کد خبر : 43178 / /
/

قیمت شکر سر به فلک کشید | دلیل عجیب نایاب شدن شکر در بازار !

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی با بیان اینکه شکر را به نرخ آزاد تهیه می‌کنیم، گفت: قیمت شکر طی ۱۵ روز با افزایش مواجه و به ۳۴ هزار تومان رسید.

قیمت شکر سر به فلک کشید | دلیل عجیب نایاب شدن شکر در بازار !

علی بهره مند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت بازار شکر، اظهار داشت: شکر را به نرخ آزاد تهیه می‌کنیم و بر همین اساس نیز قیمت شکر حدود ۱۰ هزار تومان افزایش یافته و از نرخ ۲۴ هزار تومان به ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان رسیده است

وی افزود: قیمت شکر طی ۱۵ روز با افزایش مواجه و به ۳۴ هزار تومان رسید و نکته اینکه با سختی شکر می‌خریم و در تهیه این کالا مشکلات زیادی داریم.

بهره مند تصریح کرد: توجه کنید که اگر کمبود کالایی در بازار نباشد، قیمت‌ها بالا نمی‌رود.

وی در مورد روغن هم گفت: در تهیه روغن و سایر کالاها مشکلی نداریم و در حال حاضر مشکل اصلی در تهیه شکر است.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران در خصوص میزان فروش این صنف گفت: با توجه به ایام محرم و گرمای هوا، میزان فروش افت کرده است و علاوه بر آن امسال به دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم میزان فروش ما نسبت به سال گذشته بیشتر کاهش یافت./ مهر

قیمت شکر طی 15 روز 10 هزار تومان افزایش یافت

 بازار شکر با چالش مواجه شده است و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به جای پاسخگویی و حل مشکل، فقط تکذیب می کنند.

به گزارش رکنا، در روزهای اخیر بحث سهمیه بندی شکر در رسانه ها مطرح شده است و وزارت جهاد کشاورزی آن را تکذیب کرده اما آنچه مشخص است اینکه توضیحات این وزارتخانه با واقعیت های بازار فاصله دارد.

طبق بررسی های خبرنگار رکنا این کالا با کمبود و محدودیت توزیع مواجه شده است و برخلاف اظهارنظرهای مسئولان وزارت جهاد کشاورزی که مدام از عدم کمبود و توزیع شکر و حتی عدم سهمیه‌ بندی این کالا سخن می گویند طبق گفته فعالان این عرصه، بازار شکر با چالش مواجه شده است و دلیل آن نظام توزیع غلطی است که وزارت جهاد کشاورزی پیش گرفته است.

تا آنجا که رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در این خصوص به رکنا گفت: شکر 34 هزار تومانی در بازار پیدا نمی شود اما شکر به نرخ دولتی را به فروشگاه های بزرگ می دهند و از آنجا با قیمت های آزاد در بازار توزیع می شود.

 

طبق گفته کنگری در حال حاضر عرضه شکر بسیار کم است و تقاضا فوق العاده بالا است و این باعث شده که شکر پیدا نمی شود و قیمت ها نوسان پیدا می کند و بازار دچار چالش می شود. در حال حاضر یا شکری وجود ندارد که به دست تولیدکننده برسد و یا به دلیل کمبود، شکر را توزیع نمی کنند تا قیمت های جدید مشخص شود.

در این خصوص گفتگوی رکنا را با علی بهرمند رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران را بخوانید:

علی بهرمند درخصوص نرخ شکر در بازار گفت: وضعیت شکر در بازار بهم ریخته است. در حال حاضر در بازار آزاد شکر را به نرخ 34 هزار تومان تهیه می کنیم. دولت به هیچ عنوان سهمیه شکر به نرخ دولتی در اختیار اتحادیه ما قرار نمی دهد.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران با بیان اینکه شکر را به نرخ آزاد تهیه می کنیم، گفت: قیمت شکر حدود 10 هزار تومان افزایش یافت و از نرخ 24 هزار تومان به 34 هزار تومان رسید.

بهرمند افزود: اگر کمبود کالایی در بازار نباشد، قیمت ها بالا نمی رود. قیمت شکر طی 15 روز به 34 تومان رسید. در تهیه مواد اولیه دیگر هم با مشکلات زیادی مواجه هستیم و با قیمت های بالا مواد اولیه را از بازار تهیه می کنیم.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران درخصوص میزان فروش این صنف گفت: باتوجه به ایام محرم و گرمای هوا، میزان فروش افت کرده است و علاوه بر آن امسال به دلیل افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم میزان فروش ما نسبت به سال گذشته بیشتر کاهش یافت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.