کد خبر : 40862 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه و طلا

قیمت انواع سکه و طلا امروز و تا لحظه | قیمت سکه روی کانال ۲۸ میلیون

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار و قیمت سکه طرح جدید ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

قیمت انواع سکه و طلا امروز و تا لحظه | قیمت سکه روی کانال ۲۸ میلیون

امروز شنبه ۱۷ تیر تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و  ۳۸۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان تعیین شده است.

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید   ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار
 سکه تمام طرح قدیم  ۲۵ میلیون و۶۰۰  
 نیم سکه بهار آزادی  ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار
 ربع سکه بهار آزادی  ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار
 سکه یک گرمی   ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار
طلای ۱۸ عیار   ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار

همشهری آنلاین

هفته گذشته قیمت طلا و سکه در هر دو روند افزایشی و کاهشی سرگردان بود. این بازار علاوه بر نوسانات قیمت دلار و چشم‌انتظاری برای سیگنال‌های بین‌المللی با کاهش تقاضا نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

قیمت طلا و سکه 17 تیر 1402 / پایان سرگیجه قیمتی در بازار طلا فرا رسید؟

به گزارش تجارت‌نیوز هفته گذشته، قیمت طلا و سکه در هر دو روند افزایشی و کاهشی نوسان داشت. این بازر هر چند از نوسانات قیمت دلار پیروی می‌کرد، اما در برخی روزها نیز متاثر از کاهش تقاضا که از سال گذشته گریبان معاملات طلا و سکه را گرفته، در روند کاهش قیمت قرار ‌گرفت.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع سکه در زمان بازگشایی بازار قابل مشاهده است.

بازدهی مثبت طلا و سکه در دومین هفته تیرماه

در دومین هفته تیرماه بازار فلز زرد با وجود کاهش قیمت در برخی از روزها نهایتا با بازدهی مثبت به کار خود پایان داد. اما این رشد بازدهی محدود بود و نتوانست قیمت سکه امامی را به کانال بالاتر بکشاند.

ابتدای هفته‌ دوم تیرماه اخباری نامساعد درباره مذاکرات برجام باعث روند رشد قیمت‌ در بازارهای مالی شد. اما در ادامه هفته گذشته، بازارساز دست به کار شد و با تزریق سیگنال آزادسازی دلارهای بلوکه شده از عراق توانست در بازارهای مالی سدی برابر رشد قیمت ایجاد کند. از سوی دیگر معامله‌گران بازارهای مالی در انتظار نشست دوره‌ای شواری امنیت سازمان ملل بودند که روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه برگزار شد.

معامله‌گران در انتظار واکنش بازار به بیانیه اروپایی

پنجشنبه گذشته بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی پس از پایان نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ منتشر شد. سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان پس از پایان نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران “هیچ توجیه غیرنظامی معتبری” برای غنی ‌سازی‌های سطح بالای خود ندارد.

مطالعه بیشتر: پیش‌ بینی جدید از قیمت دلار/ نرخ دلار تا پایان سال به چقدر می‌رسد؟

در بخشی از این بیانیه مشترک، سه کشور مذکور مدعی شدند که ایران با ارائه سلاح به بازیکنان غیردولتی امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد و این اقدام ایران، نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود. سه کشور اروپایی در ادامه “بی‌توجهی ایران به تعهدات ذیل این قطعنامه (2231) را محکوم کردند” و از ایران خواستند تا فورا به این کار خود پایان دهد.

این سیگنال برای معامله‌گران کاهشی بازار که از ابتدای هفته گذشته در انتظار نتیجه نشست شورای امنیت سازمان ملل بودند، پالس مساعدی نیست. به نظر می‌رسد خنثی‌سازی اخبار نامساعدی که این بیانیه به بازارهای مالی در ابتدای سومین هفته تیرماه خواهد داد، نیازمند سیگنالی قوی از سوی سیاستگذار است.

سکه در چه کانالی به کار خود پایان داد؟

در آخرین معامله هفته گذشته پنجشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ سکه امامی با رقم ۲۸ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان مبادله شد و افزایش ۶۰ تومانی داشت. سکه بهار با افزایش ۸۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۸۱ هزار تومان مبادله شد.

روز پنجشنبه نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی پنج هزار تومان گران شد و با قیمت ۶ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان مبادله شد.

حباب سکه بزرگتر شد

قیمت طلا در آخرین معامله هفته پیش افزایشی بود. هر مثقال طلا با نزدیک به ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت به رقم ۱۰ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با رقم دو میلیون و ۳۸۳ هزار تومان معامله شد.

همچنین طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۵۱ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا و سکه چقدر شد؟

بازار طلا و ارز امروز جمعه تعطیل بود و آخرین قیمت‌های موجود در بازار مربوط به روز گذشته است. اما روند قیمت طلا و سکه چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در آخرین معاملات روز گذشته به ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و قیمت دلار فردایی کمی از این رقم بالاتر رفت و ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان شد.

اما قیمت طلا و سکه چقدر شد؟ قیمت طلا به گرمی دو میلیون و ۳۸۰ هزار تومان شد که کمی کاهش قیمت داشت.

قیمت سکه امامی‌ هم به ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی به ۲۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان شد. نیم سکه ۱۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان قیمت گرفت‌ و ربع سکه هم با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی هم به ۶ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان رسید.

این چندمین هفته متوال است که قیمت طلا و سکه در محدوده کنونی در حال نوسان است. بازار نه با کاهش جدی قیمت مواجه شده و نه روند افزایشی جدی را تجربه کرده است.

دلال این مساله ثبات نسبی‌ قیمت دلار در بازار است. قیمت دلار در یک ماه گذشته در محدوده ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان در حرکت بوده و بسته به رویدادهای مختلف در یکی از این دو کانال حرکت کرده است.

معامله‌گران البته معتقدند که دلار با توجه به توقف اخبار مثبت از مذاکرات هسته‌ای، قیمت دلار در حال خروج از کانال ۴۹ هزار تومان است و احتمالا وارد کانال ۵۰ هزار تومان می‌شود و در این کانال می‌ماند.

در دو هفته گذشته قیمت دلار دو تا سه بار وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده اما نتوانسته در این کانال بماند و دوباره به محدوده ۴۹ هزار تومان برگشته است. به گفته معامله‌گران اگر دلار بتواند خود را بالا کانال ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت کند، می‌تواند با کانال ۴۹ هزار تومان خداحافظی کند. اما اگر بالای‌ این مرز ماندگار نشود،‌ قیمت در همان کانال ۴۹ هزار تومان می‌ماند.

بر اساس روند حرکت قیمت دلار، روند قیمت طلا و سکه هم تغییر خواهد کرد. در ماه گذشته قیمت طلا از کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه از کانال ۳۰ میلیون تومان پایین آمده است و نتوانسته وارد کانال‌های قبلی‌ شود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.