کد خبر : 40397 / /
/

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید | یارانه معیشتی تیرماه

عیدانه دولت برای یارانه بگیران | افزایش شگفت انگیز یارانه معیشتی این خانوار | یارانه معیشتی 2 میلیونی در حساب خانوار + جزئیات

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در خصوص مستمری جدید مددجویان تحت پوشش این نهاد توضیح داد.

عیدانه دولت برای یارانه بگیران | افزایش شگفت انگیز یارانه معیشتی این خانوار | یارانه معیشتی 2 میلیونی در حساب خانوار  + جزئیات

|یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد.یارانه معیشتی برای افزایش سطح زندگی مردم در دهک های پایین جامعه  بسیار مهم است. یارانه معیشتی بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه معیشتی  سه دهک اول به شرط استفاده از کالابرگ افزایش خواهد یافت در ادامه به خبر جدید درباره یارانه معیشتی می پردازیم.

یارانه معیشتی

افزایش یارانه معیشتی مددجویان کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در خصوص مستمری جدید مددجویان تحت پوشش این نهاد توضیح داد.

به گزارش تسنیم، حسین خدرویسی با تشریح آخرین وضعیت آماری مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: براساس آخرین آمار، 2 میلیون و 421 هزار و 828 خانوار در سطح کشور تحت حمایت هستند که 53 درصد از این میزان در روستاها و 47 درصد در شهرها ساکن هستند.

وی با بیان اینکه 52 درصد مددجویان کمیته امداد از بانوان سرپرست خانوار هستند، ادامه داد: حدود 90 درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در دهک‌های یک تا سه درآمدی قرار دارند که با پرداخت مستمری حمایت می‌شوند. سایر اقشار نیازمند نیز با توجه به نوع احتیاجات خود، از خدمات موردی کمیته امداد بهر‌ه‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به تصویب افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان برای سال جاری گفت: از ابتدای سال 1402 مستمری مددجویان 20 درصد افزایش یافته است و تلاشیم افزایش 20 درصدی باقی‌مانده را به‌زودی همراه با مابه‌التفاوت آن به مددجویان پرداخت کنیم.

خدرویسی تاکید کرد: در حال حاضر خانوار تک نفره 660 هزار تومان، خانواده دو نفره 936 هزار تومان، خانواده سه نفره یک میلیون و 308 هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و 680 هزار تومان و خانواده پنج نفر و بیشتر، 2 میلیون و 65 هزار تومان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: کمیته امداد برای بیش از 5 میلیون نفر خدمات متنوعی در قالب 120 خدمت ارائه می‌کند؛ البته مددجویانی که شرایط توانمند شدن را دارند، از خدمات اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استفاده می‌کنند.

خدرویسی خاطرنشان کرد: سال گذشته علاوه بر فعالیت‌های جاری برای مددجویان، موضوع مردمی‌سازی امدادرسانی و استفاده از ظرفیت مراکز خیریه و نیکوکاری، عملیاتی شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند امداد (سها) تصریح کرد: این سامانه سبب سرعت، دقت و حفظ کرامت و شأن مددجویان شده است و شناسایی نیازمندان به سرعت از این طریق درحال انجام است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد ادامه داد: در حوزه شناسایی نیازمندان چون به درگاه‌های الکترونیک کشور متصل هستیم، خانوارهای دهک یک تا سه شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.

خدرویسی با اشاره به معافیت‌های مددجویان از پرداخت برخی هزینه‌های عمومی افزود: هزینه درمان مددجویان در مراکز دولتی رایگان است‌. مددجویان در انجام خدمات سرپایی هم معافیت دارند و فقط 15 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. همچنین کمیته امداد با ارائه بیمه تکمیلی به بیماران صعب‌العلاج، هزینه‌های درمان این افراد را پرداخت می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اضافه کرد: در حوزه ازدواج پیشرو هستیم و سال گذشته 82 هزار سری جهیزیه به نوعروسان اهدا شد. امسال نیز برنامه داریم 100 هزار سری جهیزیه به جامعه هدف ارائه کنیم./ تسنیم

با توجه به اعلام سازمان بهزیستی و افزایش ۲۰ درصدی مستمری‌ها در سال ۱۴۰۲ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، مبالغ جدید مستمری‌های مددجویان بهزیستی اعلام شده است.

 واریز یارانه معیشتی 655 هزار تومانی به این افراد

این مبالغ مبتنی بر افزایشی ۲۰ درصدی محاسبه شده و در بودجه سال ۱۴۰۲ با درخواست سازمان بهزیستی، سقف افزایش مستمری مددجویان به ۴۰ درصد تعیین شده است.

بر اساس این جدول، میزان مستمری‌های جدید برای مددجویان بهزیستی به‌طور میانگین بین ۲۰ تا ۴۰ درصد زیاد شده است. این مستمری‌ها به زودی به حساب مددجویان واریز خواهند شد.

یارانه معیشتی مددجویان

تصمیم دولت برای افزایش یارانه معیشتی این خانوار

فاطمه عباسی با اعلام این خبر گفت: پیرو ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۲ کشور به وزارتخانه ها و سازمان های دولتی، این معاونت براساس تبصره یک ماده ۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت با تشکیل جلسه ای با حضور نمایندگان انجمن عالی مراکز غیردولتی، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دفاتر تخصصی سازمان بهزیستی اقدام به تعیین میزان کمک هزینه یارانه مراکز غیردولتی اعم از مراکز مراقبتی، مراکز روزانه، خانه های حمایتی، حق پرستاری، ویزیت و مراقبت در منزل و حق پرستاری با سقف افزایش ۴۰ درصد از تاریخ اول فروردین سال جاری با توافق تمام اعضاء کرد.

وی افزود: با توجه به دستور مؤکد معاون اول رئیس جمهور در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در تاریخ فروردین ماه سال جاری مبنی بر تسریع در اجرای حکم تبصره ۱ ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولان(مصوب ۱۳۹۶) تا پایان اردیبهشت ماه، پیش نویس تصویب نامه با قید دو فوریت در تاریخ اول خرداد ماه امسال توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیر مراحل قانونی تصویب قرار گرفت و در جلسه ۱۰ خرداد ماه سال جاری هیئت وزیران تصویب شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس این تصویب نامه افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بهره مند می شوند.

عباسی افزود: به ازای هر توانخواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی، بر اساس درجه ارزشیابی مرکز، ماهانه معادل سه میلیون ۷۸۰ هزار تا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای گروه هدف دارای خانواده، چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان برای افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست از سوی سازمان بهزیستی به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود.

وی همچنین در خصوص مراکز روزانه گفت: هر توانخواه نیازمند در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معادل دو میلیون و ۲۷۰ هزار تا دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و فرد دارای اختلال طیف اتیسم در مراکز روزانه از کمک هزینه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بهره مند خواهند شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای افراد بهره مند از خدمات تخصصی توانبخشی در منزل، کمک هزینه به مبلغ یک میلیون ۲۲ هزار تومان و برای افراد برخوردار از خدمات مراقبت در منزل، کمک هزینه به مبلغ دو میلیون ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، عباسی گفت: با اهتمام دولت مردمی در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار شاهد تصویب کمک هزینه و پرداخت براساس مصوبه جدید در ماه سوم سال خواهیم بود./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.