کد خبر : 39836 / /
/

قیمت گوشی در بازار ریخت | سقوط قیمت گوشی ادامه دارد

همزمان با روند نزولی قیمت‌ ارز، گوشی‌های پرفروش بازار موبایل تا ۲۰ درصد کمتر از ماه قبل فروخته می‌شوند

قیمت گوشی در بازار ریخت | سقوط قیمت گوشی ادامه دارد

قیمت موبایل به پیروی از وقایع این روز‌های بازار ارز کوتاه آمده است. مدل‌هایی مثل A34 و A54 که جزو میان‌رده‌های تازه‌نفس بازار به‌حساب می‌آیند، تقریبا ۲۰ درصد کمتر از ماه قبل فروخته می‌شوند و قیمت آیفون 13 نسخه پایه با افت تقریبا ۱۰ درصدی از مرز ۴۰ میلیون پایین آمده است. ردمی A1 پلاس شیائومی هم که یکی از گزینه‌های پیشنهادی در فهرست ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار است، الان سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان یعنی نیم‌میلیون کمتر از روز ۲۳ اردیبهشت امسال فروخته می‌شود. در این مدت نرخ دلار آزاد با افت پنج درصدی از مرز ۵۰ هزار عقب‌نشینی کرده و به‌همین خاطر فروشنده‌ها به کاهش قیمت موبایل رضایت دادند.

کاهش قیمت گوشی‌های سامسونگ

به گزارش فرارو، گلکسی A14 دقیقا راه مدل‌های قبلی خودش یعنی A13 و A12 را در بازار موبایل ایران طی می‌کند و فقط بعد سه ماه حضور در بازار، حداقل در فروشگاه‌های اینترنتی معروف الان پرفروش‌ترین گزینه است. ارزان‌ترین نسخه A14 در عرض یک ماه گذشته یک میلیون ارزان شده و فروشنده‌های موبایل A14 نسخه ۶۴ گیگ را به‌جای شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، الان پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

گلکسی A34 و A54 تقریبا همزمان با A14 پا به بازار گذاشتند و حالا نسبت به روز ۲۳ اردیبهشت قیمت هر کدام از آن‌ها حدود ۲۰ درصد ریخته است. قیمت گلکسی A34 نسخه ۱۲۸ گیگ با کاهش سه میلیون تومانی در هفته‌های اخیر به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و خرید گلکسی A54 نسخه ۲۵۶ گیگ درحال حاضر درحالی ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آب می‌خورد که اگر یک ماه پیش روی همین نسخه از آن دست می‌گذاشتید، فروشنده‌های موبایل حدود ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از شما می‌گرفتند.

 
 

گلکسی S21 FE هم که آخرین نسخه از گوشی‌های سری FE سامسونگ است و خیلی از طرفداران سامسونگ به‌جای خرید مدل‌های گران‌قیمت سری S، S21 FE را انتخاب می‌کنند، در این مدت افت قیمت تقریبا ۱۵ درصدی داشته و الان که به آخرین روز‌های خرداد نزدیک می‌شویم، می‌توانیم خرید S21 FE نسخه ۲۵۶ گیگ را با کمتر از ۲۰ میلیون تمام کنیم.

گلکسی S23 Ultra بهترین پرچمدار سامسونگ است و الان فروشنده‌های موبایل حاضرند با ۵۰ میلیون تومان، ارزان‌ترین نسخه آن را که ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی دارد، بفروشند. یک ماه قبل خرید گلکسی S23 Ultra نسخه ۲۵۶ گیگ دست‌کم ۵۴ میلیون تومان آب می‌خورد.

کاهش قیمت گوشی‌های شیائومی

ردمی نوت 11 با گذشت تقریبا یک سال و نیم از زمان عرضه همچنان جزو محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار است و با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. یک ماه قبل آن‌هایی که سراغ خرید ردمی نوت 11  نسخه ۱۲۸ گیگ رفتند، احتمالا ۹ میلیون تومان پرداخت کردند.

ردمی نوت 12 نسخه جدید ردمی نوت 11 است و این یکی فعلا با افت قیمت تقریبا ۱۵ درصدی فروخته می‌شود. یک ماه قبل فروشنده‌های موبایل بابت نسخه ۱۲۸ گیگ ردمی نوت 12 نزدیک ۱۰ میلیون دریافت می‌کردند و الان آن را هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

پوکو X4 پرو یکی دیگر از میان‌رده‌های محبوب شیائومی است که گران‌ترین نسخه آن الان ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش دارد و یک ماه قبل ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد. پوکو X5 پرو، اما نسبت به سایر میان‌رده‌های بازار مقابل افت قیمت‌ها مقاوت بیشتری داشته و ارزش آن فقط در حد ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان پایین آمده است.

ارزان‌ترین گوشی شیائومی ردمی A1 پلاس است که می‌شود نسخه ۳۲ گیگ آن را با سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید. درحالی که روز ۲۳ اردیبهشت امسال کف قیمت ردمی A1 پلاس سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. شیائومی 13 لایت هم که ارزان‌ترین گوشی سری 13 شیائومی است الان به‌جای ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هفته آخر اردیبهشت، الان نهایتا ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

کاهش قیمت گوشی‌های آیفون

قیمت آیفون 13 نسخه پایه که با پارت‌نامبر CH فروخته می‌شود، به ۳۹ میلیون تومان رسیده است. ۲۳ اردیبهشت امسال یعنی درست یک ماه قبل خرید آیفون 13 نسخه ۱۲۸ گیگ ۴۳ میلیون تومان هزینه داشت و حالا هزمان با کوتاه آمدن دلار، فروشنده‌های موبایل همین نسخه از آیفون 13 را تقریبا ۱۰ درصد کمتر می‌فروشند.

آیفون 13 پرو مکس هم که به‌لطف غیاب گوشی‌های سری ۱۴ اپل همچنان لقب عنوان گران‌ترین گوشی در ایران را دودستی چسبیده، با یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی حول‌وحوش ۹۰ میلیون تومان ارزش دارد؛ درحالی که آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت یک ماه قبل دست‌کم ۹۵ میلیون تومان ارزش فروخته می‌شد.

آیفون SE نسخه ۲۰۲۲ آن طرف ماجرا یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های اپل در ایران است و می‌توانیم با حدود ۲۷ میلیون آن را بخریم. مدلی که در یک ماه قبلی قیمتش حدود ۱.۵ میلیون تومان پایین آمده است. آیفون 11 هم که تقریبا سه سال قبل رونمایی شد و الان یک گوشی نسبتا قدیمی به‌حساب می‌آید، هنوز در ایران خریدار دارد و با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یعنی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمتر از ۲۳ اردیبهشت امسال فروخته می‌شود.

تاثیر ریزش نرخ دلار در بازار موبایل

گوشی

قیمت ۲۳ اردیبهشت

قیمت ۲۳ خرداد

A۱۴ (۶۴+۴)

شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

A۳۴ (۱۲۸+۸)

۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

A۵۴  (۲۵۶+۸)

۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

A۷۳ (۲۵۶+۸)

۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۱۹ میلیون تومان

S۲۱ FE (۲۵۶+۸)

۲۳ میلیون تومان

۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

S۲۳ Ultra (۲۵۶+۸)

۵۴ میلیون تومان

۵۰ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۱ (۴+۱۲۸)

۹ میلیون تومان

هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

ردمی نوت ۱۲ (۸+۱۲۸)

۱۰ میلیون تومان

هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

پوکو X۴ پرو (۸+۲۵۶)

۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

پوکو X۵ پرو (۸+۲۵۶)

۱۵ میلیون تومان

۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

ردمی A۱ پلاس (۲+۳۲)

سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

شیائومی ۱۳ لایت (۸+۲۵۶)

۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ (۱۲۸)

۴۳ میلیون تومان

۳۹ میلیون تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس (یک ترابایت)

۹۵ میلیون تومان

۹۰ میلیون تومان

آیفون SE

۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۲۷ میلیون تومان

 
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.