کد خبر : 44605 / /
/

این کالاهای خوراکی شهریور امسال گران شدند

با توجه به گزارش مرکز آمار ایران، بالاترین تورم اقلام خوراکی در شهریور نسبت به ماه گذشته مربوط به قارچ، خیار، موز و تخم مرغ بوده است و از سوی دیگر بالاترین کاهش قیمت مربوط به لیمو ترش، گوجه فرنگی، مرغ ماشینی و پیاز بوده است.

این کالاهای خوراکی شهریور امسال گران شدند

براساس گزارش مرکز آمار ایران، در گروه «نان و غلات» برنج خارجی درجه یک با ٢,٤ درصد و شیرینی خشک با ١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشتند و بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٢.٨- است.

[کلیک و کشیدن برای جابجایی] در گروه «گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها گوشت گاو یا گوساله با ٧,٧ درصد، ماهی قزل آلا با ٦. درصد و گوشت گوسفند با ٥. درصد بیشترین افزایش قیمت و مرغ ماشینی با ٥.٨- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشتند.

در گروه «لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به تخم مرغ با ١ , درصد، شیر خشک با ٦. درصد و کره پاستوریزه با ٣.٨ درصد بوده است.

در گروه «قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها» بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شکر با ٤,٦ درصد، قند با ٣.٩ درصد، چای خارجی بسته‌ای و سس گوجه فرنگی با ٣.٦ درصد است./تسنیم

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.