کد خبر : 39908 / /
/

حراج تابستانه ایران خودرو با قیمت عالی برای همه مردم | فروش پژو ۲۰۷ با شرایط عالی

ایران خودرو شرایط پیش فروش پژو ۲۰۷ (اتوماتیک و دنده‌ای)، دنا پلاس (دستی، دستی توربو، اتوماتیک توربو) و سورن پلاس (دوگانه، بنزینی مالتی مدیا) را اعلام کرد.

حراج تابستانه ایران خودرو با قیمت عالی برای همه مردم | فروش پژو ۲۰۷ با شرایط عالی

ایران خودرو شرایط پیش فروش پژو ۲۰۷ (اتوماتیک و دنده‌ای)، دنا پلاس (دستی، دستی توربو، اتوماتیک توربو) و سورن پلاس (دوگانه، بنزینی مالتی مدیا) را اعلام کرد.

در طرح جدید پیش فروش ایران خودرو، پژو ۲۰۷ (اتوماتیک و دنده‌ای)، دنا پلاس (دستی، دستی توربو، اتوماتیک توربو) و سورن پلاس (دوگانه، بنزینی مالتی مدیا) با شرط تحویل آبان 1402 شده است.

طبق اعلام ایران خودرو این طرح ویژه متقاضیان عادی است که سال گذشته از طریق سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده بودند و اسامی آنها بـه عنـوان بخش دوم اولویت های پاییز ۱۴۰۲ بـه ایـن شـرکت اعـلام شـده است. گفتنی است برای متقاضیانی که در الویت قرار گرفته‌اند توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال شده است تا با واریز پیش پرداخت در این طرح ثبت‌ نام کنند.

تکمیل مراحل ثبت نام ایران خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت فروش اینترنتی یعنی آدرس  https://esale.ikco.ir/ انجام می شود  درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند،  مسئولیتی متوجه شرکت ایران خودرو نخواهد بود.

مهلت واریز وجه پیش فروش ایران خودرو سامانه یکپارچه

طبق اطلاعیه ایران خودرو،  آخرین مهلت واریز وجه طرح پیش فروش ایران خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودرو روز شنبه ۱۳ خرداد ماه است. برای اینکار لازم است پیش پرداخت خودرو پرداخت شود. دقت کنید پس از واریز، امکان تغییر خودرو وجود نخواهد داشت. گفتنی است واریز وجه از ۳ خردادماه اعلام شده است.

قیمت خودرو ، مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود. فرد منتخب مبلغ پیش پرداخت علی الحساب خودرو را از مطابق با جدول فوق واریز می کند و الباقی وجه خودرو پس از تعیین قیمت نهاییی در زمان ارسال دعوتنامه، با لحاظ هزینه های قانونی تعیین و دریافت خواهد شد. /اقتصادآنلاین

بر اساس آنچه اعلام شده، سند خودرو یکسال در رهن شرکت خواهد بود، انتقال امتیاز به شخص ثالث و فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است و در این طرح قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود و الباقی وجه خودرو، پس از تعیین قیمت نهایی در زمان ارسال دعوتنامه، با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود.

در صورت عدم واریز کامل پیش‌پرداخت علی‌الحساب خودرو در موعد تعیین شده، ثبت‌نام کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود. ضمن اینکه در صورت انصراف مشتری یا مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی، در هر مرحله پیش از تحویل خودرو، ثبت‌نام لغو و وجه مشتری ظرف مدت ۲۰ روز مسترد می‌شود.

همانطور که اشاره شد، مجدد تاکید می‌شود که قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل خواهد بود؛ فرد منتخب در حال حاضر بایستی مبلغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب را مطابق بخشنامه  از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو واریز کند؛ الباقی وجه خودرو پس از تعیین نهایی در زمان ارسال دعوتنامه و با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود.

مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سامانه یکپارچه فروش خودرو اطلاعات ثبت‌نامی متقاضیانی که تا دهم خردادماه اولویت خودرویی خود را در مرحله دوم فروش یکپارچه انتخاب کرده‌اند بررسی شده و قرعه کشی فروش خودروهای داخلی و مونتاژی نیز انجام شده است.

بر همین اساس با توجه به انجام قرعه‌کشی نتایج اولویت‌بندی و موعد تحویل محصولات در سامانه یک پارچه فردا 24 خردادماه اعلام خواهد شد.

طبق اعلام قبلی، فردا نتایج اولویت‌بندی اعلام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند نسبت به رفع مسدودی 100 میلیون تومان خود در حساب‌های وکالتی اقدام کنند.

البته تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودرو پیش از این به تسنیم گفته بود: تعدادی از افرادی که در مرحله نخست فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کرده اند با توجه به فراخوان شرکت‌های خودروساز اقدام به پرداخت وجه خودرو نکرده‌اند که همین امر باعث خالی شدن ظرفیت‌ها شده است.

بنا بر اعلام وی در محصولات داخلی عدم واریز از سوی متقاضیان 20 درصد و در خودروهای مونتاژی بیش از 50 درصد بوده است./تسنیم

متقاضیان می‌توانند برای دیدن نتایج به سامانه https://esalecar.ir/ مراجعه کننند.

اطلاعیه‌ ایران خودرو برای ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه

به دنبال تغییر قیمت ۲۸ محصول ایران خودرو در پی افزوده شدن استانداردهای اجباری اما به نظر می‌رسد دعوتنامه‌هایی که برای برخی مشتریان ارسال شده با کم و زیاد کردن قیمت‌ها مدل بالاتر فاکتور شده است که ایران خودرو معتقد است قیمت‌ها منطبق بر مصوبه شورای رقابت بوده و تنها میزان افزایش یا کاهش بر مبنای قیمت محصول پایه است.

تولید تمام محصولات بر اساس استانداردهای اجباری جدید از ابتدای تیرماه الزامی است؛ اطلاعات و آمار بر اساس اعمال استانداردهای جدید و تغییرات فنی خودروها بر روی محصولات، توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو به شورای رقابت ارسال و اعلام شد و بر اساس آن شورای رقابت، مصوب کرد که برای ۲۸ محصول این شرکت تغییرات قیمتی اعمال و از ابتدای تابستان امسال محصولات با قیمت جدید عرضه شوند.

طبق مصوبه جلسه ۵۷۴ شورای رقابت تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، با موضوع بررسی قیمت ناشی از تغییرات اجباری و اختیاری استانداردها، کد کلاس و تغییرات قیمتی بر روی این محصول اعمال شد و لیست جدید قیمت محصولات منتشر شد.

بر اساس مصوبه فروردین ماه شورای رقابت، قیمت خودروی دناپلاس ۲۸۱ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۴۳۸ تومان تعیین شده بود که پس از مصوبه دوم (پس از اصلاح قیمت‌ها/مصوبه ۱۶ خرداد ماه) مقرر شد که ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۴ تومان از قیمت این خودرو کاسته شود. بنابراین قیمت نهایی این خودرو ۲۳۷ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۴۴ تومان فاکتور شود.

از سوی دیگر قیمت دناپلاس توربو بر اساس مصوبه فروردین ماه شورای رقابت، ۳۹۰ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۸۶۵ تومان تعیین شده بود که پس از مصوبه دوم (پس از اصلاح قیمت‌ها/مصوبه ۱۶ خرداد ماه) مقرر شد که ۱۷ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۶۱۷ تومان به قیمت این خودرو افزوده شود. بنابراین قیمت نهایی این خودرو ۴۰۸ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۴۸۲ تومان نهایی می‌شود.

نکته اصلی موضوع اینجاست که ایران‌خودرو برای مشتریان دناپلاس (معمولی) دعوتنامه برای تکمیل وجه ارسال کرده است اما به‌جای آنکه ۴۳ و اندی میلیون تومان را کاسته و مابه‌التفاوت قیمت نهایی با مبلغ پرداختی اولیه (۱۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) را مطالبه کند؛ از قیمت دناپلاس توربو که ۳۹۰ و اندی میلیون تومان است، ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۴ تومان را کاسته و به جای قیمت دناپلاس برای مشتری فاکتور کرده است.

بدین ترتیب با یک حساب ساده می‌توان گفت: پس از اصلاح قیمت خودروی دناپلاس توسط شورای رقابت، قیمت این محصول ۲۳۷ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۴۴ تومان خواهد بود و با توجه به ۱۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداختی مشتریان، اکنون بایستی حدوداً ۱۰۴ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۴ تومان دیگر واریز کنند؛ اما در دعوتنامه ارسالی، قیمت نهایی فاکتور ۳۷۳ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۳۰۰ و مبلغ پرداختی (مابه‌التفاوت برای تکمیل وجه) ۲۴۰ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۰۰ اعلام شده است.

تعداد بسیار زیادی از مشتریان این گروه خودروسازی در تماس با ایسنا، به کرات این موضوع را اعلام کرده و دعوتنامه‌های خود را در اختیار این خبرگزاری قرار داده‌اند که صحت این موضوع را تایید می‌کند.

این مشتریان اعلام می‌کنند در تماسی که با ایران‌خودرو داشته و مشکل را اعلام کرده‌اند، این گروه صنعتی پاسخ داده است که "نمی‌خواهید واریز نکنید"!.

اما ایران‌خودرو، امروز اطلاعیه‌ای منتشر کرده است که بر اساس آن قیمت محصولات خود را مورد تایید شورای رقابت خوانده  و اعلام کرده است:

"در پی طرح سوال مشتریان درخصوص نحوه قیمت‌گذاری محصولات و مصوبه شورای رقابت، تاکید می‌شود قیمت تمامی خودروها که در سایت کدال نیز قرار گرفته، منطبق بر مصوبه شورای رقابت است؛ در جدول منتشره توسط آن شورا، تنها میزان افزایش یا کاهش بر مبنای قیمت محصول پایه عنوان شده است."/ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.