کد خبر : 39165 / /
/

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان30میلیونی

اطلاعیه جدید درباره واریزی۳۰میلیونی برای بازنشستگان | آیا بازنشستگانی که قبلاً برای وام ثبت‌نام کرده‌اند، دوباره باید ثبت‌نام کنند؟ | تغییرات اساسی در پرداخت وام بازنشستگان

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه آیا بازنشستگانی که قبلاً برای وام ۳۰میلیونی ثبت‌نام کرده‌اند، دوباره باید ثبت‌نام کنند؟ پرداخته شده است.

اطلاعیه جدید درباره واریزی۳۰میلیونی برای بازنشستگان |  آیا بازنشستگانی که قبلاً برای وام ثبت‌نام کرده‌اند، دوباره باید ثبت‌نام کنند؟ | تغییرات اساسی در پرداخت وام بازنشستگان

وام بازنشستگان | در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه آیا بازنشستگانی که قبلاً برای وام ۳۰میلیونی ثبت‌نام کرده‌اند، دوباره باید برای وام بازنشستگانثبت‌نام کنند؟ پرداخته شده است.

متقاضیان وام بازنشستگانحتما بخوانند.در خصوص بازنشستگانِ متقاضی که از هر حیث شرایط لازم برای ثبت درخواست وام بازنشستگان دارند .اطلاعات مهم و جدید درباره وام بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

براساس اطلاعیه اداره کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، متقاضیانی که قبلاً ثبت نام کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد نداشته و درخواست ایشان تا پایان سال ۱۴۰۲ در سامانه ثبت نام اینترنتی محفوظ خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این اطلاعیه تاکید شده است: اولویت بندی پرداخت وام ۳۰میلیون تومانی به «واجدین شرایط» بر اساس «میزان حقوق خالص دریافتی و مانده بدهی وام های سنوات گذشته» انجام می شود.

با توجه به کثرت واجدین شرایط، امکان پرداخت بصورت یکجا فراهم نبوده و با توجه به اعتبار تخصیصی از سوی بانک عامل، وام های ضروری به شکل ماهانه و مرحله به مرحله پرداخت خواهد شد.

در این اطلاعیه با اشاره به «متقاضیانی که به هر دلیلی در اسفندماه ۱۴۰۱ موفق به ثبت نام اینترنتی نشده اند» آمده است: صندوق بازنشستگی کشوری این امکان را فراهم نموده که بازنشستگان عزیز در هر ماه و بصورت مستمر اقدام به ثبت نام کنند.

برهمین اساس و با توجه به امکان ثبت نام مستمر وام در هر ماه، نتایج واجدین شرایط نیز بصورت ماهانه اعلام می شود.

گفتنی است، نتایج ثبت نام واجدین شرایط دریافت وام ضروری در پایان هر ماه به متقاضیان اعلام خواهد شد و بازنشستگان متقاضی می توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانیsabasrm.ir از نتایج ثبت نام خود مطلع شوند./صفحه اقتصاد

وام بازنشستگان

 شرایط دریافت وام بازنشستگان

شرط این بانک برای پرداخت وام بازنشستگان ۱۴۰۲ این است که مستمری شما به حساب بانک صادرات واریز شود. همچنین اگر بازنشسته نیستید اما حقوق ماهانه خود را از طریق این بانک دریافت می کنید، می توانید درخواست وام بدون ضامن را ثبت کنید. دقت کنید وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشد.

رقم وام بازنشستگان و حقوق بگیران ۱۴۰۲

رقم وام فوری بدون ضامن بانک صادرات بین ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان متغییر است.

ضامن وام بازنشستگان

دوره بازپرداخت و سود وام بدون ضامن

دوره بازپرداخت وام فوری  ۴۸ ماهه است و سود آن هم ۱۸ درصد است. برای وام ۵۰ میلیون تومانی بازپرداخت ۳۶ ماه است.

قسط وام بازنشستگان بدون ضامن پست بانک

مبلغ ماهانه هر قسط ۲,۹۳۷,۵۰۰ تومان است. در نهایت شما ۴۰,۹۹۹,۹۹۸ تومان به عنوان سود پرداخت می‌کنید و ۱۴۱,۰۴۹,۹۹۸ تومان به بانک طی ۴۸ ماه باز می‌گردانید./اقتصادآنلاین

آغاز ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از افزایش مبلغ وام بازنشستگان تأمین اجتماعی به ۲۰میلیون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: از خردادماه ثبت‌نام از بازنشستگان توسط کانون‌های بازنشستگی برای دریافت وام آغاز خواهد شد.

 شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی، وابسته به میزان سخت بودن شغل و همینطور وابسته به جنسیت است. حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه در تعیین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ سال است. عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق قانون، تابع مقررات مربوط به عیدی و پاداش کارمندان دولت می‌باشد. بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۰ تا آخر بهمن‌ماه فرصت ثبت نام داشتند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۷ درصدی پیدا کرد. بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه، باتوجه به سنوات، کمتر از این مبلغ دریافت می کردند.

احمد اسفندیاری  با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان خود اظهار کرد: طی سنوات گذشته این سازمان بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون این وام را به بازنشستگان خود پرداخت کرده است.

اسفندیاری تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۱۲ میلیون تومان به بازنشستگان واجد شرایط به‌عنوان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته امسال این رقم افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص میزان افزایش وام قرض‌الحسنه بازنشستگان گفت: میزان رقم وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

اسفندیاری درخصوص نحوه ثبت‌نام و پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان ابراز کرد: بازنشستگان در هر استان و شهرستان می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی اقدام به ثبت‌نام و در نهایت دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی کنند.

زمان ثبت نام وام بازنشستگان

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی افزود: از خردادماه فرآیند ثبت‌نام بازنشستگان برای پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی از سوی کانون‌های بازنشستگی انجام خواهد شد و در نهایت پس از طی مراحل قانونی این وام به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که امسال چه‌تعداد از بازنشستگان تأمین اجتماعی از تسهیلات و وام اشاره‌شده بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال قرار است ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از تسهیلات اشاره‌شده بهره ببرند.

اسفندیاری اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده هر ماه تعدادی از بازنشستگان در هر استان و شهرستان از این وام استفاده خواهند کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.