کد خبر : 42971 / /
/

خودکشی آقای دکتر دنیا را تکان داد | ۲۰۰ ساعت اضافه کاری در یک ماه او را از نفس انداخت

به گفته خانواده یک پزشک ۲۶ ساله در ژاپنی او پس از انجام بیش از ۲۰۰ ساعت اضافه کاری در یک ماه جان خود را از دست داد.

خودکشی آقای دکتر دنیا را تکان داد | ۲۰۰ ساعت اضافه کاری در یک ماه او را از نفس انداخت

به گفته خانواده یک پزشک ۲۶ ساله در ژاپنی او پس از انجام بیش از ۲۰۰ ساعت اضافه کاری در یک ماه جان خود را از دست داد.

تاکاشیما شینگو در بخش گوارش مرکز پزشکی کونان در کوبه در مرکز ژاپن کار می‌کرد که در ماه مه گذشته بر اثر خودکشی درگذشت. به گزارش سی ان ان، وکیل خانواده گفت که تاکاشیما به مدت سه ماه یک روز مرخصی نگرفته است و در ماه قبل از مرگش ۲۰۷ ساعت اضافه کاری داشته است.

بنا به گزارش روزنامه ژاپنی The Mainichi، خانواده او هفته گذشته در یک کنفرانس خبری گفتند که دفتر بازرسی استاندارد‌های کار نیشینومیا تایید کرده است او مبتلا به افسردگی در اثر ساعات طولانی بوده و در آخر خود را کشته است. طبق اظهارات مطب و گزارش روزنامه، تاکاشیما «به تازگی متخصص پزشکی شده بود و وظایفی مشابه پزشکان ارشد به او محول شد و به او دستور داده شد که گزارش بنویسد و ارائه کنفرانسی ارائه دهد، که منجر به ساعت ها کار بسیار طولانی شد.

به گفته سی ان ان، مادر این پزشک ژاپنی گفت که پسرش شکایت می‌کرد که زندگی خیلی سخت است و هیچکس به او کمک نمی‌کند. برادر تاکاشیما که نامش فاش نشد، در کنفرانس مطبوعاتی گفت که این پزشک «تعداد باورنکردنی» ساعت کار کرده است. وی افزود: فکر نمی‌کنم بیمارستان در وهله اول رویکرد محکمی به مدیریت نیروی کار داشته باشد.

اما بیمارستان در یک کنفرانس مطبوعاتی این ادعا را رد کرد که مسئول کار بیش از حد پزشک و مرگ او بوده است. یکی از سخنگویان این بیمارستان گفت: خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که [پزشکان] زمان خود را صرف مطالعه و خوابیدن بر اساس نیاز‌های فیزیولوژیکی خود می‌کنند، به دلیل آزادی بسیار بالا، تعیین ساعات دقیق کار امکان‌پذیر نیست.

فرهنگ بیش از حد مزمن ژاپنی که منجر به مرگ و میر می‌شود، یک مشکل شناخته شده است که دولت‌ها برای دهه‌ها سعی در رفع آن داشته اند. از اواخر دهه ۱۹۷۰، کلمه‌ای برای توصیف پدیده نگران کننده وجود داشته است - کاروشی، که در لغت به معنای مرگ بر اثر کار زیاد است.

نمونه‌های زیادی از کاروشی در سال‌های اخیر وجود داشته است، مانند زمانی که مقامات در سال ۲۰۱۷ به این نتیجه رسیدند که در سال ۲۰۱۳ یک گزارشگر پخش کننده ملی ژاپن NHK در اثر نارسایی احتقانی قلب به دلیل کار زیاد درگذشت.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.