کد خبر : 44556 / /
/

خبر مهم هواشناسی برای تهرانی ها | وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در این مناطق تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان، وزش باد شدید در نیمه‌جنوبی و غربی استان گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

خبر مهم هواشناسی برای تهرانی ها | وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در این مناطق تهران

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد در ارتفاعات و نواحی جنوبی گاهی با افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۸ مهر) بعد از ظهر و شب در نواحی شمالی و ارتفاعات افزایش ابر و در ارتفاعات شمال شرقی گاهی بارش پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات بالادست گاهی رگبار باران مورد انتظار است.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ( ۱۰ و ۱۱ مهر) با افزایش شرایط ناپایداری جو، وزش باد نسبتا شدید تا شدید در سطح استان و وزش باد شدید در نیمه‌جنوبی و غربی استان گاهی با خیزش گرد و خاک و احتمال نفوذ گرد و غبار انتقالی از استان‌های مجاور همچنین کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا( ۹ مهر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸  و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۱۰ مهر) قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد و احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای  ۱۹ و حداکثر دمای ۲۹  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.