کد خبر : 42604 / /
/

سورپرایز اول هفته برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودرو | زمان ثبت نام مرحله سوم طرح یکپارچه فروش خودرو

مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو درباره مرحله سوم سامانه یکپارچه فروش خودرو توضیح داد.

سورپرایز اول هفته برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودرو | زمان ثبت نام مرحله سوم طرح یکپارچه فروش خودرو

تا امروز دو مرحله از طرح سامانه یکپارچه خودرو انجام شده است؛ مرحله اول از این طرح در اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و در خرداد ماه ۱۴۰۲ هم مرحله دوم ثبت نام و پرداخت هزینه برای متقاضیان انجام گرفت و اکنون، متقاضیانی که خودرو به آن‌ها تخصیص داده شده است، در نوبت تحویل خودرو قرار گرفته‌اند.

مهدی تقدسی با بیان اینکه خودروسازان ظرفیت تولیدشان را افزایش داده اند، افزود: شهریور ماه ویرایش خودرو برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو آغاز و پس از آن، ثبت نام مرحله سوم آغاز خواهد شد.

بازگشایی مجدد سامانه با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید، به‌زودی در شهریور ماه برای سه درصد باقی‌مانده، ضمن حفظ اولویت آنان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد از متقاضیان مرحله دوم ثبت نام خودرو از شرکت سایپا و ۱۰ درصد از شرکت کرمان موتور در سامانه یکپارچه فروش خودرو واریز وجه نکرده اند بنابراین در زمان ویرایش امکان انتخاب بیشتری از خودرو وجود دارد.

تقدسی گفت: به زودی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای متقاضیان مرحله سوم باز خواهد شد. در ویرایش مرحله دوم تمهیداتی برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودرویشان ۱۴۰۳ بوده، دیده شده است.

گفتنی است؛ تاکنون دو مرحله ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام شده است؛ در مرحله اول، تعداد ثبت‌نام کنندگان به گفته امید قالیباف سخنگوی سابق وزارت صمت، بیش از ۹۳۶ هزار نفر بود که ۷۸۰ هزار نفر متقاضی محصولات ایران خودرو، ۳۲ هزار نفر متقاضی محصولات سایپا و ۱۲۴ هزار نفر متقاضی دیگر خودروسازان بود.

در مرحله دوم تعداد ثبت نامی بیش از ۲ میلیون نفر بودند که به گفته مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، متقاضیان طرح خودروی فرسوده و طرح جوانی جمعیت با اولویت نسبت به متقاضیان طرح عادی، امسال خودروهایشان را تحویل خواهند گرفت. نکته‌ای که وجود داشت در مرحله دوم برخی ثبت نام کنندگان، متقاضیان خودرو‌های خودروسازان بخش خصوصی بودند، اما از آنجایی که خودروساز مورد تقاضا ظرفیت نداشته، به این دسته از متقاضیان خودرویی تخصیص داده نشد، طبق آنچه که مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفته بود به ۹۷ درصد از متقاضیان، خودرو تخصیص داده شد و فقط ۳ درصد باقیمانده اند و اکنون قرار است شهریور ماه امکان ویرایش برای این افراد فراهم شود./اندیشه معاصر

خرید خودرو در ایران  به عواملی مانند تولید داخلی، واردات، قوانین و مقررات، نرخ ارز و شرایط بازار بستگی داشته باشد. در طول سال‌های گذشته، خرید خودرو در ایران با محدودیت‌ها و محدودیت‌هایی روبرو بوده است.به عنوان مثال، در حال حاضر، برای خرید خودرو در ایران شما نیاز به معرفی‌نامه خرید از سازمان صنعت، معدن و تجارت دارید. اگر قصد خرید خودرو دارید، شما می‌توانید به نمایندگی‌های فروش خودرو در ایران مراجعه کنید.در ادامه به آخرین خبر از خرید خودرو می پردازیم.

مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو گفت: ۵۰ درصد از متقاضیان مرحله دوم ثبت نام خودرو از شرکت سایپا و ۱۰ درصد از شرکت کرمان موتور در سامانه یکپارچه فروش خودرو واریز وجه نکرده‌اند بنابراین در زمان ویرایش امکان انتخاب بیشتری از خودرو وجود دارد.

مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو گفت: ۵۰ درصد از متقاضیان مرحله دوم ثبت نام خودرو از شرکت سایپا و ۱۰ درصد از شرکت کرمان موتور در سامانه یکپارچه فروش خودرو واریز وجه نکرده‌اند بنابراین در زمان ویرایش امکان انتخاب بیشتری از خودرو وجود دارد.

او افزود: به زودی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای متقاضیان مرحله سوم باز خواهد شد. در ویرایش مرحله دوم تمهیداتی برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودرویشان ۱۴۰۳ بوده، دیده شده است.

مهدی تقدسی اظهار کرد: سامانه یکپارچه عرضه خودرو شهریور امسال برای متقاضیانی که در دور دوم عرضه، خودرویی به آنها تخصیص نیافته است، باز می‌شود تا دوباره نسبت به انتخاب خودرو اقدام کنند.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو با بیان اینکه درحال‌حاضر سامانه یکپارچه باز نشده است، افزود: شرکت کرمان‌موتور به‌تازگی اعلام کرده برای تحویل خودرو به مشتریان ظرفیت‌هایی دارد؛ بنابراین با توجه به ظرفیت و آمادگی این شرکت برای تحویل خودرو، اسامی افرادی که در دور دوم در سامانه یکپارچه خودرو برای خرید خودرو از شرکت کرمان‌موتور ثبت‌نام کرده بودند، به این خودروساز ارسال کرده‌ایم و لذا متقاضیان خرید خودرو در دور دوم سامانه که به علت محدودیت ظرفیت خودرویی به آنها تخصیص داده نشده بود، اکنون می‌توانند با ثبت‌نام در سایت کرمان‌موتور خودروی موردنظر خود را تحویل بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه این متقاضیان درحال‌حاضر نیازی نیست که در سامانه ثبت کنند، بیان کرد: زیرا این افراد قبلا ثبت‌نام خود را در سامانه انجام داده بودند اکنون فقط باید در سایت کرمان‌موتور ثبت‌نام کنند و بقیه مراحل را تا تحویل خودرو در آنجا طی کنند.

وی بیان کرد: آمار دقیقی از تعداد متقاضیان ثبت‌نام‌کننده در دور دوم که برای خرید خودرو از کرمان‌موتور اقدام کرده بودند و خودرویی به آنها تخصیص داده نشد، نداریم. این متقاضیان به صورت تقریبی بین ۱۵ تا ۲۰هزار نفر هستند.

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو بیان کرد: از آنجا که این متقاضیان ۳درصد باقیمانده در دور دوم هستند که قبلا فرآیند ثبت‌نام دور دوم را طی کرده‌اند و مبلغ ۱۰۰میلیون تومان را نیز نزد بانک بلوکه کرده بودند، بنابراین با فراهم شدن فرصت انتخاب خودرو در «طرح جایگزین» فرصت دوباره‌ای برای انتخاب خودرو به آنها داده می‌شود و نیازی نیست دوباره پولی را نزد بانک بلوکه کنند.

در طرح فروش فوق‌لعاده شش خودرو از محصولات بهمن موتور آمده است؛ متقاضیان طرح جایگزینی خودرو فرسوده با محصولات شرکت بهمن موتور می‌توانند از تاریخ یکشنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲ در سایت شرکت نسبت به ثبت نام ۶ خودرو با تاریخ تحوسل شهریور ماه اقدام نمایند.

براساس اطلاعات منتشر شده گروه بهمن با برند BM Cars محصولاتی از برندهای مختلف چینی از جمله هاوال را وارد بازار می کند.

عصر ایران- طی روزهای اخیر خبر مربوط به افتتاح شوروم یا سالن نمایش شرکت جدید بهمن موتور با نام BM CARS در مجموعه نمایشگاه های خودرویی ایران مال، مورد توجه رسانه ها قرار داشته است. طبق تصاویر منتشر شده از این شوروم مشخص شده است که این شرکت با برند جدیدش قصد دارد تا محصولات وارداتی تازه وارد خود را به نمایش بگذارد.

براساس اطلاعات منتشر شده گروه بهمن با برند BM Cars محصولاتی از برندهای مختلف چینی از جمله هاوال را وارد بازار می کند.

بهمن تا قبل از بازگشت تحریم‌ها با شرکت هاوال همکاری داشت و بنا بود در کنار مونتاژ محصول هاوال H2، خودروهای بیشتری را از این برند چینی را وارد کشور کند که سرانجام این اتفاق رخ نداد ولی اکنون دوباره شاهد بازگشت هاوال در ایران خواهیم بود.

2 خودرو که گویا حضورشان توسط بهمن موتور  در ایران قطعی شده به ترتیب هاوال جولیون و هاوال اچ6 هستند. در رابطه با تریم های این محصولات هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما در ادامه با توجه به مطالب قبلی گروه خودرو عصر ایران، تصاویر و اطلاعات فنی2 تازه وارد بهمن موتور  جولیون و اچ6 را قرار داده ایم:

جولیون محصولی جدید از هاوال است که به عنوان یک کراس اوور چینی ویژگی های جذابی را در طراحی ارائه می دهد، هرچند موارد مشابه آن این روزها زیاد در دیگر برندهای چینی مشاهده می شود اما به هر ترتیب جولیون خودرویی جذاب و مورد پسند مشتری به نظر می رسد.

جولیون از منظر ابعاد برابر با 4472 میلیمتر در طول، 1841 میلیمتر در عرض و 1619 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 2700 میلیمتر است.

در بخش پیشرانه و البته تمامی تریم ها، از نمونه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 150 اسب بخار خروجی و گشتاور 220 نیوتن متر استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده 7 سرعته دی سی تی هماهنگ و نیرو را به محور جلو انتقال می دهد.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است. رینگ های آلومینیومی با توجه به آپشن در اندازه های 17 و اینچی ارائه می شود.

این پیشرانه به نوعی تبدیل به نماد ملی صنعت خودروی چین شده است! بله منظورمان نمونه 1.5 لیتری توربو در هماهنگی با جعبه دنده دی سی تی است که در اکثر محصولاتی که توسط چینی ها معرفی می شوند، حضوری فعال دارند. پیشرانه 1.5 لیتری ضعف های خود را در برخی از شرایط رانندگی کاملا آشکار می کند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.