کد خبر : 42230 / /
/

خبر مهم برای متقاضیان وام | وام ۳۰۰ میلیونی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

معاون امور مشارکت‌ها، مسکن و اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان رضوی درباره آخرین وضعیت وام‌های اشتغال مددجویان بهزیستی به ویژه وام ۳۰۰ میلیون تومانی اشتغال مددجویان توضیح داد.

خبر مهم برای متقاضیان وام | وام ۳۰۰ میلیونی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

حمیده محدث با اشاره به شرایط دریافت تسهیلات اشتغال برای مددجویان دارای معلولیت توسط خانواده‌ها گفت: براساس مصوبه شورای ملی اشتغال، اعضای مؤثر خانواده فرد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: در تعریف عضو مؤثر خانواده، شورای عالی اشتغال، قیم قانونی یا ولی قهری مددجو واجد دریافت تسهیلات اشتغال عنوان شده است و برای این منظور، شرایطی را بیان کرده است.

وی ادامه داد: مصوبه بیان می‌کند مددجوی واجد شرایط نباید در مراکز نگهداری شبانه‌روزی ساکن باشد و همچنین، عضو خانواده که متقاضی دریافت تسهیلات است نیز نباید اشتغال داشته باشد یا بیمه اشتغال به نام وی ثبت شده باشد.

محدث خاطرنشان کرد: یکی از مصوبه‌های مطرح‌شده آن بوده است که افراد دارای معلولیت ۱۸ تا ۶۰ سال و خانواده‌های مؤثر این افراد اجازه دریافت تسهیلات را دارند که ما به این مصوبه انتقاد کردیم و اگر قرار است عضو مؤثر خانواده وام را دریافت کند، پس شرط سن دیگر لزومی ندارد که اکنون اعتراض ما پذیرفته شده است و تا هفته آینده اصلاحات لازم انجام خواهد گرفت.

وی همچنین تأکید کرد: سقف اصلی وام اشتغال، ۱۵۰ میلیون تومان است، اما وام ۳۰۰ میلیون صرفا به ۲۸ رسته شغلی تعلق خواهد گرفت و شرایط دریافت آن ویژه‌ است و مبلغ اقساط آن نیز نسبتا بالاست.

محدث با اشاره به بانک‌های طرف قرارداد پرداخت وام‌های اشتغال و ودیعه مسکن بیان کرد: ۱۱ بانک در حوزه اشتغال وام پرداخت می‌کنند که بانک‌های ملت، ملی، توسعه و تعاون، رفاه کارگران، رسالت، تجارت، مهر ایران، پست بانک، اقتصاد نوین، سامان و صادرات هستند و ۵ بانک مسکن، صادرات، ملی، سپه و ملت نیز بانک‌هایی هستند که وام ودیعه مسکن مددجویان را پرداخت می‌کنند./شهرآرا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.