کد خبر : 42806 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه و طلا | قیمت سکه تمام بهار آزادی

سکه مرداد را با افزایش قیمت تمام کرد | افزایش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (سه‌شنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۸ میلیون تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشت.

سکه مرداد را با افزایش قیمت تمام کرد | افزایش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (سه‌شنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۸ میلیون تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امروز هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۸ میلیون تومان معامله شد.

امروز سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۲۵ میلیون تومان داد و ستد شد.

نیم‌سکه با ۳۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز کاری گذشته ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

ربع سکه با ۷۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به پنجشنبه گذشته به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و سکه یک گرمی با ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان اعلام شد.

امروز بهای هر اُنس طلا نیز در بازارهای جهانی یک‌هزار و ۹۰۳ دلار است.

نرخ هر اسکناس دلار در مرکز مبادله کاهشی شد

قیمت هر اسکناس دلار امروز (سه‌شنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۲) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در مقایسه با روز گذشته ۳ تومان کاهش و یورو ۹۰ تومان افزایش یافت.  

 

به گزارش ایرنا، برپایه داد و ستد بازار مبادله ارز و طلای ایران، امروز قیمت هر اسکناس دلار به ۴۱ هزار و ۲۹۹ تومان و قیمت حواله دلار به ۳۷ هزار و ۵۴۵ تومان رسید.

همچنین بهای هر اسکناس یورو ۴۴ هزار و ۹۶۷ تومان و بهای حواله یورو ۴۰ هزار ۸۷۹ تومان، هر اسکناس درهم ۱۱ هزار و ۲۴۵ تومان و هر حواله درهم ۱۰ هزار و ۲۲۳ تومان کشف شد.

چرا معاملات گواهی شمش طلا برای مردم جذاب است؟

یک کارشناس بازار طلا معتقد است که با راه‌اندازی و رونق معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا، مردم امکان ورود به بازار طلا با سرمایه بسیار اندک را پیدا کرده‌اند و از سوی دیگر نیازی به مراجعه فیزیکی به بازار برای خرید طلا نیست و می‌توانند با اخذ کد بازار مالی بورس کالا، خرید گواهی شمش داشته باشند.

عاطفه جعفری‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه از اسفند ماه سال گذشته معاملات گواهی سپرده شمش طلا از طریق بورس کالا به بازار معرفی شده و همه مردم می‌توانند با سرمایه اندکی (حتی در حدود ۳۰۰ هزار تومان) اقدام به خرید یک گواهی شمش معادل یک دهم گرم طلا و بالاتر کنند؛ برای تحویل شمش طلای یک کیلوگرمی نیز باید ۱۱ هزار گواهی سپرده در اختیار داشته باشند.

کارشناس بازار طلای کشور افزود: اینکه امکان سرمایه‌گذاری با هر میزان نقدینگی از این طریق فراهم شده موضوع جذابی است که در صورت آشنایی عموم مردم با اقبال بیشتری مواجه می‌شود. بورس کالا عامل شفافیت است؛ از همین روی، به دلیل عرضه شمش طلا در این بازار، علاوه بر اینکه ریسک خرید را کاهش داده، شفافیت در بازار طلا را نیز افزایش می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: گواهی سپرده شمش، حکم طلا را دارد و به مثابه طلای آب شده است؛ بنابراین حباب قیمتی سکه را ندارد. همچنین به دلیل آنکه در بازار گواهی همچون قرارداد آتی، اهرم وجود ندارد و افرادی که ریسک‌پذیری کمتری دارند نیز می‌توانند گواهی سپرده شمش را خریداری کنند.

امکان خرید طلا و واحدهای صندوق طلا از بورس کالا

این کارشناس بازار طلا با بیان اینکه امکان خرید سکه و واحدهای صندوق طلا نیز در بورس کالا وجود دارد، گفت: علاوه بر معاملات گواهی سپرده شمش طلا، معاملات گواهی سپرده سکه، قرارداد اختیار معامله سکه، معاملات آتی شمش طلا و صندوق های طلا نیز در بورس کالا وجود دارند و بدین ترتیب برای همه سلایق با سطح ریسک‌پذیری متفاوت در این بازار، ابزار تعریف شده است.

جعفری‌مقدم تصریح کرد: دسترسی آسان به این معاملات که امکان خرید و فروش برخط را نیز فراهم کرده و همچنین اطمینان خریدار از کیفیت و عیار طلای خریداری شده از مزایای اصلی بورس کالا به شمار می‌رود؛ چراکه در بازار طلا معمولا تقلبی بودن یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود و خریدار نمی‌تواند اطمینان حاصل کند که آنچه خریداری کرده، طلای واقعی با همان عیار اعلام شده است یا خیر.

وی ادامه داد: در مقابل اما در بورس، این ریسک بطور کامل از بین رفته و افراد با اطمینان کامل، گواهی سپرده‌ای را خریداری می‌کنند که طلایی با همان عیار قید شده را نمایندگی می‌کند. در حقیقت طلای معامله شده در بورس کالا تحت آزمایش قرار می‌گیرد و در خزانه بانک‌ها نگهداری می‌شود؛ از این رو خیال خریداران در معاملات محصول ارزشمندی چون طلا بطور کامل راحت است./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.