کد خبر : 41748 / /
/

هشدار جدی هواشناسی به چهار استان | احتمال وقوع سیل در رودخانه های جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی درچهار استان هشدار داد.

هشدار جدی هواشناسی به چهار استان | احتمال وقوع سیل در رودخانه های جنوب کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط همراه با خیزش گردوخاک از یکشنبه تا دوشنبه( ۸ تا ۹ مرداد) خبر داد.

این شرایط جوی روز یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان ، شمال و شرق هرمزگان،  جنوب غرب کرمان و دوشنبه در شمال و غرب و شرق هرمزگان،  جنوب شرق فارس و جنوب غرب کرمان مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن سیل  و اختلال در سفرهای بین شهری، طغیان رودخانه‌های فصلی ، سیلابی شدن مسیل‌ها، وقوع صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی و احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این شرایط جوی اجتناب از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در عبور و مرور از نواحی مرتفع، اجتناب از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و ارتفاعات، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و اتخاذ تمهیدات لازم در کشاورزی را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.