کد خبر : 42122 / /
/

وام بازنشستگان | پرداخت وام بازنشستگان | وام بازنشستگان فوری

خبر خوش برای بازنشستگان متقاضی وام | پرداخت وام بازنشستگان به مبلغ 30میلیون تومان | بازنشستگان این فرصت را از دست ندهند

یک بازنشسته‌ی بهداشت و درمان از قرعه‌کشی برای پرداخت وام ضرروری سی میلیون تومانی بازنشستگان کشوری انتقاد کرد.

خبر خوش برای بازنشستگان متقاضی وام | پرداخت وام بازنشستگان به مبلغ 30میلیون تومان | بازنشستگان این فرصت را از دست ندهند

وام بازنشستگان | بازنشستگان و مستمری‌بگیران می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور برای دریافت وام بازنشستگانثبت‌نام کنند. برای دریافت این وام بازنشستگاننیازی به ضامن نیست متقاضیان وام بازنشستگانحتما بخوانند.در خصوص بازنشستگانِ متقاضی که از هر حیث شرایط لازم برای ثبت درخواست وام بازنشستگان دارند .اطلاعات مهم و جدید درباره وام بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به ظرفیت‌های بالای فرهنگی و اجتماعی خود برای گروه بازنشستگان اقدامات و برنامه‌ریزی مطلوبی دارد که به همین منظور وام ضروری برای ۴۶۰ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی در نظرگرفته شده است که تا پایان سال به حساب این افراد واریز خواهد شد.

به گفته او، برای پرداخت این تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری بازنشستگان ۱۵ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است و نخستین مرحله پرداخت این وام‌ روز سوم خرداد ۱۴۰۲ به حساب ۳۲ هزار نفر از بازنشستگان واریز شد.

پرداخت وام براساس قرعه‌کشی میان متقاضیان صورت می‌گیرد.

سرابی (بازنشسته بهداشت و درمان) در این رابطه می‌گوید: آیا بهتر نبود در کنار قرعه کشی یک بار برای تمام سال سهمیه‌ای را برای بازنشستگانی که نیاز فوری برایشان پیش آمده در نظر می‌گرفتید تا رضایت‌بخش کثیری از متقاضیان فراهم می‌شد؟ با این روشی که در پیش گرفته شده است حتی بازنشستگانی که نیاز فوری و غیرقابل پیش‌بینی دارند از اینکه چه زمانی نوبت به دریافت وام آنان می‌رسد هیچگونه اطمینانی ندارند.

او افزود: اصولا معیار و ملاک صندوق برای تشخیص نیاز فوری و غیر قابل پیش‌بینی چیست وقتی که در نحوه ثبت‌نام و اطلاعات خواسته شده هیچ تفاوتی در ثبت نام اسفند ماه سال قبل با ثبت نام ماهیانه وجود ندارد؟

سرابی اضافه می‌کند: متولیان صندوق بازنشستگی به اعتراضات متقاضیان وام واکنشی نشان نمی‌دهند و صرفا به اینکه هر بازنشسته در طول سال ۱۲بار شانس قرعه‌کشی دارد اکتفا می‌کنند و همچنان بی‌نظمی ادامه می‌یابد به گونه‌ای که حتی وام‌های خانوادگی، فامیلی و محله‌ای از نظم وثبات بهتری برخوردار بوده و شرایط بهتری را برای تصمیم گیری متقاضی فراهم می‌کنند؛ حداقل  از زمان و نتیجه قرعه‌کشی ماهیانه اطلاع رسانی دقیق‌تری می‌کنند.

او با انتقاد از این شرایط می‌گوید: ظاهراً امسال بازنشستگان متقاضی وام ضروری صرفا باید خوشحال باشند که ۱۲بار شانس قرعه‌کشی دارند./ ایلنا

وام بازنشستگان

غیرحضوری شدن ثبت نام وام بازنشستگان

صندوق بازنشستگی فولاد از غیر حضوری شدن مراحل ثبت نام وام ضروری بازنشستگان این صندوق خبر داد.

صندوق بازنشستگی فولاد اعلام کرد: به اطلاع بازنشستگان معزز صندوق فولاد می‌رساند به منظور رفاه حال این عزیزان، فرآیند ثبت نام وام ضروری بازنشستگان صندوق، کاملا غیرحضوری شده و بازنشستگان محترم می‌توانند با مراجعه به نشانی neservices.irsbf.ir اقدام به ثبت‌نام و درخواست وام نمایند.

صندوق بازنشستگی فولاد و بانک صادرات ایران تفاهم‌نامه‌ای به منظور پرداخت تسهیلات به آن دسته از بازنشستگان صندوق فولاد که حساب حقوقی آنان نزد بانک صادرات است منعقد کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، تسهیلات قرض‌الحسنه 20 میلیون تومانی با نرخ کارمزد 4 درصد و اقساط 24 ماهه به بازنشستگان صندوق فولاد پرداخت خواهد شد.

بانک صادرات بر اساس لیست اعلامی صندوق در طول ماه و پس از اعتبارسنجی‌های لازم، در تاریخ پنجم هر ماه نسبت به پرداخت تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران معرفی شده صندوق اقدام خواهد نمود.

بر اساس این تفاهم‌نامه، صندوق بازنشستگی فولاد، بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی را به بانک صادرات معرفی می‌کند که حساب حقوقی ایشان نزد بانک صادرات بوده و حداقل یک ماه حقوق خود را از این بانک دریافت کرده باشند.

همچنین افرادی که پیش‌تر از تسهیلات صندوق استفاده کرده‌اند در اولویت نیستند و اجازه ثبت‌نام ندارند.

وام بازنشستگان

پرداخت وام 30 میلیونی برای بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزییاتی از پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی این صندوق به بازنشستگان را تشریح کرد.

نعمت الله ترکی با اشاره به افزایش رقم و سقف پرداخت تسهیلات وام در سال ۱۴۰۲ تا ۱۰۰ درصدی به نسبت سال گذشته گفت: پرداخت وام ضروری تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای ۴۶۰ هزار نفر در سال جاری در نظر گرفته شده است که مجموع اعتبار صرف شده بدین منظور حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: این وام که در قالب تسهیلات در نظر گرفته شده است، تا پایان امسال به این تعداد پرداخت می‌شود.

ترکی در خصوص نحوه دریافت این وام نیز اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سایت صندوق، درخواست خود را اعلام کنند.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بدین منظور هر ماه قرعه‌کشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ماهانه به  ۳۵ هزار نفر این تسهیلات پرداخت می‌شود تاکید کرد: هرچند این رقمی ناچیز است اما چون با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود، می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات بازنشستگان را رفع کند.

ترکی در خصوص راه‌اندازی سفرهای زیارتی و گردشگری بازنشستگان نیز اظهارکرد: تمامی مراکز ایرانگردی و جهانگردی و هتل‌های هما در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی قرار دارد که برنامه‌ریزی کرده‌ایم از ابتدای ماه آتی، بحث گردشگری آغاز شود به شکلی که از شمال تا جنوب و شرق تا غرب زیرساخت‌ها برای گردشگری این افراد آماده است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری  در جشن بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که امروز برگزار شد در این خصوص گفت: در حوزه گردشگری برنامه‌ای آماده کردیم که از ماه آینده (مرداد ماه) اعلام رسمی می‌شود. بازنشستگان می‌توانند در این برنامه ثبت نام کنند. این امر در کل کشور اجرا می‌شود؛ ۲۰ درصد هزینه را ابتدا بازنشسته در سامانه مربوطه پرداخت می‌کند و مابقی را ما به صورت اقساط بلند مدت از حقوق او کم می‌کنیم.

وام بازنشستگان

وام بازنشستگان | رتبه‌بندی ۶۷۰ هزار نفر بازنشسته آموزش و پرورش

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از انجام رتبه بندی برای 670 هزار بازنشسته آموزش و پرورش خبرداد.

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیست‌وچهارم تیر در استودیوی سلام تهران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این  به بررسی مشکلات بازنشستگان کشور پرداخت.

نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگان همواره بهترین دوران زندگی خود را صرف خدمت به جامعه کرده‌اند و به همین دلیل زحمات آن‌ها باید با تامین حقوق‌شان جبران شود. ما حدود یک میلیون و هشتصد و پنجاه نفر بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری داریم؛ یک میلیون نفر از این افراد بازنشستگان آموزش پرورش هستند.

ترکی ادامه داد: ما از سال ۷۶ بحث پیگیری حقوق و مزایای بازنشستگان در دستور کار قرار گرفته بوده است؛ این مسئله همواره جزو موضوعات با اهمیت برای مسئولان بوده است. در سال ۸۶ قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شد و برابر آن نیز قوانین مربوط به جذب، بازنشستگی و مسائل مرتبط نیز تعریف بهتری پیدا کردند. از آن زمان تا سال ۱۳۹۶ مباحث همگام‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان صورت گرفت.

او اظهار داشت: متاسفانه نمی‌توان گفت بازنشستگان ما زندگی بدون دغدغه‌ای دارند اما می‌توان مدعی شد که زندگی آن‌ها از بازنشستگان برخی از کشورهای دیگر بهتر است؛ با توجه به آن که من استان‌های مختلفی را دیده‌ام می‌توانم بگویم که با وجود دغدغه‌های موجود، بازنشستگان آرامش نسبی زندگی خود را دارند.

وی افزود: در حال حاضر بازنشستگان کشور به طور میانگین ۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند. برنامه‌ریزی‌هایی که باید در زندگی صورت بگیرد آماده شدن برای بازنشستگی است تا افراد بتوانند خود را برای روزهای بازنشستگی آماده کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صورت گرفت؛ ما برای درخواست‌های معوقه بازنشستگان رسیدگی‌های لازم را انجام دادیم و عدد به‌دست آمده این عمل ۹ هزار میلیارد تومان است. در سال جاری با همکاری مجموعه و متخصصان باید ۹ هزار میلیارد تومان را تهیه کنیم تا بتوانیم مبحث متناسب‌سازی حقوق برای سال‌های پیش را انجام دهیم.

ترکی ادامه داد: بحث رتبه‌بندی نیز وجود دارد که برای بازنشستگان آموزش و پرورش باید به طور کامل صورت بگیرد. در حال حاضر این رتبه‌بندی برای ۶۷۰ هزار نفر صورت گرفته است. پیش‌بینی می‌کنیم که در سال جاری نیز حدود ۸۰ هزار نفر را در رتبه‌بندی قرار دهیم. در نظر داریم تا این رتبه‌بندی‌ها از اول مرداد ماه آغاز کنیم.

وی ادامه داشت: خوشبختانه در بحث فرهنگی و اجتماعی ظرفیت‌های بسیاری را داریم؛ در مبحث تسهیلات نیز ما تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام ضروری را به بازنشستگان می‌دهیم. بازنشستگان می‌توانند با استفاده از سامانه صندوق بازنشستگی از این وام برخوردار شوند. ما ماهانه به ۳۵ هزار نفر این وام را ارائه می‌دهیم. در حوزه گردشگردی نیز برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت گرفته که انشا‌الله از ابتدای ماه آینده زیرساخت‌های لازم برای گردشگردی در شمال، جنوب، مرکز، شرق و غرب کشور آماده می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.