کد خبر : 45651 / /
/

قتل فجیع دختر 7 ساله به دست پدر معتادش | دختر کوچولو قربانی اختلافات خانوادگی شد

دختر 7 ساله اهل هیدج استان زنجان به دست پدر معتاد خود به قتل رسید.

قتل فجیع دختر 7 ساله به دست پدر معتادش | دختر کوچولو قربانی اختلافات خانوادگی شد

اواخر مهر ماه دختری 7 ساله هنگامی که در خواب بود به طور فجیعی در خانه شان به قتل می رسد. جمعه 23 مهر ماه حدود ساعت یک بامداد «آوا.ی» اهل شهرستان هیدج در استان زنجان توسط پدرش با ضربه چاقو کشته می شود. چند ساعت پس از حادثه پدر این کودک با پلیس تماس می گیرد و به قتل فرزندش اعتراف و ادعا می کند؛ «تحت تاثیر ماده مخدر شیشه» جنایت را مرتکب شده است.

پلیس پس از اطلاع از این موضوع در محل حاضر و با پیکر خون آلود دختر بچه مواجه می شود. عوامل اورژانس آوا را به بیمارستان منتقل می کنند، اما این دختر خردسال به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جانش را از دست می دهد. بررسی های در مورد این حادثه نشان می دهد؛ آوا «قربانی اختلافات خانوادگی و حکم صادرشده از سوی دادگاه» بوده است. یکی از اهالی در همین راستا می گوید: «مادر آوا مدتی پیش از حادثه به دلیل اعتیاد همسرش از او جدا می شود. با وجود پیگیری های فراوان مادر آوا برای دریافت حضانت این کودک، دادگاه حاضر به واگذاری سرپرستی آوا به مادرش نمی شود. دادگاه در حالی با درخواست حضانت مادر مخالفت کرده که این زن، در سلامت کامل، با توانایی مالی کافی بوده است.»

اما خواهر متهم (عمه آوا) از اتفاقی که افتاده اینگونه روایت می کند؛ برادرم، مادر آوا را به خاطر یک سری مسائل طلاق داد. دو بار به گوش برادرم رسید که همسرش به زندگی شان وفادار نبوده است. آوا در هفته چند روز پیش مادرش بود و چند روز هم پیش پدرش. ما اصلا نمی دانیم چرا این اتفاق افتاد. برادرم عاشق آوا بود.»

«بهروز آفرینش» رییس شورای شهرستان هیدج نیز در مورد این حادثه تلخ توضیح می دهد؛ اخباری که در مورد این قتل منتشر شده درست است، اما جزییات بیشتر را نمی دانم.

جنایات در ایران با انگیزه های متفاوت رخ می دهد. به طوری که مهدی معصوم بیگی، جانشین پیشین پلیس پیشگیری نیروی انتظامی و رییس کمیته امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این باره گفته بود که انگیزه قتل ها در هفت بخش قابل دسته بندی است؛ «خیانت زوجین، اختلافات مالی و ملکی، قتل ناموسی، نزاع و درگیری خیابانی و لحظه ای، سرقت و قتل ناشی از مصرف مواد صنعتی و جنون آمیز و قومی قبیله ای».

عمه آوا در مورد چگونگی مطلع شدن از حادثه می گوید؛ برادرم و همسرش در خانه پدری ما در هیدج زندگی می کردند. شب حادثه یکی از همسایه ها به من زنگ زد و گفت آوا حالش خوب نیست، سریع خودتان را به بیمارستان بوعلی برسانید. بعد متوجه شدیم این اتفاق افتاده است.

او در ادامه توضیح می دهد: «آوا چند ماهه بود که برخی به برادرم اطلاع دادند همسرت با مرد دیگری در ارتباط است. حدود سه سال با برادرم صحبت کردیم تا از ماجرایی که پیش آمده به خاطر آوا چشم پوشی کند. بعد از سه سال برادرم داشت با این قضیه کنار می آمد که ما متوجه شدیم مادر آوا باز با مرد دیگری در ارتباط است. این قضیه به قدری برای برادرم دردناک بود که تصمیم گرفت همسرش را طلاق بدهد. مادر آوا تمایلی به جدایی نداشت، اما برادرم با مدارکی که از ارتباط همسرش با این دو نفر داشت حاضر به زندگی نشد و به مادر آوا گفت طاقت نفر سوم را ندارد و باید جدا شوند.

بعد از این فشارها برادرم به کشیدن سیگار روی آورد. برادرم تا پیش از این ماجراها حتی سیگار هم نمی کشید. قبل از حادثه برخی همسایه ها دیده بودند برادرم چند سیگار باز در کیسه نایلون دستش بود و به سمت خانه شان می رفت. ما نمی دانیم داخل سیگارها چه بود.

ماموران کلانتری به ما گفتند ماده مخدر داخل سیگار بوده است. قبل از این اتفاق هرچه به برادرم گفتم حضانت آوا را به مادرش بدهد، قبول نمی کرد. من نمی گویم برادرم اشتباه نکرده و حق با اوست، اما معتقدم مادر آوا برادر مرا به این نقطه رساند. برادرم عاشق آوا بود.»/رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.