کد خبر : 44148 / /
/

آموزش کتلت گیاهی با طعم بی نظیر | گیاهخواران این رسپی را از دست ندهند !

معمولا آنهایی که گیاهخوار هستند، به خاطر محدودیتی که در خوردن انواع گوشت دارند، در پخت غذاهایشان زیاد ابتکار به خرج می‌دهند و سعی می‌کنند با ترکیب سبزیجات مختلف، مواد غذایی مورد نیاز بدنشان را تأمین کنند.

آموزش کتلت گیاهی با طعم بی نظیر | گیاهخواران این رسپی را از دست ندهند !

کوکوی سیب‌زمینی و قارچ هم یکی از همین غذاهاست. گیاهخوارها برای تأمین پروتئین بدنشان، به کوکو سیب‌زمینی، قارچ هم اضافه می‌کنند. این را می‌توان کتلت گیاهخواری البته بدون سویا به حساب آورد.

مواد لازم

۲ عدد سیب‌زمینی متوسط

۲۵۰ گرم قارچ

۳ حبه سیر

۲ عدد تخم‌مرغ

۳ ق‌س تره‌فرنگی خرد شده

۱ ق‌م زنجبیل تازه رنده شده

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

روغن به میزان لازم (جهت سرخ کردن)

۱. سیب‌زمینی‌ها را شسته و بگذارید با مقداری آب بپزد. بعد از پختن مقداری آب سرد روی آن ریخته و بعد از خنک شدن پوست آنها را جدا کرده و رنده کنید و در ظرفی آماده کنار بگذارید.

۲. سیر را ریز خرد کرده، قارچ‌ها را شسته و نگینی خرد کنید. سپس مخلوط این دو (سیر و قارچ) را در تابه‌ای با مقداری روغن تفت دهید تا قارچ‌ها سبک و بی‌آب شوند. بعد از این مدت تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

۳. در کاسه‌ای بزرگ سیب‌زمینی‌های رنده شده را با نمک و فلفل و کمی زردچوبه مخلوط کنید. تخم‌مرغ‌ها را هم شکسته و به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید.

۴. تره‌فرنگی خردشده و زنجبیل رنده شده را به مواد کوکو اضافه کرده و مخلوط کنید. موادی که تفت داده بودید (سیر و قارچ) اگر خنک شده‌اند به مایه کوکو اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۵. در تابه‌ای روغن ریخته، روی حرارت بگذارید تا خوب داغ شود. از مایه کوکو، گلوله‌ای به اندازه یک نارنگی بردارید و در دستتان به شکل دلخواه درآورید و در تابه بیندازید تا سرخ شود.

۶. همه مایه کوکو را به همین ترتیب در روغن سرخ کنید. بعد از سرخ شدن هر دو طرف کوکوها، آنها را از روغن درآورده و روی دستمال حوله‌ای آشپزخانه بگذارید تا روغن‌های اضافه آنها گرفته شود.

۷. برای سرو کردن کوکوها می‌توانید آنها را در ظرف موردنظر گذاشته و با سبزیجات تزئین کنید.

فوت‌وفن

اگر دوست دارید کوکوهایتان شکل‌دار باشند، می‌توانید از قالب‌های موجود در بازار که برای درست کردن کوکو و کتلت هستند هم استفاده کنید./ همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.