کد خبر : 45766 / /
/

صعود عجیب قیمت سکه در بازار عصرگاهی | افزایش ۲۵۰ هزار تومانی قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، ۱۰ آبان ۱۴۰۲) در بازار تهران، ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

صعود عجیب قیمت سکه در بازار عصرگاهی | افزایش ۲۵۰ هزار تومانی قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، ۱۰ آبان ۱۴۰۲) در بازار تهران، ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت در مقایسه با روز گذشته، ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

نیم‌سکه امروز ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز با نرخ پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۵۱۱ هزار تومان داد و ستد شد.

بهای هر اُنس طلا نیز در روز جاری در بازارهای جهانی یک‌هزار و ۹۸۵ دلار است.

ادامه رکود شدید در بازار طلا / شوک افزایش قیمت‌ها هم کارساز نشد

یک فعال بازار طلا با اشاره به ادامه رکود شدید تقاضا در بازار طلا از افت داد و ستدها در موج افزایش قیمت های اخیر خبر داد.

محمدکشتی آرای عضو سابق اتحادیه طلا و و جواهر تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت بازار طلا اطهار داشت: با توجه به تحولات سیاسی جهانی و منطقه در ۱۵ روز گذشته قیمت جهانی طلا سیر صعودی به خود گرفته و همراه با نوساناتی بوده است؛ این هفته قیمت انس جهانی ۲۰۰۶ دلار شد که بالاترین نرخ چند ماه اخیر بود ولی با حدود ۲۰ دلار کاهش به ۱۹۸۰ دلار رسید اما مجددا روز گذشته ۱۹۹۸ دار شد که نسبت به روز دوشنبه ۴ دلار به نسبت یکشنبه ۱۶ دلار افزایش قیمت دارد.

وی اضافه کرد: این نوسان قیمت انس جهانی می‌تواند در بازار طلای ایران اثر بگذارد از طرفی تغییراتی روی قیمت ارز داشتیم این دو عامل در هر صورت تابعی از قیمت هایی هستند که این روزها در بازار شاهد آن هستیم.

کشتی آرای با اشاره به ادامه رکود تقاضا در بازار سکه و طلا گفت: نکته قابل توجه روزهای اخیر این است که بر خلاف دفعات گذشته که در زمان افزایش قیمت‌ها، تقاضا نیز صعودی می‌شد اما این بار چنین اتفاقی نیفتاد ما در بازار تقاضایی برای خرید طلا و سکه نداریم که بگوییم تحت تاثیر این هیجانات افزایش قیمت‌ها قرار گرفته باشد.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: نه تنها تقاضایی در بازار ایجاد نشده، بلکه بر عکس تقاضا کاهش پیدا کرده است؛ کاهش حباب سکه در هفته اخیر نشان دهنده کاهش تقاضا است.

وی در پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده نیز گفت: در یک هفته اخیر حرکت‌های قیمتی را با نوسان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی روی سکه داشتیم البته قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی تغییرات خاصی نداشت اما به طور کلی قیمت‌ها نوسانات سینوسی داشته‌اند. ، اتفاقات خاورمیانه تاثیرات عمده روی معادلات اقتصادی گذاشته است و شرایط آینده قابل پیش بینی نیست.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که با قیمت های کنونی طلا و سکه برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند یا خیر نیز اظهار داشت: در حال حاضر بهترین سرمایه گذاری در این بخش صندوق های طلای بورسی است. بازار طلا در یک رکود به سر می برد که این مسئله به دلیل کاهش تقاضا و با توجه به نوسانات کاهشی امسال اتفاق افتاده است، جاذبه طلا از دست رفته و انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

سقوط شدید قیمت طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۱۹۷۶ دلار و ۶۷ سنت رسید.

به گزارش رویترز، طلا ماه نوامبر را با کاهش قیمت آغاز کرد. سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه تصمیم‌گیری سیاستگذاران آمریکا در اجلاس فدرال رزرو هستند که قرار است امروز برگزار شود. نگرانی در مورد جنگ در خاورمیانه تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش داده و قیمت آن را طی روزهای گذشته به بالاتر از ۲۰۰۰ دلار رساند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۱۹۷۶ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۱۹۸۵ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا ۷.۳ درصد در ماه اکتبر افزایش یافته بود و در هفته گذشته هم به ۲۰۰۹ دلار و ۲۹ سنت رسید، یعنی بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته.

 

بازار قیمت‌ها را تا بالاتر از ۲۰۰۰ دلار افزایش داد، اما بعد کاهش یافت. دوباره تلاش کرد افزایش یابد اما تغییر چندانی نداشت. از نظر تحلیلگران، این تحولات نشان می‌دهد بازار دچار نوعی فرسودگی شده است.

عامل اصلی در بازار در حال حاضر درگیری خاورمیانه و احتمال گسترش آن در منطقه با پیوستن گروه‌های دیگر است. حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک کمپ پرجمعیت پناهندگان در نوار غزه باعث شهادت ۵۰ فلسطینی شده است.

بازارها در حال حاضر منتظر نتیجه اجلاس فدرال رزرو در مورد سیاست‌های پولی و همچنین گزارش ماهانه اشتغال در این کشور هستند.

در این بین تولید کنندگان در آسیا با فشار مضاعف کاهش فعالیت کارخانه‌ای در چین مواجه شده‌اند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۹۷ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۷۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۹ درصد کاهش ۹۳۰ دلار و ۷۲ سنت معامله می‌شود./تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.