کد خبر : 41285 / /
/

آتش سوزی وحشتناک در محل نگهداری سوخت قاچاق | 5 نفر نجات پیدا کردند

یک محل دپوی سوخت قاچاق در شهر زاهدان دچار حریق شد.

آتش سوزی وحشتناک در محل نگهداری سوخت قاچاق | 5 نفر نجات پیدا کردند

 ساعتی قبل در پی وقوع آتش‌سوزی در یک مَندی(محل دپوی سوخت قاچاق در اصلاح محلی) در خیابان «جام جم» شهر زاهدان دود غلیظی محدوده محل آتش‌سوزی را فرا گرفت.

ابراهیم شهریاری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان اظهار داشت: ساعت 13 امروز شهروندان با شنیدن صدای انفجار و مشاهده زبانه‌های آتش در یک منزل مسکونی با سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی تماس گرفتند و وقوع این حادثه را در خیابان جام جم 10 گزارش دادند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان افزود: پس از رسیدن آتش‌نشانان، مشاهده شد دود و شعله‌های سوزان آتش از یک منزل مسکونی که به صورت غیرمجاز حجم زیادی از فرآورده‌های نفتی در آن نگهداری شده به بیرون زبانه می‌کشد و همچنین حجم بالا و جاری شدن فرآورده‌های نفتی باعث انتقال شعله‌های آتش به منزل‌های مسکونی اطراف بود.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان به محض ورود به محل حادثه وارد عملیات و مانع از سرایت آتش به خانه‌های اطراف شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی زاهدان بیان کرد: در این عملیات 6 خودروی عملیاتی اطفای حریق پس از 2 ساعت تلاش بی‌وقفه، آتش را به کنترل خود در آوردند و پس از مهار و اطفای کامل شعله‌های آتش اقدام به ایمن‌سازی کامل محیط کردند.

وی گفت: با توجه به حضور به موقع و سرعت عمل آتش‌نشانان، حریق به منزلهای اطراف سرایت نکرده، اما 5 نفر که در آتش مبحوس شده بودند با کنترل آتش توسط آتش نشانان نجات یافتند.

حاشیه سود زیاد قاچاق سوخت موجب روی آوردن عده قابل توجهی به این شغل کاذب شده و چنین حوادثی و مشاهده حریق خودروهای حامل سوخت قاچاق و محل‌های دپوی سوخت قاچاق هر از چندگاهی به ویژه در محل خرید و فروش بنزین و گازوئیل و یا در تصادفات خودروهای سوختکشی که در بسیاری از موارد با سرعت‌های جنون‌آمیز محورهای مواصلاتی بلوچستان را طی می‌کنند رخ می‌دهد./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.