کد خبر : 40468 / /
/

شکر در بازار نایاب شد! | قیمت شکر فله ای چند؟

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت جهاد گفت: هیچ گونه کمبودی در زمینه شکر وجود ندارد و تنها با افزایش قیمت جهانی، وزارت جهاد نرخ پایه را اصلاح کرد.

شکر در بازار نایاب شد! | قیمت شکر فله ای چند؟

آقای مسعود امرالهی، مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره علت کمبود شکر در بازار گفت: هیچ گونه کمبودی در زمینه شکر و در هیچ کالای دیگری نداریم. مسئله‌ای که وجود دارد این است که یک محموله ۱۰ هزار تنی شکر توسط شرکت بازرگانی دولتی برای صنوف مختلف در استان‌های مختلف توزیع شد و از این ۱۰ هزار تن کمتر از ۵۰ تن آن جذب بازار شده است.

به گفته او،  تنظیم بازار شکر بر عهده انجمن قند و شکر قرار داده شده و این انجمن ۲۰ تن شکر سهمیه‌ای در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار داده که ۵۰ درصد آن به فروش رسیده است. شکر برای بخش خصوصی است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید تبادلات مالی خود را با آن‌ها به موقع انجام دهند که اقدام به این کار نکرده بودند و به همین دلیل با کمبود در بازار مواجه شدیم.

امرالهی افزود: کارخانجات تولید شکر متقاضی فروش شکر هستند، ولی به دلیل کمبود نقدینگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شکر خریداری نشده است. احتکاری از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رخ نداده است و توزیع شکر در ۳ فروشگاه زنجیره‌ای آغاز شده و سایرین قول داده‌اند از فردا عرضه را شروع کنند.

مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی از یک ماه قبل شکر مورد نیاز را تخصیص داده است. عدم عرضه و احتکار دلیل کمبود شکر نیست. با افزایش قیمت جهانی شکر، وزارت جهاد کشاورزی قیمت پایه ثبت سفارش شکر را اصلاح کرده است. شکر در حد نیاز کشور موجود است و کمبودی وجود ندارد. قیمت شکر درب کارخانه ۲۵ هزار و ۵۰۰ و قیمت شکر فله مصرف کننده ۲۸ هزار تومان است.

باشگاه خبرنگاران

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.