کد خبر : 45199 / /
/

وام | وام فرزندآوری

خبر مهم برای متقاضیان وام فرزندآوری | وام 150 میلیونی فرزندآوری به کدام خانوارها پرداخت می شود؟ | چطور از بانک وام فرزندآوری بگیرم؟

در پی برخی انتقادات نسبت به نحوه پراخت وام فرزند آوری، بانک مرکزی در نامه‌ای به روسای کلیه بانک‌ها خواستار جبران عقب ماندگی درخصوص اعطای این تسهیلات شد.

خبر مهم برای متقاضیان وام فرزندآوری | وام 150 میلیونی فرزندآوری به کدام خانوارها پرداخت می شود؟ | چطور از بانک وام فرزندآوری بگیرم؟

وام فرزندآوری یکی از مهمترین تسهیلات دولت در راستای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری می‌باشد که به والدین نوزاد تازه متولد شده ارائه داده خواهد شد. همه مراحل پیگیری وام فرزندآوری با کد ملی و از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه وام فرزندآوری انجام می‌شود و متقاضیان باید از طریق مراجعه سامانه مربوطه مراحل مشاهده وضعیت وام فرزندآوری با کد رهگیری را انجام داده و از پیگیری تلفنی اجتناب کنند. برای ثبت نام وام فرزندآوری باید به سامانه به نشانی www.ve.cbi.ir مراجعه کنید

وام فرزندآوری

اعطای تسهیلات فرزندآوری در راستای اجرای قوانین بودجه سنواتی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از موضوعاتی است که مورد تاکید دولت سیزدهم قرار دارد. بر اساس آمارها از ابتدای سال تا شهریور ماه وام فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۴۲ درصدی داشته است. با این وجود به دلایلی از جمله برخورد سلیقه‌ای برخی بانک‌ها، توزیع این تسهیلات در برخی از استان ها نامتوزان بوده و انتقاداتی به همراه داشته است. با توجه به اهمیت این مساله برای دولت، این موضوع به بانک مرکزی  ارسال و دستور پیگیری داده شد.

بر اساس جزء ۲ بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده به ازای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان،  به ازای فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و بیشتر ۱۵۰ میلون تومان پرداخت می شود.

در سال جاری تا پایان شهریور ماه حدود ۳۵۹ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۲۲.۲ همت به متقاضیان مشمول توسط بانکهای عامل پرداخت شده است که این میزان رشد ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

با این حال گزارش ها حاکی از این است که در برخی از استان ها انتقاداتی نسبت به نحوه پراخت این وام مطرح شده است. از جمله حجت‎الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه بروجرد در نماز جمعه ۳۱/۶/۱۴۰۲ به بیان مشکلاتی در خصوص اعطای وام فرزندآوری در این شهر پرداخت و از مسئولان خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

پیرو این صحبت‌ها سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با ارسال نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار رسیدگی به این مساله در اسرع وقت و ارسال نتیجه آن شد.

بانک مرکزی نیز در پاسخ به این نامه، بانکها را ملزم به همراهی در اجرای قانون اعطای تسهیلات فرزندآوری  کرد. در بخشی از متن این نامه آمده:  با توجه به ضرورت اجرای قانون و اقدام در خصوص اجرای کامل سهمیه ابلاغی و کاهش تعداد متقاضیان در صف سامانه قرض الحسنه فرزند آن بانک موظف است در اسرع وقت ضمن تعیین شعبه پذیرش و تعیین تکلیف متقاضیان در صف سامانه قرض الحسنه فرزند پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزکاری نسبت به پرداخت تسهیلات مزبور اقدام کند.

بر این اساس خواهشمند است به واحدهای اجرایی ذیربط دستور فرمایید نسبت به تعیین شعبه افراد در صف و اعطای تسهیلات به متقاضیان تسریع نموده و ضمن جبران عقب ماندگی خود در پرداخت تسهیلات مزبور، نسبت به رعایت سهمیه تسهیلات قرض الحسنه فرزند اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را به این مدیریت کل ارسال  نمایند.

ضرب الاجل  و تاکید دولت  و همچنین چکش کاری بانک مرکزی برای تسریع در پرداخت وام فرزندآوری نشان می دهد  که گوش شنوا داشتن برای انتقادات، نه یک شعار بلکه یک رویکرد عملی برای دولت سیزدهم است. امید است بانکها نیز در راستای تحقق اهداف دولت در راستای حمایت از فرزندآوری گام برداشته و به پرداخت بموقع تسهیلات به واجدین شرایط اهتمام داشته باشند./ ایسنا

 دولت مدتی است که یک وام را به فهرست وام‌های خود اضافه کرده و به خانواده‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند تسهیلات ارائه می‌کند. این وام به فرزند اول تا پنجم خانواده‌های واجد شرایط تعلق می‌گیرد. چنانچه شما متقاضیان عزیز در ارتباط با نحوه پیگیری وام فرزندآوری با کد ملی نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی می‌باشید، کافی است این گزارش تهیه شده اندیشه معاصر را تا انتها بخوانید.

وام فرزندآوری تسهیلاتی است که به خانواده‌های دارای نوزاد یا کودک اهدا می‌شود تا کمک هزینه‌ای برای تأمین مخارج فرزندان باشد. این وام به پدر فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده‌ باشند تعلق می‌گیرد.

وام فرزندآوری فقط به یک فرزند از خانواده اعطا نمی‌شود و فرزندان اول تا پنجم هر خانواده که بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشند می‌توانند این وام را دریافت کنند. مبلغ این وام برای فرزندان مختلف یک خانواده متفاوت است:

    فرزند اول: ۳۰ میلیون تومان

    فرزند دوم: ۶۰ میلیون تومان

    فرزند سوم: ۹۰ میلیون تومان

    فرزند چهارم: ۱۲۰ میلیون تومان

    فرزند پنجم: ۱۵۰ میلیون تومان

البته دریافت وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ شرایط دیگری هم دارد که در ادامه این مطلب به تمام آن‌ها اشاره شده است.

وام فرزندآوری

شرایط ثبت نام وام فرزندآوری

علاوه بر این شرط که برای دریافت وام فرزندآوری فرزند خانواده باید متولد سال ۱۴۰۰ به بعد باشد، چند شرط دیگر هم لازم است تا این تسهیلات به یک خانواده تعلق بگیرد. این چند شرط عبارت‌اند از:

۱- براساس تبصره ۴ ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲٫۵ نباشد.

۲- فرزند باید متولد اول فروردین ماه ۱۴۰۰ به بعد باشد و حداکثر دو سال از تولد او گذشته باشد تا وام فرزندآوری به او تعلق بگیرد.

۳- هرچند تا پنج فرزند از هر خانواده می‌تواند وام فرزندآوری دریافت کند اما این تسهیلات به هر فرزند فقط یک بار تعلق می‌گیرد.

۴- حتی اگر در زمان بازپرداخت وام فرزندآوری، متقاضی صاحب فرزند دیگری شود این تسهیلات، به فرزند جدید هم اعطا می‌شود.

علاوه بر این شرایط کلی، وام فرزندآوری شرایط بانکی مشخصی هم دارد:

    برای دریافت وام فرزندآوری نیازی به سپرده‌گذاری نزد بانک ندارید

    یک ضامن معتبر و ارائه سفته برای دریافت این وام الزامی است

    کارمزد این وام سالانه چهار درصد است

    از ۶ ماه بعد از دریافت مبلغ وام بازپرداخت این تسهیلات آغاز می‌شود

وام فرزندآوری

مدت بازپرداخت وام فرزندآوری

این که تا چه زمانی مهلت داشته باشید که بازپرداخت تسهیلات خود را انجام داده و وامتان را تسویه کنید بستگی به مبلغ وامی که دریافت کرده‌اید، دارد. اگر بعد از تولد فرزند اول وام گرفته‌اید، یعنی ۳۰ میلیون تومان وام گرفته‌اید باید در مدت ۳۶ ماه (سه سال) بازپرداخت وامتان را انجام دهید.

اگر مبلغ وام شما ۶۰ میلیون تومان (برای فرزند دوم) بوده، لازم است ظرف مدت ۴۸ ماه (چهار سال) وام را تسویه کنید. اگر وام ۹۰ میلیون تومانی گرفته‌اید، ۶۰ ماه (پنج سال) پس از دریافت وام باید بازپرداخت را انجام دهید. چنانچه وامی که گرفته‌اید برای تولد فرزند چهارم بوده و به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان بوده ۷۲ ماه برای تسویه آن وقت دارید و اگر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات گرفته‌اید تا ۸۴ ماه (هفت سال) فرصت دارید که قسط‌ها را بپردازید و وام را تسویه کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام وام فرزندآوری

برای اینکه بتوانید وام فرزندآوری دریافت کنید دو دسته مدرک را باید ارائه کنید. دسته اول، مدارکی است که در زمان ثبت نام برای این وام باید در سامانه مربوط به ثبت نام وام فرزندآوری بارگذاری کنید. دسته دوم نیز مدارکی است که باید به بانک ارائه کنید تا این تسهیلات به شما اعطا شود.

ثبت نام وام فرزندآوری

در زمان ثبت نام آنلاین وام فرزندآوری به ارائه این مدارک نیاز دارید:

    اطلاعات شناسنامه والدین

    اطلاعات کارت ملی والدین

    اطلاعات شناسنامه نوزاد

    آدرس پستی محل سکونت

    کد پستی محل سکونت

این لیست از مدارک را هم باید بانک ارائه کنید:

    ارائه نسخه کپی از شناسنامه والدین

    ارائه نسخه کپی از کارت ملی والدین

    ارائه نسخه کپی از تمام صفحه‌های شناسنامه نوزاد

    ارائه یک فقره سفته

    ارائه نسخه کپی از شناسنامه ضامن

    ارائه نسخه کپی از کارت ملی ضامن

وام فرزندآوری

سایت ثبت نام وام فرزندآوری

گام اول برای این که بتوانید وام فرزندآوری دریافت کنید این است که ثبت نام آن را به شکل اینترنتی انجام دهید. درخواست این وام صرفا به صورت آنلاین و از طریق سامانه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده امکان‌پذیر است.

برای ثبت نام وام فرزندآوری باید به سامانه مربوط به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه وام ازدواج و فرزند که بانک مرکزی در نظر گرفته، به نشانی www.ve.cbi.ir مراجعه کنید. بعد از ورود به این سایت لازم است چند مرحله را پشت سر بگذارید تا بتوانید برای تسهیلات فرزندآوری ثبت نام کنید.

مراحل ثبت نام وام فرزندآوری

در این بخش به شما خواهیم گفت که برای ثبت نام وام فرزندآوری چه مراحلی را باید طی کنید. قاعدتاً اولین کار این است که آدرس www.ve.cbi.ir را در مرورگر خود تایپ و جست‌وجو کنید. پس از ورود به سامانه در همان صفحه اول روی گزینه «سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند» کلیک کنید.

در ادامه صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که در آن می‌توانید خدمات مختلفی را مشاهده کنید. در منوی سمت راست این صفحه روی بخش «ثبت نام جدید» کلیک کنید. در مرحله بعد، فرمی به شما نمایش داده می‌شود که لازم است با اطلاعات خواسته‌شدن آن را تکمیل کنید و پس از پایان ثبت اطلاعات، گزینه «ادامه» را انتخاب کنید.

مشاهده و پیگیری وضعیت وام فرزندآوری

علاوه بر امکان ویرایش ثبت نام، سامانه وام قرض‌الحسنه فرزندآوری این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده است که پس از ثبت نام بتوانند وضعیت ثبت نام خود را پیگیری کنند تا ببینند درخواستشان به کجا رسیده است.

برای این که بتوانید این پیگیری را انجام دهید لازم است کد رهگیری که پس از ثبت نام در سامانه به شما نمایش داده شده و احتمالاً به شماره موبایل شما پیامک شده، در اختیار داشته باشید و هنگام پیگیری از آن استفاده کنید.

برای پیگیری وضعیت ثبت نام خود کافی است وارد سامانه وام قرض‌الحسنه فرزند شوید و در منوی سمت راست این سامانه روی گزینه «مشاهده وضعیت» کلیک کنید. در کادرهای خالی اطلاعاتی از قبیل شماره ملی سرپرست، شماره ملی فرزند و کد رهگیری ۱۰ رقمی خود را وارد کنید و روی «ادامه» کلیک کنید تا وضعیت درخواست ثبت نام به شما نشان داده شود.

پیگیری وام فرزندآوری با کد ملی + مشاهده وضعیت | cbi.ir

آن دسته از افرادی که برای وام نوزادان ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند از طریق سامانه پیگیری وام فرزندآوری با کد ملی برای بررسی نتیجه ثبت‌نام وام فرزندآوری و با وارد کردن شماره پیگیری وام فرزند آوری اقدام نمایند. ممکن است افرادی که در طرح وام فرزندآوری ثبت‌نام کرده‌اند، به گوشی خود دسترسی نداشته باشند یا در صورت اطلاع‌رسانی از طریق پیامک متوجه وضعیت درخواست وام خود نشود، بنابراین می‌توانند با استعلام از طریق سامانه cbi.ir و وارد کردن کد رهگیری از بقیه مراحل دریافت وام خود مطلع شوند. از آنجا که بسیاری از افراد در ارتباط با نحوه پیگیری وام فرزندآوری با کد ملی و مشاهده وضعیت وام فرزندآوری با کد رهگیری نیازمند دریافت راهنمایی هستند، در ادامه مقاله توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

متقاضیان پس از ثبت‌نام در طرح وام فرزندآوری در  سامانه ثبت‌نام وام فرزندآوری، می‌توانند مراحل پیگیری وام فرزندآوری با کد ملی را از طریق سامانه cbi.ir انجام دهند تا در صورتی که لازم برای اخذ وام را داشته باشند، در زمان مشخص به شعبه بانک عامل مراجعه کرده و مراحل پایانی دریافت وام را انجام دهند.

نحوه مشاهده وضعیت وام فرزندآوری

وام فرزندآوری یکی از مهمترین تسهیلات دولت در راستای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری می‌باشد که به والدین نوزاد تازه متولد شده ارائه داده خواهد شد. خانواده‌ها پس از تولد فرزند می‌توانند طی مدت دو سال برای دریافت این تسهیلات اقدام نمایند. این خانواده‌ها باید یک شرایط خاص را برای دریافت تسهیلات داشته باشد و پس از برخورداری از شرایط  لازم می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند اقدام کنند.

یکی از مهمترین مواردی که پس از ثبت‌نام در سامانه cbi.ir باید به آن توجه کنید، دریافت شماره پیگیری اسن. این کد یک شماره ۱۰ رقمی می‌باشد که پس از اسم‌نویسی در سامانه نمایش داده خواهد شد و به افراد پیامک می‌شود. متقاضیان باید برای پیگیری اسم‌نویسی وام فرزندآوری، کد پیگیری خود را داشته باشند. بنابراین سعی کنید که تا پایان مرحله اعلام نتیجه ثبت‌نام وام فرزند آوری، این کد را را در اختیار خود داشته باشید.

همه مراحل پیگیری وام فرزندآوری با کد ملی و از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه وام فرزند انجام می‌شود و متقاضیان باید از طریق مراجعه سامانه مربوطه مراحل مشاهده وضعیت وام فرزندآوری با کد رهگیری را انجام داده و از پیگیری تلفنی اجتناب کنند. افرد پس از وارد شدن به سامانه cbi.ir می‌توانند برای مشاهده وضعیت وام فرزندآوری با کد رهگیری و نتیجه ثبت‌نام وام فرزندآوری اقدام کنند. بنابراین والدین باید برای مشاهده نتیجه ثبت‌نام وام فرزندآوری این کد رهگیری ده رقمی را که پس از ثبت‌نام دریافت کرده‌اند، نزد خود نگه دارند، چرا که برای تکمیل مراحل دریافت وام بسیار ضروری می‌باشد.

معرفی سامانه پیگیری وام فرزندآوری

از اقدامات اخیر بانک مرکزی راه اندازی سامانه تسهیلات وام فرزندآوری است و فراد می‌توانند پس از تولد فرزند مدارک و شرایط را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط وام فرزندآوری، نسبت به ثبت‌نام به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه فرزند اقدام کنند. پس از ثبت‌نام وام فرزندآوری، کد رهگیری ده رقمی دریافت می‌شود که شما باید برای مشاهده وضعیت وام فرزندآوری با کد رهگیری این شماره ۱۰ رقمی را داشته باشید. متقاضیان می‌توانند برای پیگیری وام فرزندآوری از طریق همام سامانه ثبت‌نامی به آدرس cbi.ir اقدام کرده و با ارائه کد ملی سرپرست، خانواده کد ملی فرزند و کد رهگیری برای دریافت وام فرزندآوری اقدام کنند.

سامانه پیگیری وام فرزندآوری خدمات متنوعی که در سمت راست سایت قابل مشاهده می باشد، ارائه می‌کند. شما می‌توانید در این سامانه، دستورالعمل‌ها ثبت‌نام جدید وام، مشاهده وضعیت ثبت‌نام، بازیابی و چاپ کد رهگیری، پرسش‌های متداول و بخش تماس با ما را مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توانید برای مشاهده وضعیت وام فرزندآوری با کد رهگیری نیز از طریق سایت مذکور اقدام کنید.

نحوه پیگیری وام فرزندآوری با کد ملی

افرادی که کد رهگیری ۱۰ رقمی را در اختیار دارند، می‌توانند برای مشاهده وضعیت وام فرزندآوری با کد رهگیری اقدام کنند و نتیجه ثبت‌نام وام فرزندآوری را در سامانه cbi.ir مشاهده نمایند. داوطلبان دریافت وام باید وضعیت خود را پیگیری کنند تا در زمان مقرر باقی مراحل اخذ وام فرزندآوری را از طریق شعبه بانک عامل تکمیل کرده و از همه فرایند آن مطلع شوند. از مهم‌ترین مدارکی که افراد برای ثبت‌نام و درخواست وام فرزندان باید ارائه دهند، کد ملی سرپرست خانوار، کد ملی فرزند تازه متولد شده است و متقاضیان پس از ثبت درخواست می‌توانند با وارد کردن شماره پیگیری وام فرزندآوری، باقی مراحل را طی کنند. متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند نسبت به رهگیری وام فرزندآوری از طریق آدرس اینترنتی cbi.ir اقدام کنند. به این منظور باید وارد سامانه شده و بر روی گزینه مشاهده وضعیت کلیک کنند.

در بخش بعد باید کد ملی سرپرست، کد ملی فرزند، کد امنیتی و کد پیگیری ۱۰ رقمی که در هنگام ثبت‌نام دریافت کرده‌اند را وارد کرده و برای رهگیری و مشاهده نتیجه ثبت‌نام وام فرزندآوری اقدام کنند.

نحوه بازیابی شماره پیگیری وام فرزندآوری

همانگونه که اشاره شد متقاضیان پس از طی کردن مراحل ثبت‌نام وام فرزندآوری در سامانه تسهیلات وام فرزند و وارد کردن شماره پیگیری وام فرزندآوری می‌توانند نتیجه ثبت‌نام وام فرزندآوری را پیگیری کنند .یکی از قابلیت‌های سامانه تسهیلات فرزندان، مشاهده وضعیت درخواست وام است که افراد باید با وارد کردن کد ملی سرپرست، کد ملی فرزند و شماره رهگیری برای دیدن نتیجه ثبت‌نام وام فرزندآوری اقدام کنند.

مشاهده وضعیت وام فرزندآوری با کد رهگیری امکان‌پذیر می‌باشد و چنانچه شما آن را فراموش کرده باشید یا از دسترس خارج شده باشد، می‌توانید برای بازیابی از طریق سامانه cbi.ir اقدام کنید. یکی از قسمت‌های موجود در این سایت قسمت بازیابی و چاپ کد رهگیری است که باید از طریق مرورگر خود وارد آدرس اینترنتی cbi.ir شوید و در قسمت سمت راست گزینه “بازیابی و چاپ کد رهگیری” را انتخاب کنید.

با وارد کردن کد ملی سرپرست و کد ملی فرزند، تاریخ تولد فرزند، وارد نمودن حرف اول نام و نام خانوادگی و کد امنیتی می‌توانید برای چاپ و بازیابی کد رهگیری خود اقدام کنید. کد رهگیری هنگام ثبت‌نام قابل مشاهده است و افراد باید آن را یادداشت کنند و برای مشاهده وضعیت وام خود از آن استفاده نمایند. علاوه بر این شماره پیگیری ثبت‌نام وام فرزندآوری از طریق پیامک به شماره سرپرست خانواده ارسال می‌شود و باید آن را در اختیار داشته باشید.

مدارک لازم جهت دریافت وام فرزندآوری

آن دسته از افرادی که مایل به شرکت در طرح تسهیلات فرزندان هستند، باید مدارک مشخصی که بانک مرکزی اعلام کرده است را داشته باشند و در سامانه cbi.ir بارگذاری نمایند. از مهمترین مدارک جهت اخذ وام فرزندآوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ارائه اطلاعات مربوط به کارت ملی و شناسنامه والدین

    ارائه اطلاعات مربوط به شناسنامه نوزاد

    ارائه نشانی کامل محل سکونت فرد متقاضی

    ارائه کد پستی ۱۰ رقمی محل سکونت فرد متقاضی

    ارائه مدارک لازم برای ارائه به بانک عامل جهت دریافت وام فرزند آوری

    ارائه کردن فتوکپی کارت ملی و شناسنامه پد و مادر فرزند

    ارائه نمودن  فتوکپی تمامی صفحات شناسنامه نوزاد

    ارائه کردن فتوکپی کارت ملی و شناسنامه ضامن

    ارائه کردن یک فقره سفته

چطور از بانک وام فرزندآوری بگیرم؟

ویرایش وام فرزندآوری امکان‌پذیر شد

افرادی که در زمان ثبت‌نام درخواست اطلاعات خود را در سامانه ve.cbi.ir اشتباه وارد کرده‌اند و پس از گذشت مدتی در مورد اعمال وضعیت خود در سامانه سؤال دارند، می‌توانند از طریق سامانه مذکور اقدامات لازم را برای اصلاح اطلاعات انجام دهند. در این صورت باید از طریق سامانه ve.cbi.ir اقدام نموده  و با وارد کردن کد ملی سرپپرست خانواده و کد ملی فرزند برای اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

حذف شرط داشتن کارت پایان خدمت برای ثبت‌نام وام فرزندآوری

در بخسنامه جدید بانک مرکزی، اعلام شده است که برای دریافت تسهیلات وام فرزندآوری داشتن کارت پایان خدمت الزامی نیست و افراد می‌توانند برای دریافت تسهیلات بدون ارائه وضعیت نظام وظیفه عمومی خود مطابق با بند ب ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، تسهیلات مربوط به وام فرزندآوری را دریافت کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.