کد خبر : 43976 / /
/

جدیدترین وضعیت قیمت طلا و سکه با پایان ماه صفر | ریزش قیمت ها ادامه دار خواهد بود ؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کاهش ۶ تا ۹ درصدی قیمت‌ طلا و سکه در نیمه نخست امسال گفت: مردم نگران هستند که این کاهش قیمت بیشتر شود ولی ما می‌توانیم بگوییم که با توجه به اینکه کاهش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر بیشتر از تحلیل کارشناسان و ما بوده، این اتفاق نمی‌افتد.

جدیدترین وضعیت قیمت طلا و سکه با پایان ماه صفر | ریزش قیمت ها ادامه دار خواهد بود ؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد تغییرات قیمت طلا و سکه در هفته‌های اخیر گفت: در هفته گذشته به طور میانگین قیمت انس جهانی ۹ دلار کاهش یافت. در بازارهای داخلی هم یک مقطع افزایش و یک مقطع کاهش قیمت‌ها را داشتیم ولی در کل وضعیت قیمت‌ها کاهشی بود. امروز هم با توجه به اینکه در بازارهای جهانی افزایش ۱۲ دلاری قیمت انس طلا را داشتیم در بازارهای داخلی قیمت طلا و سکه مقدار افزایش یافت.

نادر بذرافشان با اشاره به شرایط بحرانی صنعت طلا و جواهر کشور افزود: ما طی سال‌های گذشته حتی در زمان کرونا به این حد در صنعت طلا و جواهر رکود نداشتیم و امسال از ابتدای سال نهایتا بین یک ماه تا ۴۰ روز همکاران ما فعالیت مطلوبی داشتند اما با توجه به ماه رمضان، ماه محرم و صفر و همچنین بحث احیای برجام و آزادسازی پول‌های بلوکه شده و ثبت‌نام خودرو، از ابتدای سال بین ۶ تا ۹ درصد کاهش قیمت را داشتیم که این کاهش قیمت هم کاهش تقاضا را تشدید کرد به حدی که کارگاه‌های تولیدی ما در این مدت دچار آسیب مالی بسیاری شدند و در پرداخت هزینه‌ها هم با مشکل مواجه شدند.

بذرافشان در مورد وضعیت تقاضا در بازار طلا و سکه گفت: همانطور که اشاره شد امسال صنف ما دچار رکود شدیدی بود به طوری که نسبت به مشابه سال گذشته بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش تقاضا را داشتیم در حالی که در سال‌های گذشته در نیمه اول سال ما اینچنین شرایط رکود و کاهش تقاضا را نداشتیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد دلایل کاهش تقاضا گفت: به هر حال تحت تاثیر شرایط اقتصادی، قدرت خرید مردم هم کم شده است به طوری که خرید سرویس نقره و حتی بدلیجات از سوی برخی عروس و دامادها نسبت به سنوات گذشته بیشتر شده است. از طرف دیگر، یک مقدار کاهش قیمت‌ها اتفاق افتاد و مردم نگران هستند که این کاهش قیمت بیشتر شود ولی ما می‌توانیم بگوییم که با توجه به اینکه کاهش در ماه‌های اخیر بین ۶ تا ۹ درصد و بیشتر از تحلیل کارشناسان و ما بوده، این اتفاق نمی‌افتد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به اینکه وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کند؟ گفت: فعلا برای پیش‌بینی زود است اما اگر تقاضا بهتر شود پیش‌بینی می‌شود که یک مقدار نوسان افزایشی در قیمت‌ها داشته باشیم.

بذرافشان ادامه داد: عامل موثر دیگر که ممکن است بر بازار طلا اثر بگذارد قیمت انس جهانی طلاست و اگر قیمت انس طلا افزایش یابد به تبع آن بازار داخلی نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: برخی تحلیلگران و اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت انس جهانی طلا تا ژانویه به ۲ هزار و ۵۰۰ دلار هم برسد اما باید به این نکته هم توجه داشت که شرایط در در بازارهای داخلی ما یک مقدار متفاوت است و نوسانات بازار ارز و شرایط داخلی هم در نوسان قیمت‌ها تاثیرگذار است.

بذرافشان افزود: به طور کلی به نظر نمی‌رسد فعلا نوسان خاص افزایشی یا کاهشی در بازار طلا و سکه داشته باشیم و همان نوسان ۱ تا ۳ درصدی قیمت‌ها را خواهیم داشت که آن هم طبیعی است بر این اساس توصیه ما به مردم این است که با توجه به ثبات قیمت‌ها از ابتدای سال و با کاهش نسبی خوبی که اتفاق افتاده است مبادلات خود را در رابطه با خرید مصنوعات طلا و سکه انجام دهند و خیلی منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند./همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.