کد خبر : 43730 / /
/

ترفند طلایی برای رهایی از بیماری قند خون | نیم ساعت بیشتر وقتتون رو نمی گیره !

متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: یکی از راه­‌های کاهش قند خون، تحرک زیاد و ترجیحاً ورزش و روزانه ۳۰ دقیقه تا یک ساعت پیاده روی است که تا ۳۰ درصد قند خون را کاهش خواهد داد.

ترفند طلایی برای رهایی از بیماری قند خون | نیم ساعت بیشتر وقتتون رو نمی گیره  !

 مریم نواب‌زاده با بیان اینکه گاهی عامل یا عوامل ناشناخته‌ای به سلول­‌های "بتا" در لوزالمعده حمله کرده و در ترشح میزان انسولین لازم در بدن اختلال ایجاد می‌کنند لذا قندخون به صورت کامل جذب سلول­‌ها نمی‌شود، افزود: تولید انسولین برای تنظیم قند خون در بدن از وظایف لوزالمعده است. گاهی نیز انسولین مورد نیاز ترشح می­‌شود، اما میزان لازم آن جذب سلول­‌ها نمی­‌شود و سلول‌های بدن در برابر انسولین به صورت طبیعی مقاومت نشان می‌دهند، از این رو به فردی که دچار این مشکل می‌شود، بیمار دیابتی می‌گویند.

متخصص و مدرس طب ایرانی تصریح کرد: در صورت عدم درمان یا پیشگیری از افزایش قند خون، می­‌تواند حتی بیمار را با خطرات جبران ناپذیری روبرو سازد.

وی با بیان اینکه فرد مبتلا، چنانچه در درمان این بیماری غفلت کند، او را غافل­گیر کرده و از پای درمی‌­‌آورد، ادامه داد: چه بسیارند کسانی که بر اثر این بیماری بینایی خود را به صورت کامل از دست داده­‌اند و یا قلب و کلیه­‌های آنان دچار آسیب‌­های جدی شده و برخی از آنها ناچار به قطع عضوی از بدنشان شده و بعضاً گرفتار مرگ زودرس شده­‌اند.

متخصص و مدرس طب ایرانی بر جدی گرفتن بیماری دیابت تاکید کرد و افزود: در صورت جدی گرفتن این بیماری، می‌توان تا پایان عمر با آن کنار آمد و با انجام درمان­‌های متعارف، به زندگی طبیعی خود ادامه داد. گزارش­‌ها حاکی از این است که برخی از بیماران دیابتی با کنترل و اقدام به رژیم غذایی و ورزش و پیاده­‌روی، ده­‌ها سال بدون هیچ گونه مشکلی به زندگی عادی خود ادامه داده­‌اند.

 

نواب زاده در خصوص علائم بیماری قند نیز تصریح کرد: تشنگی و خشکی دهان بیش از حد متعارف و میل زیاد به نوشیدن آب، پرخوری و اشتهای زیاد،تکرر ادرار به ویژه در شب، لاغری و کاهش وزن،خارش دستگاه تناسلی،احساس خستگی و کم حوصلگی از مهمترین علائم بیماری قند است.

وی بر تغییر  سبک زندگی تاکید و با بیان اینکه برای کنترل و درمان دیابت باید عامل ایجادی و زمینه­‌ای حذف و اصلاح شود گفت: از دیدگاه طب سنتی باید ضروریات شش­گانه از قبیل هوای سالم و تنفس صحیح، ورزش و تحرک به اندازه، مدیریت صحیح اعراض نفسانی،خوردن و آشامیدن صحیح، خوابیدن و بیدار شدن درست و پاکسازی بدن از مواد زائد و نگه داشت مواد ضروری رعایت شود.

نواب زاده بر پرهیز از استفاده برنج، سیب زمینی، انواع شیرینی به جز عسل طبیعی و توت خشک، ماکارونی، نان بدون سبوس گندم، میوه‌های شیرین مانند موز،‌ خرمالو، آناناس، خرما و رطب، هندوانه، خربزه، طالبی، کشمش و غذاهای حاوی نشاسته وغذاهای پرچرب تاکید کرد و افزود: استرس و اختلالات عصبی یکی از عوامل افزایش برخی از بیماری ها مانند قند خون به شمار می‌آید.

وی بیان کرد:  افراد مبتلا به دیابت باید به جای نان گندم، از نان جو استفاده کنند و یا دست کم از مقدار کمی از نان جوشیده سنکگ یا بربری تغذیه کنند. علاوه بر برخی از داروهای مفید برای قند خون، می­‌توان از برخی از عرقیجات مانند عرق گزنه، عرق شنبلیله و عرق برگ گردو عرق بوقناق یا زول نیز استفاده کرد.

نواب زاده یادآور شد: همچنین لازم است بدین منظور مصرف برخی از غذاها و گیاهان و سبزی‌ها را مانند ماهی به ویژه ماهی کیلکا، میگو، گوشت مرغ و بلدرچین، انواع لوبیا به ویژه لوبیا چشم بلبلی، دم کرده گزنه و خاکشیر، سوپ و آش جو و سیرابی گوسفند، کلم و کلم بروکلی، پیاز، سیر، کاهو، کدو، بادام و فندق و عدس را در رژیم غذایی خود قرار دهند. مصرف میوه‌هایی مانند خیار، سیب درختی، گلابی، انار ترش یا ملس، شاه توت، زرشک، ذغال اخته و آلبالو نیز برای این بیماران مفید است./ ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.