کد خبر : 41812 / /
/

تعطیلی آخر هفته تهران قوت گرفت |شرط تعطیلی ادارات تهران در آخر هفته

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و همچنین افزایش تدریجی دما از امروز تا پنجشنبه (۹ تا ۱۲ مردادماه)پیش‌بینی می‌شود.

تعطیلی آخر هفته تهران قوت گرفت |شرط تعطیلی ادارات تهران در آخر هفته

 بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای پیش‌بینی عددی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در ساعات عصر و شب همراه با افزایش وزش باد و در نیمه‌جنوبی به‌ویژه امروز(۹ مرداد) و جمعه (۱۳ مرداد) گاهی وزش باد شدید، در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک و گاهی کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است‌.

امروز در بخش‌های شمالی استان افزایش ابر و در ارتفاعات بالادست گاهی رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا پنجشنبه (۱۲ مرداد) افزایش تدریجی دما در سطح استان مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا( ۱۰ مرداد) صاف، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۸  و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۱۱ مرداد ) صاف، از بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای  ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای هوای پایتخت پنجشنبه (۱۲ مرداد) نیز ۴۰ درجه خواهد بود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

پیشنهاد تعطیلی آخر هفته برخی شهرها بخاطر گرمای بی‌سابقه

 دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم روز ملی اهدای خون در جمع خبرنگاران، با اشاره گرمای بی‌سابقه هوا در کشور، گقت: سلامت مردم عوامل مختلفی دارد که بخشی از آن محیطی است و ممکن است سلامت را به خطر اندازد؛ به عنوان مثال در زمستان موضوع آلودگی هوا را داریم که اگر به میزان خاصی برسد مجبور به تعطیلی هستیم.

وی افزود: متاسفانه امسال با گرمای بی سابقه‌ای مواجه شدیم که وقتی از ۴۰ درجه بالاتر رود می‌تواند سلامت را دچار اختلال کند؛ بویژه این موضوع در افراد سالخورده، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان بیشتر دیده می‌شود.

عین‌اللهی افزود: در هر شرایطی که عوامل محیطی سلامت مردم را دچار مشکل کند وزارت بهداشت وارد می‌شود و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای گرمای آخر هفته که احتمال می‌دهیم درجه حرارت بالا رود ما پیشنهاد تعطیلی را به هیئت دولت دادیم که برای سلامت مردم هر وقت درجه حرارت بالا رود تعطیلی لازم است و امیدواریم پیشنهاد ما را بپذیرند که این موضوع بسته به پیشبینی سازمان هواشناسی تا آخر هفته برای مناطق مورد نیاز مشخص می‌شود.

وی گفت: مبنای درنظر گرفته شده دمای هوای بالاتر از ۴۰ درجه است.

هشدار وزارت بهداشت درباره گرمازدگی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده باش مراکز درمانی برای روزهای گرم این هفته خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید کریمی با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر گرم شدن هوا در سه روز آینده، گفت: تمام مراکز درمانی در آماده باش برای پذیرش افراد گرمازده و بیماران پرخطر قرار دارند.

وی افزود: کودکان زیر ۴ سال و افراد بالای ۶۵ سال و افراد پرخطر همچون بیماران قلبی، دیابتی، افراد دارای فشار خون در معرض گرمازدگی هستند و باید خودمراقبتی بیشتری داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: بدن پس از فعل و انفعالاتی که دارد باید بتواند با محیط تبادل گرما کرده و خنک شود و هنگامی که درجه گرما از ۴۰ عبور می کند، این تبادل حرارت دچار مشکل می شود.

کریمی ضعف، بی حالی، تشنگی شدید، گرفتگی عضلات، افت فشار خون، غش، بیهوشی، ضعف شدید و در موارد شدید حتی به کما رفتن فرد را از  علائم گرمازدگی دانست و بیان کرد: در چنین وضعیتی فرد باید از گرما و آفتاب دور نگه داشته و در سایه یا جای خنک قرار داده شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی ادامه داد: در روزهای بسیار گرم چند روز آینده، افراد حتی الامکان نباید بین ساعات ۱۰ تا ۱۶ از منزل خارج شوند.

کریمی تاکید کرد: خوردن آب و مایعات خنک مثل شربت آبلیمو و قرار گرفتن در مکان های خنک توصیه همگانی است. مایعات بدن باید حتما در روزهای گرم تامین شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت پیدا شدن علائم شدید گرمازدگی باید فرد به اورژانس و پزشک منتقل شود./ ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.