کد خبر : 45572 / /
/

هشدار برای افرادی که چای کهنه دم می خورند | این بیماری به سراغتان می‌آید

طبق نتایج مطالعات و نظرات متخصصان طب سنتی چای کهنه دم ترشح اسید معده را تحریک کرده و به دلیل ماهیت اسیدی در بروز زخم معده نقش دارد.

هشدار برای افرادی که چای کهنه دم می خورند | این بیماری به سراغتان می‌آید

 آیا تا به حال شده که از صبح چای دم کرده باشید و تا شب ، همان را مصرف کنید ؟ احتمالا گاهی کار به روز بعد هم کشیده است. قطعا این اتفاق به دلیل تنبلی ، خستگی و هزاران دلیل دیگر برای ما افتاده است اما نکته اینجاست که آیا این کار ما باعث آسیب رساندن به بدن می شود ؟ اگر چای کهنه دم ضرر دارد ، عوارض آن چیست ؟

آیا چای کهنه دم بد و مضر است؟

بله . اگر این چای را درون یک محفظه بسته نگه ندارید و یا آن را در محل خنک نگذارید یا بیش از 48 ساعت آن را نگه دارید یا به آن اسانس اضافه کنید ، در واقع آن را با ضرر همراه کرده اید . قانونی در این مورد وجود دارد که می گوید نباید بیش از 8 ساعت چای دم کرده را نگه داشت یعنی شما بعد از دم کشیدن چای که باید به مدت 10 دقیقه باشد میتوانید چای را در محیطی خنک نگه داشته و سپس گرم کنید اما بعد از گذشت این زمان دیگر نمیتوان مجدد از چای استفاده کرد . فراموش نکنید این زمان 8 ساعت فقط برای چایی است که مواد افزودنی بیش از اندازه نداشته و یک چای کاملا ارگانیک است و هر نوع چایی را نمی توان این مدت نگهداری کرد

حقایقی مهم در مورد چای کهنه دم و عوارض آن

طبق نتایج مطالعات و نظرات متخصصان طب سنتی چای کهنه دم ترشح اسید معده را تحریک کرده و به دلیل ماهیت اسیدی در بروز زخم معده نقش دارد .

و اما از مضرات چای کیسه ای کهنه دم ریفلاکس معده و مشکلات گوارشی مهم ترین آنهاست .

عوارض گوارشی چای کهنه دم در مورد دمنوش های گیاهی آماده نیز وجود دارد برای همین توصیه می شود دمنوش با استفاده از ترکیبات گیاهی و توسط خود فرد تهیه شود .

اما چای کهنه دم دقیقا به چه معناست ؟

آیا چای کهنه دم فقط طعم خود را از دست می دهد یا اتفاقات دیگری هم در آن می افتد ؟ چای ها " البته چای ارگانیک " در شرایط زیر کهنه دم محسوب می شوند :

- بیش از ۸ ساعت در قوری بودن ، در دمای اتاق ، بدون پوشش :حال بسته به نوع چای ، مزه آن در این مدت زمان از بین می رود .

گاهی اوقات بعضی از چای ها هستند که می توانند تا ۷۲ ساعت بعد از دم کشیدن دوام بیاورند و امن باشند، به شرط اینکه داخل فریزر نگهداری شوند.

پس بهترین راه برای نگهداری از چای دم شده برای مدت طولانی :

تهیه یک شیشه با در بسته محکم و بدون منفذ ، بدون هیچ اسانس و یا شکر اضافه شده به آن.

اگر هر گونه ماده اضافه مثل شکر را به چای اضافه کردید ، حتی درون فریزر هم نباید بیش از ۲۴ ساعت آن را نگهداری کنید./دنیای اقتصاد

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.