کد خبر : 44892 / /
/

اینبار قورمه‌ سبزی را متفاوت درست کن | قورمه‌ سبزی شمالی را به این روش درست کنید

اگر از ما بخواهند فهرستی از غذاهای مورد علاقه‌مان را بنویسم، مطمئنا قورمه‌سبزی اگر اولین غذای این لیست نباشد، جزو چند غذای اول آن است.

اینبار قورمه‌ سبزی را متفاوت درست کن | قورمه‌ سبزی شمالی را به این روش درست کنید

اگر از ما بخواهند فهرستی از غذاهای مورد علاقه‌مان را بنویسم، مطمئنا قورمه‌سبزی اگر اولین غذای این لیست نباشد، جزو چند غذای اول آن است.

 قورمه‌سبزی را معمولا در شهرهای مختلف با لوبیاهای مختلف می‌پزند ولی در شهرهای شمالی علاوه بر لوبیای متفاوت از مواد دیگری هم در این خورش استفاده می‌کنند که طعم آن را کاملا تغییر می‌دهد.  

مواد لازم برای ۴ نفر

۲ /۱ پیمانه لوبیا چشم‌بلبلی

۲ عدد پیاز متوسط

۴۰۰ گرم گوشت گوسفندی

۵۰۰ گرم سبزی قورمه

(تره، جعفری، گشنیز هر کدام ۱۵۰ گرم و شنبلیله ۵۰ گرم)

۲ عدد سیب‌زمینی

۲ ق‌س رب نارنج

۱ ق‌س زعفران آب کرده

۲ /۱ ق‌چ زردچوبه

نمک و فلفل به مقدار لازم

روغن مایع به مقدار کافی

۱. لوبیا را به مدت یک ساعت در مقداری آب خیس کنید. در این فاصله پیاز را خلالی خرد کنید. در یک قابلمه مناسب مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید. بعد از داغ شدن روغن پیاز خلال شده را داخل قابلمه ریخته تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

۲. گوشت را هم خورشی خرد کنید و به روغن و پیاز داغ اضافه کنید. در این حالت حرارت را زیاد کنید تا در حال تفت دادن گوشت، آب آن کشیده شود. حالا زردچوبه را به گوشت افزوده و همراه آن تفت دهید.

۳. زعفران را به همراه مقداری آب به مواد افزوده، سپس لوبیاها را آبکش کرده و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. موقعی که آب جوش آمد حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید.

۴. سبزی‌ها را خرد کرده و در تابه‌ با مقداری روغن به مدت دو ـ سه دقیقه تفت دهید تا آب آن تبخیر شود. بعد از پخت کامل گوشت، سبزی سرخ شده را به خورش اضافه کنید.

۵. سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته به شکل چهارگوش خرد کنید. آنها را شسته دو ‌سوم سیب‌زمینی‌ها را به خورش اضافه کنید و اجازه دهید به همراه سایر مواد پخته شود. مابقی را در تابه‌ با مقداری روغن سرخ کنید. در انتها کمی زعفران به آنها اضافه کرده و برای تزئین کنار بگذارید.

۶. در نیم ساعت آخر پخت خورش رب نارنج را به همراه نمک و فلفل افزوده و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد، سپس زیر قابلمه را خاموش کرده خورش را در ظرف مورد نظر برای سرو ریخته و سیب‌زمینی‌های زعفرانی را روی آن بریزید. این خورش را با برنج سرو کنید.

از کجا بخریم؟

رب نارنج را از سوپرمارکت‌ها یا ترشی فروشی‌هامی‌توانید تهیه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.