کد خبر : 42476 / /
/

قیمت گوشی سامسونگ در بازار | گلکسی A۵۴ بخریم یا گلکسی A۷۳؟ +

در این مطلب به مقایسه سامسونگ گلکسی A۵۴ و گلکسی A۷۳ پرداخته ایم و در ادامه لیست قیمت انواع گوشی سامسونگ آورده شده است.

قیمت گوشی سامسونگ در بازار | گلکسی A۵۴ بخریم یا گلکسی A۷۳؟ +

پس از درخشش گوشی‌های پرچمدار سری Galaxy S سامسونگ در بازار، غول کره‌ای تحول بزرگی را در گوشی‌های میان‌رده خودش به‌وجود آورد و این زمینه‌ساز دستیابی به موفقیت‌های مهمی در بازار موبایل شد. همه این‌ها نشانه‌هایی از سلطه ادامه‌دار سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی است.

این شرکت به‌تازگی از نسل جدید گوشی‌های میان‌رده سری Galaxy A خودش رونمایی کرده که با قدرتی بیشتر از نسل گذشته پا به میدان گذاشته‌اند. در حال حاضر قدرتمندترین گوشی میان‌رده سامسونگ در بازار، گلکسی A۵۴ است. این محصول نه فقط به‌عنوان نسل جدید مدل A۵۳، بلکه به‌عنوان جایگزین A۷۳ نیز در بازار شناخته می‌شود. چرا که امسال دیگر خبری از مدل A۷۴ نیست و سامسونگ تصمیم گرفته مدل آ ۵۴ را جایگزین آن کند.

طراحی و نمایشگر

گلکسی آ ۷۳، یکی از بهترین میان‌رده‌های تاریخ کمپانی سامسونگ با نمایشگری بزرگ و سخت افزاری توانمند است که می‌تواند برای هر کاربردی مناسب باشد. یک نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی در جلوی قاب این گوشی قرار گرفته که شاید در نخستین نگاه تصور کنید با موبایل ضخیم و بددستی مواجه هستید. اما سامسونگ با جادوی طراحانش توانسته ضخامت این گوشی را روی ۷.۶ میلی‌متر نگه دارد تا یکی از باریک‌ترین گوشی‌های بازار نیز لقب بگیرد. این ضخامت کم باعث در دست‌گیری راحت گوشی می‌شود.

اما گلکسی آ ۵۴ دنباله رو نسل قبلی خودش، مدل آ ۵۳ است. بنابراین از نمایشگر کوچک‌تر ۶.۴ اینچی بهره می‌برد تا گزینه مناسب‌تری برای کاربرانی با دست‌های کوچک‌تر (به‌خصوص خانم‌ها) باشد. این گوشی ضخامت بیشتر ۸.۲ میلی‌متری دارد. حتی وزن آن هم بیشتر شده است (۲۰۲ گرم در برابر ۱۸۱ گرم). اما سامسونگ دلیل موجهی برای این اتفاق دارد؛ این گوشی از قاب پشتی شیشه‌ای به‌جای پلاستیکی بهره می‌برد. البته فریم هر دو گوشی از جنس پلاستیک است.

Samsung Galaxy A۵۴

در مقایسه سامسونگ گلکسی A۵۴ و گلکسی A۷۳، به شباهت‌هایی هم بین این دو محصول برمی‌خوریم. به‌طور مثال این دو از گواهی IP۶۷ بهره می‌برند که به‌معنای مقاومت در برابر گردوغبار و همینطور آب (تا عمق ۱ متری به‌مدت ۳۰ دقیقه) است.

شاید تصور کنید نمایشگر بزرگ‌تر، به‌معنای کیفیت بالاتر باشد. اما همیشه اینطور نیست. هر دو گوشی سامسونگ از یک پنل سوپر امولد استفاده می‌کنند، ولی در برخی مشخصات از جمله ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند. همانطور که گفتیم، گلکسی ای ۵۴ از نمایشگر ۶.۴ اینچی بهره می‌برد که نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی داشته و از +HDR۱۰ نیز پشتیبانی می‌کند. رزولوشن این پنل ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است و اوج روشنایی ۱۰۰۰ نیتی را ارائه می‌کند.

در آن سو گلکسی ای ۷۳ گرچه از نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی بهره می‌برد، اما رزولوشن آن با برادر کوچک‌ترش یکی است و اوج روشنایی کمتر ۸۰۰ نیتی دارد. این یعنی نمایشگر ای ۵۴ در زیر آفتاب درخشان‌تر است.

سخت‌افزار، باتری و نرم افزار

سامسونگ از تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ خودش در زیر قاب گوشی آ ۵۴ استفاده کرده که نسخه ارتقا یافته و بهینه‌تر اگزینوس ۱۲۸۰ است. این تراشه از پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای با پردازشگر گرافیکی Mali-G۶۸ MP۵ بهره می‌برد. گرچه عملکرد این تراشه خوب است و می‌تواند از پس اجرای بازی‌ها سنگین اندروید با تنظیمات متوسط هم برآید، اما یک پله عقب‌تر از اسنپدراگون ۷۷۸G زیر قاب گوشی آ ۷۳ قرار دارد.

ظرفیت رم این دو گوشی ۶ یا ۸ گیگابایت است. حافظه داخلی آن‌ها هم ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت است. ولی گوشی‌های سامسونگ با نسخه‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. به طور مثال اگر به ۸ گیگ رم در گوشی A۷۳ احتیاج دارید، حق انتخاب حافظه شما فقط ۲۵۶ گیگابایت است. در حالی که یکی از نسخه‌های گوشی A۵۴ با ۸ گیگ رم، ۱۲۸ گیگ هم ظرفیت دارد.

در زیر می‌توانید عملکرد فنی و امتیازهای کسب شده توسط این دو تراشه را ببینید. نکته جالب توجه، عملکرد بهتر مدل آ ۵۴ در شارژدهی باتری است. در حالی که عملکرد پردازنده و پردازشگر گرافیکی نسخه آ ۷۳ بهتر است.

در بخش دیگری از مقایسه سامسونگ گلکسی A۵۴ و گلکسی A۷۳ به باتری آن‌ها می‌رسیم. جایی که هر دو گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرند و می‌توانید این دو را با توان ۲۵ واتی شارژ کنید. انتظار داشتیم این دو در شارژدهی باتری هم مشابه یکدیگر باشند؛ اما چیپست اگزینوس زیر قاب A۵۴ باعث عمر مفید بالاتر باتری آن شده است.

اما یکی دیگر از تفاوت‌های این دو گوشی با یکدیگر، بخش نرم افزاری آن‌هاست. سامسونگ گوشی گلکسی ای ۵۴ را به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI ۵.۱ وارد بازار کرده است. در حالی که گلکسی ای ۷۳ سال گذشته با اندروید ۱۲ عرضه شد. بنابراین A۵۴ می‌تواند یک سال بیشتر از پشتیبانی‌های نرم افزاری سامسونگ بهره‌مند شود. همچنین هر دو گوشی به اسپیکرهای دوگانه استریو و وای فای ۶ مجهز هستند و یک حسگر اثر انگشت اپتیکال نیز برای تامین امنیت کاربران در زیر نمایشگر آن‌ها جای دارد.

دوربین‌ها

همیشه دوربین‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی بوده‌اند که مشتریان پیش از خرید یک گوشی موبایل جدید به آن توجه ویژه‌ای دارند. به‌خصوص کاربرانی که حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام دارند یا علاقه‌مند به عکاسی هستند.

ما در اینجا دو گوشی با دوربین‌هایی متفاوت را داریم. یکی از آن‌ها گلکسی A۷۳ به دوربین چهارگانه مجهز است، در حالی که گلکسی A۵۴ از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. اما به جز تعداد دوربین‌ها، رزولوشن لنز این دوربین‌ها هم با یکدیگر متفاوت است.

آ‌ ۷۳ از یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی شگفت‌انگیز برخوردار است که عکس‌های دلربا و باکیفیتی را ثبت می‌کند. این سنسور از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) بهره می‌برد که به خلق این تصاویر جذاب کمک می‌کند. این دوربین فوق‌العاده را یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو  و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی عمق‌سنج همراهی می‌کنند. در جلوی قاب این گوشی هم شاهد حضور یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هستیم. هم دوربین پشتی و هم جلویی این گوشی قادر به فیلمبرداری ۴K هستند.

در آن سو، گلکسی آ ۵۴ از نظر دوربین یک پله عقب‌تر از برادر بزرگ‌تر خودش ایستاده است. این گوشی به سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده است. هرچند این دوربین هم عکس‌های باکیفیت و خوبی را ثبت می‌کند، اما تعداد رزولوشن‌های آن نصب مدل آ ۷۳ خواهد بود. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۵ مگاپیکسلی ماکرو این گوشی با برادر خودش یکی است، اما خبری از سنسور ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق روی آن نیست. دوربین سلفی این دو گوشی نیز شبیه به هم است.

 

قیمت انواع گوشی سامسونگ

مدل

ظرفیت

دوربین / مگاپیکسل

قیمت / تومان

Galaxy A۱۴ دو سیم کارت

۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت

۵۰

۵,۵۹۰,۰۰۰

Galaxy A۳۴ ۵G دو سیم کارت

۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

۴۸

۱۲,۶۸۰,۰۰۰

Galaxy A۵۴ ۵G دو سیم کارت

۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

۵۰

۱۸,۷۹۹,۰۰۰

Galaxy A۲۴ ۴G دو سیم کارت

۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت

۵۰

۸,۱۴۰,۰۰۰

 Galaxy A۷۳ ۵G SM-A۷۳۶B/DS دو سیم کارت

۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

۱۰۸

۱۸,۶۸۰,۰۰۰

Galaxy S۲۱ FE ۵G دو سیم‌ کارت

۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

۱۲

۱۸,۸۹۹,۰۰۰

 

اقتصادآنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.