کد خبر : 39178 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه و طلا

قیمت سکه یک کانال سقوط کرد | خریداران سکه از بازار فرار کردند

با ریزش قیمت دلار در بازار تهران، قیمت طلا و سکه هم با کاهش روبه‌رو شد.

قیمت سکه یک کانال سقوط کرد | خریداران سکه از بازار فرار کردند

قیمت سکه امروز 8 خرداد1402اعلام شد. نوسان قیمت سکه در بازار تهران عادی شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر قیمت سکهدر بازار ۳۰ میلیون و ۶۳۷ هزار تومان قیمت دارد. همچنین قیمت سکهبهار آزادی به قیمت ۲۷ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۶ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه دیروز در بازار تهران یک کانال سقوط کرد؛ این کاهش، همزمان با ریزش قیمت دلار و انتشار خبر ورود پادشاه عمان به ایران بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۳۰ میلیون و ۶۳۷ هزار تومان قیمت دارد. همچنین سکه بهار آزادی به قیمت ۲۷ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۶ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسیده است.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران به زیر کانال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رفته است. هم‌اکنون هر گرم طلای ۱۸عیار ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان قیمت دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در شرایط فعلی خریدار سکه در بازار تقریبا کمیاب شده و فلز زرد رنگ داخلی جذابیت خود را تا حدودی از دست داده است.خبرآنلاین

قیمت طلا و سکه روز گذشته با کاهش قیمت دلار همراهی کرد. بعد از ظهر دیروز سلطان عمان وارد تهران شد. معامله‌گران بازار فلز زرد که در چند روز گذشته در لاک احتیاطی قرار گرفته‌اند چشم‌انتظار نتایج دیدار سران دو کشور هستند.

قیمت سکه

قیمت طلا و سکه ۸ خرداد ۱۴۰۲ / معامله‌گران چشم‌انتظار نتیجه دیدار تهران-مسقط

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه روز گذشته بر مدار قیمت دلار چرخید و روند کاهشی داشت. روز شنبه کاهش انس جهانی طلا، معاملات طلا و سکه در بازار داخلی را تحت تاثیر قرار داد. دیروز نیز کاهش محدود قیمت دلار بازار فلز زرد را در مسیر نزولی قرار داد. گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته هستند و انس جهانی طلا روی رقم ۱۹۴۵ دلار ثابت مانده است.

در چند روز گذشته خبر ورود سلطان عمان به ایران بر روند قیمت دلار، طلا و سکه تاثیر گذاشت. بازارهای مالی با کاهش قیمت همراه شد و معامله‌گران در لاک احتیاطی فرو رفتند. طی مدت مذکور در بازار فلز زرد فشار فروش بیش از خرید بود و این موضوع، کاهش قیمت‌ها را رقم زد. روز گذشته پادشاه عمان وارد تهران شد و باید دید بازارهای مالی از این رویداد که برای بازارساز مانند برگ برنده‌ای برای مهار قیمت بود، چه تاثیری خواهند پذیرفت.

فعالان بازار طلا و سکه می‌گویند با توجه به رویدادهای سیاسی و ورود سلطان عمان به ایران از ابتدای هفته جاری در بازار طلا و جواهر رکود خاصی حاکم شده که در طول هفته‌های گذشته این رکود بی‌سابقه بوده است.

کاهش نیم میلیونی قیمت سکه

دیروز یکشنبه ۷ خرداد‌ماه قیمت سکه امامی ۴۵۹ هزار تومان ارزان شد. این سکه که ابتدای هفته به کانال ۳۰ میلیون تومانی برگشته بود روز گذشته از نیمه کانال مذبور پایین‌تر آمد و با قیمت ۳۰ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان مبادله شد.

دیروز قیمت سکه بهار نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان معامله شد. همچنین  نیم‌سکه و ربع‌ سکه هر کدام ۳۰۰ هزار تومان افت قیمت داشتند. نیم سکه به کف کانال ۱۱ میلیون تومانی رسید و ربع سکه نیز با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد.

ورود حباب سکه به کانال ۶ میلیونی

دیروز قیمت طلا نیز با کاهش قیمت دلار همراه شد. هر مثقال طلا با کاهش ۱۱۵ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۴۹۵ هزار تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۴۹۵ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته حباب تمام قطعات سکه کاهش قیمت داشت؛ حباب سکه امامی ۲۴۸ هزار تومان کوچکتر شد و حباب سکه بهار نیز ۱۸۰ هزار تومان ارزان شد.

معامله طلا و سکه متوقف شد/ بازار در انتظار خط جدید است

برخلاف روز گذشته، امروز قیمت طلا و سکه تحت تاثیر کاهش قیمت دلار قرار گرفت و طلا و سکه کمی نزولی شد. اما این کاهش چندان محسوس نبود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز ۷ خرداد با مقداری کاهش وارد کانال دو میلیون و ۴۸۰ هزار تومان شد. قیمت سکه امامی هم ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که نسبت به روز قبل کاهش داشت.

قیمت سکه بهار آزادی هم مانند دیگر فلزات زرد کاهش قیمت داشت و به ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۱۶ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان شد و قیمت ربع سکه ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان شد.

بررسی قیمت‌های اعلام شده نشان می‌دهد بازار امروز به خبر کاهش قیمت‌ها واکنش نشان داده است. این در حالی است که علی‌رغم کاهش قیمت دلار در روز گذشته، قیمت فلزات زرد روند افزایشی داشت و به سمت بالا میل کرده بود. اما گویا کاهش قیمت دلار تاثیر خود را بر این بازار گذاشت و روند کاهشی شد.

این کاهش قیمت در حالی است که فعالان بازار معتقد بودند که بازار ارز و طلا، خبر ورود سلطان عمان به کشور را پیشخور کرده است. اما فعلا روند کاهشی قیمت‌ها ادامه دارد و باید دید آیا این کاهش مقطعی است و یا ممکن است سفر سلطان عمان جو خبری ایجاد کند که کاهش قیمت ادامه داشته باشد.

به نظر می‌رسد معامله‌گران بازار فلز گران‌بها فعلا معاملات خود را متوقف کرده‌اند تا سفر سلطان عمان انجام شود و پس از آن خط بازار مشخص شود. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی درست است که سیگنال‌های سیاسی تاثیر مقطعی بر روند قیمت در بازارهای مالی دارند اما بازار در انتظار سیگنالی قوی از جنس مذاکرات برجام است تا انتظارات تورمی را کاهش و تولید و صادرات را افزایش دهد.

اتفاق دیگری که در چند روز گذشته در بازار طلای جهانی رخ داده بود، کاهش قیمت جهانی طلا بود. اما آیا این کاهش ادامه‌دار است؟ علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی با اشاره به ریزش قیمت طلای جهانی به تجارت‌نیوز گفت: «معتقدم این ریزش قیمت طلای جهانی موقتی است. انس با تصمیمات فد محدوده ۲۰۰۰ دلاری را از دست داده اما تا پایان سال میلادی به بالای ۲۰۰۰ دلار برمی‌گردد.»

این کارشناس اقتصادی‌ به روابط مساعد سیاسی با سایر کشورها اشاره کرد و افزود: «با توجه به رویدادهای سیاسی که در کشور در حال وقوع است، افزایش قیمت طلا و سکه را در کوتاه‌مدت پیش‌بینی نمی‌کنم؛ هر چند شاهد کاهش شدید قیمت نیز نباشیم اما قیمت‌ها فعلا در همین محدوده باقی خواهد ماند.»

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.