کد خبر : 43418 / /
/

سقوط سنگین قیمت سکه امروز عصر | اگر قصد خرید سکه دارید بخوانید

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۴۰۲) در بازار تهران با ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته معامله شد.

سقوط سنگین قیمت سکه امروز عصر | اگر قصد خرید سکه دارید بخوانید

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۴۰۲) در بازار تهران با ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته معامله شد.

امروز هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

امروز سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته، ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

نیم‌سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۱۵میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی با نرخ ۶ میلیون تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان اعلام شد.

امروز بهای هر اُنس طلا نیز در بازارهای جهانی یک‌هزار و ۹۴۲ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 13 شهریور 1402 / طلا رنج و سکه صعودی شد

امروز قیمت سکه با افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار همراه شد. در روز جاری سکه بهار پرچمدار بیشترین رشد قیمت بود و از نیمه کانال‌ قیمتی خود عبور کرد. همچنین سکه گرمی به کانال بالاتر ورود کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با شروع معاملات روز جاری راه قیمت طلا از سکه جدا شد. با افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار و رقم ثابت طلای جهانی به جهت تعطیلات پایان هفته بازار طلا و سکه نیز در روند متوازنی قرار نگرفتند. این در حالی است که قیمت طلا در روز جاری شاهد هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی بود.

رشد تقاضای اربعین و مسافرت‌های تفریحی در تعطیلات پیش رو در فرصت باقیمانده از تابستان، روند قیمت دلار را صعودی کرد. این رشد قیمت اثر افزایشی در قیمت سکه گذاشت. گفتنی است در روز جاری انس جهانی طلا به جهت تعطیلات پایان هفته در بازارهای جهانی، با رقم ثابت ۱۹۴۰ دلاری در حال معامله‌ است.

در منطقه ارزشی سکه هستیم

در همین راستا مجتبی دیبا با اشاره به منطقه تعادلی قیمت در بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت: «محدوده ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی منطقه محافظت شده‌ای برای قیمت سکه است. سقف مقاومتی این قطعه به‌عنوان متر اندازه‌گیری در بازار فلز زرد را می‌توان، قیمت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفت.»

وی با تاکید بر اینکه بازار طلا با روندی خنثی در حرکت است افزود: «اگر قیمت ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شکسته شود، قیمت تا ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز قابلیت اصلاح دارد. در صورت افزایش قیمت تا منطقه ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیز می‌توان گفت بازار در روند صعودی قرار گرفته است.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به محدوده فعلی قیمت طلا و سکه خاطرنشان کرد: «شاید منطقه فعلی ارزندگی زیادی نداشته باشد اما به‌عنوان ناحیه تصمیم‌گیری برای معامله‌گران از آن یاد می‌شود. با توجه به مفروضات فعلی اثرگذار بر قیمت در بازار فلز زرد، ما در زیر میانگین تعادلی یا منطقه ارزشی سکه هستیم.»

معامله‌گران دنبال نقطه‌زنی نباشند

وی به معامله‌گران بازار طلا توصیه کرد که به دنبال نقطه‌زنی نباشند و گفت: «در شرایط فعلی خریدهای پله‌ای مساعد است. زیرا ما در فضای رکود تورمی هستیم و همه بازارها این شرایط را دارند. معامله‌گران باید نوع عملکردشان را بر اساس خریدهای پله‌ای بگذارند.»

دیبا در ادامه تاکید کرد: «در زمانی که بازارها حرکت خود را شروع کنند و از رکود خارج‌ شوند، میانگین خرید و بازدهی بازار هم بالا خواهد رفت. زیرا شرایط ورود در مناطق ارزنده‌ای صورت گرفته است. بنابراین منطقه فعلی را می‌توانیم محدوده درست تفسیر کنیم و بهتر است خرید برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت صورت گیرد.»

سکه گرمی ۶ میلیونی شد

امروز ۱۲ شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و ۲۹۳ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه بهار بیشترین رشد قیمت را داشت. این قطعه با قیمت  ۲۵ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان مبادله شد و افزایش ۲۰۹ هزار تومانی داشت.

امروز سکه‌های نیم و ربع ‌افزایش ۱۵۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شدند.

گفتنی است سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیونی ورود کرد و با قیمت ۶ میلیون تومان معامله شد.

سرگردانی طلا میان افزایش و کاهش قیمت

در روز جاری قیمت طلا میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان بود. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال کاهش چهار هزار تومانی داشت و با رقم ۱۰ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان معامله شد. طلا نیز با همین مقدار کاهش به قیمت دو میلیون و ۳۶۴ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۳۱ هزار تومان رسید.

مطالعه بیشتر: پیش بینی بورس دوشنبه 13 شهریور 1402 / افزایش نرخ تسعیر، بازار سهام را شارژ می‌کند؟

در دوازدهمین روز از شهریور حباب سکه متناسب با قیمت قطعات سکه روند داشت و در تمام قطعات افزایشی بود. امروز حباب سکه امامی ۴۰ هزار تومان، سکه بهار ۹۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۸۸ هزار تومان، ربع سکه ۱۱۹ هزار تومان و سکه گرمی ۸۴ هزار تومان رشد داشتند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.