشستگان چقدر شد ؟

۲۰۰۰ فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان و ۳۲هزار فقره تسهیلات ضروری بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۰میلیون تومان به حساب واجدین شرایط واریز شده است.

خبر جدید درباره وام بازنشستگان از راه رسید | وام ازدواج فرزندان بازنشستگان چقدر شد ؟

وام بازنشستگان | در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه آیا بازنشستگانی که قبلاً برای وام 30میلیونی ثبت‌نام کرده‌اند، دوباره باید برای وام بازنشستگانثبت‌نام کنند؟ پرداخته شده است.متقاضیان وام بازنشستگانحتما بخوانند.در خصوص بازنشستگانِ متقاضی که از هر حیث شرایط لازم برای ثبت درخواست وام بازنشستگان دارند .اطلاعات مهم و جدید درباره وام بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

۲۰۰۰ فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان و ۳۲هزار فقره تسهیلات ضروری بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۰میلیون تومان به حساب واجدین شرایط واریز شده است.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فعالیت‌ها و اقدامات یک ماهه اخیر صندوق بازنشستگی کشوری و واحدهای زیرمجموعه آن حاکی از صدور احکام برقراری حقوق بازنشستگان به تعداد ۴۳هزار و ۳۳۴نفر از بازنشستگان تحت پوشش است.

براساس این گزارش که از ابتدای مهرماه تا ۹آبان ماه تهیه شده است، ۹۵ درصد احکام برقراری حقوق مهرماه امسال، مربوط به دستگاه آموزش و پرورش است.

 بر این اساس، طی یک ماه اخیر، در استان تهران نیز ۵۳۳۵ مورد برقراری حقوق بازنشستگی، ۸هزار و ۱۸۰مورد مکاتبات و پرونده‌های واصله به اداره کل، ۱۱هزار و ۳۰۰مورد انجام کارشناسی و مشاوره حضوری، ۶هزار و ۷۲۵مورد پاسخگویی تلفنی به بازنشستگان و ۷۶۳ مورد احراز هویت بازنشستگان خارج از کشور انجام گرفته است.

همچنین براساس این گزارش که مربوط به بازه زمانی ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا ۹آبان ماه ۱۴۰۲ است، ۲۰۰۰ فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان و ۳۲هزار فقره تسهیلات ضروری بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۰میلیون تومان به حساب واجدین شرایط واریز شده است.

رسیدگی به ۵۳۳ هزار و ۱۳ مورد پرونده خدمات بیمه‌ای درمان در قالب قرارداد جبران هزینه خسارت درمان، تهیه و پیشنهاد جدول تعهدات بیمه تکمیلی درمان و تعیین سرانه برای سال ۱۴۰۳، بررسی آماری متقاضیان طرح اختیاری که با توجه به عدم استقبال و به حدنصاب نرسیدن متقاضیان این طرح لغو شد نیز از دیگر فعالیت های انجام گرفته در این صندوق بوده است.

بر اساس این گزارش طی یک ماه اخیر، پرداخت اقساط سر رسید شده فروشگاه افق کوروش به مبلغ ۴۹ میلیارد ریال، ایجاد امکان خرید تخفیفی_تقسیطی بیمه ملت تا سقف ۱۱۰ میلیون ریال طی اقساط ۱۱ ماهه برای مشترکین صندوق، ایجاد امکان خرید اعتباری از شرکت استیل البرز تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال طی اقساط ۱۲ ماهه برای مشترکین صندوق، امضای تفاهم نامه با شرکت امداد خودرو بابت ارائه خدمات مربوطه و صدور ۱۸۱ هزار و ۶۸ فقره بیمه نامه ملت برای بازنشستگان کشوری صورت گرفته است.

همچنین در مهرماه امسال بیش از ۵۱هزار و ۲۹۱ تماس با مرکز پاسخگویی ۲۵۰۰ ثبت شده که در مقایسه با شهریورماه امسال ۴.۸ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس، در مهرماه ۱۴۰۲ بیش از ۷هزار و ۷۵مورد درخواست خدمت نیز از طریق پیام صوتی، نرم افزار صبا و سایت صندوق بازنشستگی کشوری ثبت شده است.

برگزاری جلسات متعدد در خصوص بازنشستگان وزارت بهداشت و رتبه بندی معلمان بازنشسته، ارتقای سیستم‌های درآمد و هزینه همچون سیستم شاغلین (تحت وب)، برگزاری جلسه و تبادل اطلاعات با خزانه داری کل کشور و سازمان اداری و استخدامی و تفویض اختیار کار اجرایی برخی واحدهای حوزه ستادی به کلیه استان‌ها عملیاتی شده است.

تامین منابع و پرداخت حقوق مهرماه همراه با پرداخت احکام برقراری های جدید، مدیریت مبادی اطلاع رسانی به مخاطبان در سایت صندوق، کانال های بله و ایتا، اینستاگرام و… از دیگر فعالیت های صورت گرفته در یک ماه اخیر است.

گفتنی است صندوق بازنشستگی کشوری دومین صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای کشور و ضریب پشتیبانی آن ۰.۵ است.

وام بازنشستگان

شرایط جدید پرداخت وام بازنشستگان

 بازنشستگان می‌توانند تا پایان ماه برای وام ضروری ثبت نام کنند. ثبت نام از تاریخ ۲۰تا ۳۰ آبان ماه سال جاری صرفا از طریق کانون‌های بازنشستگی و سامانه غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و از منوی مستمری بگیران انجام خواهد شد.

ثبت نام وام نیاز به هیچگونه پیگیری حضوری نداشته و در صورت تایید، مراتب آن از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد.

سهمیه وام بیست میلیون تومانی بازنشستگان محدود است و به همین دلیل، دریافت آن منوط به شرایطی است از جمله دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸سال، عدم مسدودی حساب و استفاده نکردن از تسهیلات بانکی در سه سال گذشته. بازنشستگان کارگری به این شرایط به خصوص محدوده سنی و سقف مستمری انتقاد دارند.

وام بازنشستگان واریز شد

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از واریز مرحله چهارم تسهیلات قرض‌الحسنه به حساب تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد.

وی گفت: یکی از خدماتی که سازمان تأمین اجتماعی در کنار پرداخت به موقع مستمری ماهانه به بازنشستگان ارائه می‌دهد، تسهیلاتی است که برای رفع مشکلات در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد و در سال جاری، رقم این تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت ۴۰ هزار فقره تسهیلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در این مرحله خبر داد و افزود: با احتساب این پرداختی‌ها، از ابتدای امسال جمعاً ۱۵۷ هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی سراسر کشور پرداخت شده است.

موسوی گفت: در مرحله چهارم پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی، ۴۰ هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد. در این مرحله ثبت‌نام این افراد که مشکل بانکی نظیر معوقه یا مسدودی حساب نداشته و واجد شرایط بوده‌اند، توسط کانون‌های بازنشستگی در سامانه ثبت نهایی شده بود. این تسهیلات به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز شده و پیامک آن هم برای بازنشستگان ارسال شده است./مهر

جدیدترین خبر درباره وام بازنشستگان

 وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به فرزندان بازنشستگانی تعلق می گیرد که عقدنامه آن‌ها در بازه زمانی اول فروردین ماه ۱۳۹۸ (۱۳۹۸/۱/۱) تاکنون ثبت شده و حداقل یک بار در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق ثبت نام کرده باشند.

پس از احراز شرایط دوره زمانی عقدنامه فرزند بازنشسته متقاضی، واجدین شرایط براساس مجموع وام‌های دریافتی از سایر تسهیلات این صندوق و میزان حقوق دریافتی (از کمترین حقوق به بیشترین حقوق) اولویت بندی شده اند.

این تسهیلات با کارمزد سالانه ۴درصد و اقساط ۳۶ ماهه به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می‌شود.

اداره کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: پس از پیگیری‌های انجام شده برای آغاز فرآیند پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، تعداد ۲هزار فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان در نوبت اول پرداخت شد و نوبت‌های بعدی در ماه‌های آتی پرداخت خواهد شد.

وام بازنشستگان

آغاز واریز وام بازنشستگان از امروز

با توجه به سوالات بازنشستگان در خصوص پرداخت ۲۰۰۰ فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان، متقاضیان این تسهیلات، براساس «مجموع وام‌های دریافتی از سایر تسهیلات صندوق» و «میزان حقوق دریافتی» اولویت‌بندی شده‌اند.

اداره کل فرهنگی و اجتماعی این صندوق در پاسخ به سوالات بازنشستگان اعلام کرد: وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری شامل فرزندانی است که عقدنامه آنها در بازه زمانی اول فروردین ماه ۱۳۹۸ (۱۳۹۸/۱/۱) تاکنون ثبت شده و حداقل یک بار در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق ثبت نام کرده باشند.

پس از احراز شرایط دوره زمانی عقدنامه فرزند بازنشسته متقاضی، واجدین شرایط براساس مجموع وام‌های دریافتی از سایر تسهیلات این صندوق و میزان حقوق دریافتی (از کمترین حقوق به بیشترین حقوق) اولویت‌بندی شده‌اند.

برهمین اساس، پس از تامین اعتبار از سوی بانک عامل، این تسهیلات به تدریج طی ماه‌های آتی به حساب حقوقی متقاضیان واجد شرایط واریز خواهد شد.

صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اعلام کرد که پس از پیگیری‌های انجام شده برای آغاز فرآیند پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، ۲۰۰۰ فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان در «نوبت اول» پرداخت شد و نوبت‌های بعدی در ماه های آتی پرداخت خواهد شد.

این تسهیلات با کارمزد سالانه ۴درصد و اقساط ۳۶ ماهه به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می‌شود./تسنیم

وام بازنشستگان

وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور از پرداخت ۲۱۳ هزار وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی طی سال گذشته خبر داد و درباره پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی در مرحله چهارم گفت: زمان ثبت‌نام مرحله چهارم وام تا ۳۰ مهرماه تکمیل و پرداخت آن آبان‌ماه انجام خواهد شد.

با اشاره به پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین‌ اجتماعی، اظهار کرد: سال گذشته ۲۱۳ هزار وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت شد و این درحالیست که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰ هزار سهمیه وام ۲۰ میلیون تومانی پرداخت شده است و ۴۰ هزار سهمیه در آبان ماه پرداخت خواهد شد.

وی درخصوص زمان پرداخت وام‌ها در مرحله جاری، توضیح داد: زمان ثبت‌نام مرحله چهارم وام تا ۳۰ مهرماه تکمیل می‌شود و پرداخت آن در آبان‌ماه انجام خواهد شد.

رییس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور در پاسخ به سوالی درخصوص عدم پرداخت وام به حساب بازنشستگان، تصریح کرد: وام برای هرکدام از بازنشستگانی که برای دریافت وام ثبت‌نام کرده و پیامک تایید ثبت‌نام را دریافت کرده‌اند، پرداخت شده است، مگر کسانی که در حسابشان موجودی برای هزینه‌های پستی و وام نداشته باشند که پس از پرداخت مبلغ، وام به صورت خود به خود برایشان واریز خواهد شد.

اسدی تصریح کرد: بازنشستگانی که در مرحله جدید ثبت‌نام کرده و قرعه کشی شدند و برایشان پیامک تایید وام ارسال شده است در آبان‌ماه وام خود را دریافت خواهند کرد. زمان واریز وام از یکم تا ششم هرماه خواهد بود./ایسنا

رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: قرار بود تا پایان سال جاری به ۴۰ هزار بازنشسته در شهر تهران وام ۲۰ میلیونی پرداخت کنیم اما تاکنون توانسته‌ایم وام ۱۳ هزار بازنشسته را پرداخت کنیم و هنوز سایت برای ثبت نام مرحله سوم وام بازنشستگان نیز باز نشده است اما بازنشستگان می‌توانند از طریق کانون‌ها برای دریافت وام اقدام کنند.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران با اشاره به آخرین آمار بازنشستگان تأمین اجتماعی در تهران، اظهار کرد: ما آمارهای بازنشستگان تأمین اجتماعی در تهران را براساس ثبت نام در بیمه‌های تکمیلی اعلام می‌کنیم، در شهر تهران قریب به ۶۰۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی زندگی می‌کنند که با احتساب آمار شهرستان‌های تهران این میزان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی کارفرمایان در قبال کارگران خود، گفت: متأسفانه بعضا دیده می‌شود برخی از کارفرمایان، حقوق بازنشستگان را پیش از ایام بازنشستگی به کمترین میزان می‌رسانند و در نهایت حقوق بازنشستگی بیمه شده به پایین‌ترین حد می‌رسد، در نتیجه بازنشسته با حداقل دستمزد بازنشسته می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.