کد خبر : 43191 / /
/

افزایش عجیب قیمت طلا در بازار عصر گاهی | ۱۰۰ هزار تومان روی قیمت سکه رفت

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، هشتم شهریور ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۸ میلیون تومان معامله شد که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشت.

افزایش عجیب قیمت طلا در بازار عصر گاهی |  ۱۰۰ هزار تومان روی قیمت سکه رفت

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، هشتم شهریور ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۸ میلیون تومان معامله شد که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشت.

امروز (چهارشنبه) هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۸ میلیون تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

امروز سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر قیمت، ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

نیم‌سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به دیروز به ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید و سکه یک گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار تومان اعلام شد.

امروز بهای هر اُنس طلا نیز در بازارهای جهانی یک‌هزار و ۹۴۱ دلار است.

قیمت طلا و سکه، امروز 8 شهریور 1402 / بازگشت سکه امامی به کانال 28 میلیون تومانی

قیمت طلا و سکه، امروز مسیر جداگانه‌ای را طی کرده است. در حالی که طلای 18 عیار، روند کاهشی دارد، سکه امامی و بهار آزادی افزایشی هستند. دلار و انس هم امروز روند صعودی دارند.

ی به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، چهارشنبه هشتم شهریور تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه مسیر متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. قیمت طلا با وجود بازگشت به کانال دو میلیون و 300 هزار تومانی، اکنون روند کاهشی دارد. قیمت سکه امامی افزایشی شده و به کانال 28 میلیون تومانی بازگشته است. سکه بهار آزادی نیز در کانال 25 میلیون تومانی روند صعودی دارد. امروز قیمت دلار در کانال 49 هزار تومانی، افزایشی است و انس هم روند صعودی را تجربه می‌کند.

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و دو میلیون و 312 هزار و 600 تومان معامله می‌شود؛ حدود 10 هزار تومان کمتر از دیروز.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر صعودی و 28 میلیون و 41 هزار تومان است؛ حدود 144 هزار تومان ببشتر از روز گذشته

نرخ نقدی سکه بهار آزادی اما 302 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود 25 میلیون و 296 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با 96 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 641 هزار تومان رسیده است. اما حباب سکه بهار آزادی، امروز 200 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به دو میلیون و 836 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با قیمت 15 میلیون تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 100 هزار تومان از روز گذشته بیشتر است. حباب نیم‌سکه نیز با 92 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، روی سه میلیون و 815 هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ 10 میلیون تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان بیشتر از دیروز نداشته است. حباب آن نیز نسبت به روز گذشته 32 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 391 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 800 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما 89 تومان افزایش داشته و به سه میلیون و 137 هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا مانند روزهای گذشته اندکی صعودی است و همچنان در کانال 1900 دلاری روند افزایشی محدودی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

البته طلای جهانی که این روزها در بازه زمانی یک ماهه روندی کاهشی داشته، حالا هم در 30 روز گذشته حدود 0.82 درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی افزایشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,937.84 دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود 0.08 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

نوسانات مثبت در قیمت طلای جهانی باعث تشکیل اولین کندل هفتگی مثبت طی یک ماه اخیر شد. در ادامه، قیمت طلای جهانی در سطح 1914 دلار هفته گذشته را به پایان برساند.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

این روزها قیمت دلار در کانال 49 هزار تومانی، روند صعودی محدودی دارد. قیمت انس هم روند افزایشی به خود گرفته است. در چنین شرایطی، قیمت طلا و سکه نیز نوساناتی را تجربه می‌کند که گاه با یکدیگر در تناقض است. روز گذشته، طلا و سکه امامی افزایشی و بهار آزادی نزولی بود. امروز اما، طلا کاهشی و انواع سکه افزایشی هستند.

قیمت دلار امروز در بازار آزاد به 49 هزار و 250 تومان رسیده است. این رقم نسبت به آخرین معامله دلار در روز گذشته 50 تومان افزایش نشان می‌دهد. باید اشاره داشت که قیمت دلار در بازارهای همسایه امروز سیگنال افزایشی ارسال می‌کنند. برخی کارشناسان معتقدند، با وجود احتمال نوسانات مقطعی، اما در نهایت شاخص‌های اقتصادی و محدودیت منابع ارزی بانک مرکزی، روند قیمت دلار را تا پایان سال افزایشی نگه می‌دارد. از سوی دیگر احتمالا با پایان ماه صفر، از رکود شدید در بازار طلا نیز کاسته می‌شود. این موارد تاثیر خود را بر قیمت طلا و سکه بر جای می‌گذارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.