کد خبر : 44473 / /
/

سقوط سنگین قیمت سکه در بازار آخرهفته | کاهش 400 هزار تومانی قیمت سکه در بازار

قیمت انواع سکه در جریان معاملات امروز بازار ارز و طلا کاهش یافت.

سقوط سنگین قیمت سکه در بازار آخرهفته | کاهش 400 هزار تومانی قیمت سکه در بازار

دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا، در بخش اسکناس با افزایش ۱۳۰ ریالی، ۴۱ هزار و ۱۹۴  تومان و در بخش حواله‌ ۳۷ هزار و ۴۴۹ تومان کشف قیمت شد

دلار در ‌‌صرافی‌ها امروز در زمان تنظیم گزارش، به قیمت ۴۰ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری و با نرخ ۴۱ هزار و ۱۹۳ تومان فروخته شد. ‌

امروز همچنین ‌یورو در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۳ هزار و ۵۴۷ تومان معامله شد.

بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد‌،‌ دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۴۹ هزار تومان معامله می‌شود. بازار ارز این روزها در آرامش به سر می‌برد و عرضه و تقاضا در این بازار به ثبات رسیده است.

* آخرین قیمت انواع سکه و طلا

سکه ‌طرح قدیم‌ در بازار امروز‌ با افت ۴۰۰ هزار تومانی به نرخ ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به قیمت ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار امروز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به نرخ ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه نیز با افت ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه گرمی به نرخ ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار به قیمت ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار تومان در هر گرم داد و ستد شد‌، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار، ۹ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) امروز در بازار جهانی‌ با کاهش ۳۲ صدم درصد، ۱۸۹۲ دلار معامله شد. ‌

پیش بینی قیمت طلا و سکه 5 مهر 1402 / مثقال طلا به کانال ۹ میلیونی عقب‌نشینی کرد

قیمت طلا و سکه امروز در بیشتر قطعات و وزن‌ها کاهشی بود. امروز دلار کاهش محدودی داشت و قیمت انس نیز به کف کانال ۱۹۰۰ دلاری برگشت. اما کاهش فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت در بازار طلا نتوانست قیمت سکه‌های بهار و گرمی را نزولی کند. این در حالی است که مثقال با کاهش ۵۰ هزار تومانی به کانال ۹ میلیونی برگشت.

به گزارش تجارت‌نیوز در روز جاری روند غالب در قیمت طلا و سکه نزولی بود. تنها سکه‌های بهار و گرمی از کاهش قیمت بازار فلز زرد تبعیت نکردند.

قیمت سکه و حباب آن 4 مهر 1402

با توجه به اینکه معامله‌گران بازار ارز در انتظار وضوح اخبار سیاسی روزهای اخیر و تعیین تکلیف توافقات هسته‌ای ایران هستند، قیمت طلا و سکه نیز از بازار ارز تبعیت می‌کند. این در حالی است که دیروز قیمت دلار افزایش محدودی داشت اما روند قیمت در بازار طلا برمدار افزایش قیمت دلار قرار نگرفت و غیر از سکه بهار سایر قطعات کاهشی شدند.

فعالان بازار طلا افت تقاضا و رکود موجود در این بازار را عامل اصلی کاهش قیمت‌ها و تخلیه حباب سکه می‌دانند. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت انس‌ جهانی طلا به کف کانال ۱۹۰۰ دلاری نزدیک شده و با رقم ۱۹۰۷ دلار در حال معامله است.

اخبار مساعد، رونق را به بازار طلا بازمی‌گرداند؟

در همین راستا ابراهیم محمدولی با اشاره به ثبات قیمت طلا و سکه در بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت:‌ «تقاضا در بازار طلا نسبت به ایام محرم کمی بهتر شده و دلیل اصلی آن ثبات در بازار فلز زرد و نوسانات محدود قیمت دلار است. باید توجه داشت اگر دلار کاهش یابد انتظار اینکه تقاضا در بازار طلا افزایش داشته باشد، وجود دارد.»

وی تقاضا برای خرید طلا و سکه را افزایشی عنوان کرد و افزود: «داد و ستدها کمی بیشتر شده و تقاضا نسبت به ماه‌های محرم و صفر ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.»

این فعال اقتصادی به سیر مساعد اخبار سیاسی اشاره کرد و افزود: «با اخبار مربوط به آزادسازی اموال بلوکه شده ایران و مذاکرات درباره رفع تحریم‌ها، امیدواریم روند قیمت‌ها در بازار فلز زرد کاهشی شود تا بازار رونق بگیرد.»

وی با بیان اینکه اگر آرامش در بازار باشد رونق تولید و کسب و کار بهتر از گذشته خواهد شد؛ اظهار کرد: «قدرت خرید مردم برای یک گرم طلای ساخته شده که دو میلیون و ۴۵۰ تا ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان است، شاید مساعد نباشد اما اگر قیمت‌ها کاهشی شود قدرت خرید مردم نیز بیشتر خواهد شد.»

افزایش محدود سکه‌های بهار و گرمی

امروز چهارم مهر قیمت سکه امامی کاهشی شد. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد و کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشت. در روز جاری سکه بهار با قیمت ۲۴ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان معامله شد و رشد ۱۰ هزار تومانی داشت.

امروز سکه‌های نیم و ربع هر یک کاهش ۵۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ و ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند.

در روز جاری سکه گرمی با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد و رشد ۵۰ هزار تومانی داشت. امروز سکه‌های بهار و گرمی تنها قطعه‌های افزایشی در خانواده سکه‌ها بودند.

بازگشت مثقال طلا به کانال ۹ میلیونی

در چهارم مهر  قیمت طلا نیز کاهش داشت. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش  ۵۰ هزار تومانی با رقم ۹ میلیون و ۹۷۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۳۰۳ هزار تومان رسید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.