کد خبر : 40904 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه و طلا

تغییرات شوکه کننده در بازار طلا و سکه | کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه | قیمت سکه چند شد؟

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۳۶۱ هزار و قیمت سکه طرح جدید ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

تغییرات شوکه کننده در بازار طلا و سکه | کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه | قیمت سکه چند شد؟

قیمت سکه امروز 18تیر1402اعلام شد. نوسان قیمت سکه در بازار تهران عادی شد.امروز یکشنبه ۱۸ تیر تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و  ۳۶۱ هزار تومان، قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.اخرین اخبار درباره قیمت سکه را در ادامه بخوانید.

امروز یکشنبه ۱۸ تیر تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و  ۳۶۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۶ میلیون و ۳۰۰  هزارتومان تعیین شده است.

محصول      نرخ (تومان)

سکه تمام طرح جدید       ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار

 سکه تمام طرح قدیم      ۲۵ میلیون و۶۰۰  

 نیم سکه بهار آزادی      ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار

 ربع سکه بهار آزادی      ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار

 سکه یک گرمی       ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار

طلای ۱۸ عیار       ۲ میلیون و ۳۶۱ هزار

منبع: همشهری آنلاین

حرکت معکوس قیمت طلا و سکه برخلاف پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی متاثر از رویدادهای داخلی رخ داد. سکه امروز در کانال ۲۸ میلیون تومانی معامله‌ شد.

 

پیش بینی قیمت طلا و سکه 18 تیر 1402/ کدام سیگنال، طلا را کاهشی کرد؟

 

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه امروز را به دنبال دلار، معاملات را در روند صعودی آغاز کرد. اما در میانه روز متاثر از بازگشت دلار به مسیر نزولی، روند کاهشی را در پیش گرفت.

نوسان در بازارهای مالی با سیگنال زاهدان

امروز بازار طلا و سکه با نوسانات قیمت دلار همراه شد. سکه در کانال ۲۸ میلیون تومانی عقب‌نشینی کرد و هر مثقال طلا کاهش ۱۴۰ هزار تومانی داشت.

هفته گذشته کارشناسان اقتصادی بازارهای مالی را در انتظار نشست شورای امنیت سازمان ملل توصیف کردند. این در حالی بود که امروز اثر این نشست کاملا در بازارهای مالی خنثی بود. فعالان اقتصادی بر این باورند که تا سمت و سوی مذاکرات برجام به روشنی مشخص نشود، قیمت در بازارهای مالی روند مشخصی نخواهد گرفت.

خرید شیرین از بازار سکه در کدام منطقه قیمتی؟

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی با اشاره به عقب‌نشینی قیمت سکه در کانال ۲۸ میلیون تومانی به تجارت‌نیوز گفت: «اگر سکه طرح جدید را به عنوان یک متر برای ریتم حرکتی بازار طلا و سکه در نظر بگیریم. منطقه ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، منطقه مهمی برای تصمیم‌گیری در این بازار است.»

وی افزود: «فعلا سکه نتوانسته بالای منطقه مذکور تثبیت شود. اگر سکه پایین‌تر از این محدوده تثبیت شود می‌توانیم به عنوان منطقه شیرین خرید از آن یاد کنیم.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به نوسانات قیمت انس جهانی طلا خاطرنشان کرد: «منطقه ۱۹۱۰ دلاری محدوده مهمی برای انس جهانی است. این در حالی است که امکان برگشت به دو منطقه ۱۹۶۵ و ۱۹۸۸ کماکان برای انس وجود دارد.»

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به زمان تصمیم‌گیری فدرال رزرو درباره ادامه افزایش نرخ بهره یا کندشدن آن، هر دو تصمیم می‌تواند بر بازار انس تاثیر بگذارد. اما در سناریوی حال حاضر بازار، منطقه ۱۹۶۴ تارگت ماست.»

افزایش قیمت سکه بهار آزادی در روند نزولی بازار

قیمت سکه امامی در لحظه نگارش این گزارش با ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت در کانال ۲۸ میلیون تومانی معامله شد. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان مبادله شد. سکه بهار با افزایش ۲۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مبادله شد.

در روز جاری نیم سکه  و ربع سکه هر کدام ۸۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی هفت هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۶ میلیون و ۳۷۸ هزار تومان مبادله شد.

مثقال در کانال ۱۰ میلیونی یک پله عقب نشست

قیمت طلا امروز کاهشی بود. در لحظه نگارش این گزارش، قیمت هر مثقال طلا با نزدیک به ۱۴۰ هزار تومان کاهش قیمت با رقم ۱۰ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۳۰ هزار تومان  کاهش قیمت داشت و با رقم دو میلیون و ۳۵۳ هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۲۲ هزار تومان معامله شد. در روز جاری قیمت حباب سکه روند متوازنی نداشت. امروز حباب سکه امامی ۹۰ هزار تومان کاهش داشت و پرچمدار بیشترین مقدار کاهش حباب در قطعات سکه بود. حباب سکه بهار ۱۰۸ هزار تومان و سکه گرمی هفت هزار تومان افزایش داشت.

افت کم‌‌رمق قیمت طلا و سکه به دنبال عقب‌نشینی قیمت دلار

روز گذشته قیمت طلا و سکه در روند نزولی بسته شد. تلاش بازارساز برای نگه داشتن قیمت دلار در منطقه‌ای مشخص، در بازار فلز زرد نیز با افت قیمت خودنمایی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه دیروز با روند افزایشی باز شد و در روند کاهشی به کار خود پایان داد. این نوسان محدود بود و متاثر از رویدادهای داخلی رخ داد.

حرکت معکوس روز گذشته قیمت در بازارهای مالی در حالی رخ داد که کارشناسان اقتصادی تصور افزایش قیمت را داشتند. انتهای هفته گذشته بیانیه پایانی نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل و چند سیگنال نامساعد دیگر، در زمان بسته بودن بازارها این پالس را به معامله‌گران و کارشناسان اقتصادی داد که هفته سوم تیرماه سرآغاز هفته‌ای صعودی خواهد بود. اما آغاز و پایان ناآرامی در زاهدان، عصای دست بازارساز برای مهار قیمت در بازارهای مالی شد.

تحلیلگران تکنیکال معتقدند اگر سکه طرح جدید را به‌عنوان یک متر برای ریتم حرکتی بازار طلا و سکه در نظر بگیریم، منطقه ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، منطقه مهمی برای تصمیم‌گیری در این بازار است. که فعلا سکه نتوانسته بالای منطقه مذکور تثبیت شود.

سکه در کانال ۲۸ میلیونی ماند

روز گذشته قیمت سکه امامی با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت در کانال ۲۸ میلیون تومانی معامله شد. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان مبادله شد. سکه بهار اما با افزایش ۲۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان مبادله شد.

دیروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۸۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی هفت هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۶ میلیون و ۳۷۸ هزار تومان مبادله شد.

روند نامتوازن حباب قطعات سکه

قیمت طلا دیروز کاهشی بود. هر مثقال طلا با نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت با رقم ۱۰ میلیون و ۲۳۴ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۲۱ هزار تومان  کاهش قیمت داشت و با رقم دو میلیون و ۳۶‍۱ هزار تومان معامله شد. روز قبل طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۳۱ هزار تومان معامله شد.

گفتنی است قیمت حباب سکه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۱۰۴ هزار تومان کاهش داشت و پرچمدار بیشترین مقدار کاهش حباب در قطعات سکه بود. حباب سکه بهار ۱۱۶ هزار تومان و سکه گرمی هفت هزار تومان افزایش داشت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.