کد خبر : 38559 / /
/

خبر داغ اول این هفته | وام بلاعوض رئیسی به یارانه بگیران

بانک مرکزی اعلام‌کرد: ثبت‌نام در سامانه‌های تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند در تارنمای بانک مرکزی کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای از متقاضیان در زمان ثبت‌نام دریافت نمی‌شود.

خبر داغ اول این هفته | وام بلاعوض رئیسی به یارانه بگیران

بانک مرکزی اعلام‌کرد: ثبت‌نام در سامانه‌های تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند در تارنمای بانک مرکزی کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای از متقاضیان در زمان ثبت‌نام دریافت نمی‌شود.

از بانک مرکزی، متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند فقط از طریق سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به آدرس https://ve.cbi.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند توسط بانک مرکزی راه‌اندازی شده تا متقاضیان این تسهیلات به‌طور مستقیم و بدون واسطه در این سامانه ثبت‌نام کنند. در این زمینه لازم به ذکر است برخی افراد با مقاصد سودجویانه به طراحی سایت‌هایی برای ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام کرده و مبالغی را به عنوان هزینه ثبت‌نام این تسهیلات دریافت می‌کنند.

بر همین اساس متقاضیان مراقب کلاهبرداری باشند و فقط از طریق سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به آدرس https://ve.cbi.ir برای ثبت‌نام این تسهیلات اقدام و از پرداخت هزینه و وارد کردن اطلاعات خود در سایت‌های غیرمرتبط اکیداً خودداری کنند./ایرنا

طرح احسان اجازه می‌دهد مبلغ ۱۰۰ میلیون را سپرده‌گذاری کنید و پس از یک‌سال ۱۹۰ میلیون وام قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد بگیرید. اگر بخواهید این رقم را ظرف یک سال پس بدهید، مبلغ هر قسط تا ۱۶ میلیون می‌رسد

طرح احسان بانک کشاورزی یکی از روش‌های پرداخت وام قرض الحسنه است. متقاضیان در قالب طرح احسان با انجام سپرده‌گذاری، پس از گذشت حداقل یک ماه، طبق جداول و شرایط اعلام شده از سوی بانک کشاورزی وام قرض الحسنه با کارمزد صفر یا چهار درصد دریافت می‌کنند.

، طرح احسان همچنین به سپرده‌گذاران حقیقی، امکان واگذاری امتیاز تسهیلات قرض الحسنه به خانواده و دیگر افراد را می‌دهد. اشخاص حقوقی هم در طرح احسان می‌توانند برای پرسنل خود وام قرض الحسنه بگیرند.

شرایط وام قرض الحسنه بانک کشاورزی در قالب طرح احسان حداقل در نگاه اول ساده است. بانک کشاورزی روی سایت خود اعلام کرده برخلاف رویه معمول یک‌سری از بانک‌ها، سپرده دریافت‌کنندگان وام قرض الحسنه را مسدود نمی‌کند و به متقاضیان اجازه می‌دهد تا دو برابر میانگین سپرده حسابشان، وام بگیرند، اما آیا همه‌چیز به همین اندازه ساده و شیرین است؟

شرایط وام قرض الحسنه بانک کشاورزی

طرح احسان به دریافت‌کنندگان وام قرض الحسنه بانک کشاورزی امکان بازپرداخت ۱۲ ماهه، ۲۴ ماهه و ۳۶ ماهه را پیشنهاد می‌دهد. میزان نرخ سود تسهیلات قابل دریافت در طرح احسان بانک کشاورزی برحسب انتخاب متقاضی تعیین می‌شود و خودتان باید بین نرخ سود صفر درصد و کارمزد چهار درصد یکی را انتخاب کنند.

طرح احسان بانک کشاورزی به متقاضیان اجازه می‌دهد سپرده‌گذاری را با حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان شروع کنند، ولی مشتری نهایتا باید در مدت سرمایه‌گذاری، میانگین حساب خود را متناسب با رقم مورد نیاز برای دریافت وام قرض الحسنه بالا ببرد. یعنی چی؟ الان توضیح می‌دهیم.

طرح احسان بانک کشاورزی، می‌تواند به دریافت ۱۰۰ میلیون وام، منجر شود البته به این شرط که برای یک‌سال، ۱۰۰ میلیون پول را در بانک کشاورزی بخوابانید و به آن دست نزنید تا موفق شوید در پایان پروسه، علاوه بر اصل پول، از بانک کشاورزی ۱۰۵ میلیون وام قرض‌الحسنه بگیرید.

وام قرض الحسنه بانک کشاورزی در قالب طرح احسان به‌این ترتیب می‌تواند شامل بازپرداخت با نرخ چهار درصد شود که با توجه به مهلت بازپرداخت ۲۴ ماهه، رقم هر قسط به ۴.۵ تا ۴.۷ میلیون تومان می‌رسد.

وام قرض الحسنه بانک کشاورزی چگونه پرداخت می‌شود؟

طرح احسان بانک کشاورزی یک حساب سپرده قرض الحسنه است. پس به سپرده‌هایی که توسط مردم در طرح احسان افتتاح می‌شود، سود تعلق نمی‌گیرد. تسهیلات دریافتی هم مشمول شریط وام قرض الحسنه می‌شود و باید با دو مدل کارمزد صفر درصد یا چهار درصد بازپرداخت شود. میزان سپرده، مدت زمان سپرده‌گذاری، درصد کارمزد و دوره بازپرداخت تسهیلات به انتخاب مشتری تعیین خواهد شد.

سود وام طرح احسان بانک کشاورزی در حالت حداکثری، ۱۹ درصد پایین‌تر از نرخ سود تسهیلات در رویه معمول بانکی است و حداقل از این نظر جذابیت زیادی دارد. بانک کشاورزی اعلام کرده سقف وام قابل پرداخت به سپرده‌گذاران در قالب طرح احسان، ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. متقاضیان برای دریافت وام قرض الحسنه احسان باید ضامن رسمی معرفی کنند.

طرح احسان بانک کشاورزی دست مشتریان را برای میزان تسهیلات دریافتی تا سقف تعیین شده باز گذاشته است. حداقل مدت سپرده‌گذاری یک‌ماه خواهد بود. مشتریان می‌توانند سپرده‌گذاری در طرح احسان را به‌صورت سه ماهه، شش ماهه و ۱۲ ماهه انجام دهند. با بیشتر شدن طول مدت سرمایه‌گذاری، میزان وام قابل پرداخت به مشتری هم افزایش پیدا می‌کند.

وام قرض الحسنه طرح احسان با کارمزد صفر یا چهار درصد و دوره بازپرداخت یک ساله، دو ساله و سه ساله ارائه می‌شود

وام قرض‌الحسنه بانک کشاورزی در قالب طرح احسان، درصدی از میزان سپرده مشتری است که طبق جدول تعیین شده قابل محاسبه است. اگر بازپرداخت به شیوه سود چهار درصدی برایتان مطلوب باشد، با سپرده‌گذاری یک‌ماهه، بانک کشاورزی ۱۴ درصد همان عدد را همراه با اصل پول به‌عنوان وام پرداخت می‌کند. اگر همان پول را سه‌ماه در بانک نگهداری کنید، میزان تسهیلات طرح احسان به ۴۵ درصد ارزش سپرده می‌رسد. شش‌ماه پس از افتتاح حساب می‌توانید ۹۰ درصد موجودی سپرده را به‌عنوان وام درخواست کنید و در صورت شکیبایی یک‌ساله، میزان وام درخواستی تا ۱۹۰ درصد میزان سپرده بالا می‌رود.

بازپرداخت تسهیلات طرح احسان را می‌توان علاوه بر نرخ کارمزد صفر یا چهار درصد، براساس دوره بازپرداخت یک ساله، دو ساله و سه ساله انجام داد. هرچقدر دوره بازپرداخت انتخابی در طرح احسان بیشتر شود، رقم وام قرض‌الحسنه بانک کشاورزی به نسبت ارزش سپرده کاهش پیدا می‌کند. مثلا اگر بازپرداخت یک‌ساله باشد، بانک کشاورزی ۱۹۰ درصد ارزش سپرده وام می‌دهد، اما اگر بازپرداخت سه‌ساله را انتخاب کنید، وام قرض‌الحسنه ۸۰ درصد سپرده خواهد بود.

وام قرض الحسنه بانک کشاورزی در قالب طرح احسان با دو نرخ کارمزد متفاوت قابل پرداخت است. یعنی پس از دوره سپرده‌گذاری وقتی به بانک می‌روید تا از امتیازتان استفاده کنید، باید به متصدی بگویید علاوه بر مدت بازپرداخت، در پرونده میزان کارمزد را صفر درصد یا چهار درصد قید کند.

وام قرض‌ الحسنه با سود صفر درصد وسوسه‌کننده است، اما اگر آن را انتخاب کنید، درصد مبلغ وام پرداختی به نسبت میزان سپرده آب می‌رود. به‌عنوان مثال با سپرده‌گذاری یک‌ساله، بازپرداخت ۱۲ ماهه و نرخ سود چهار درصد، نسبت وام به تسهیلات ۱۹۰ درصد خواهد بود، اما با نرخ سود صفر درصد، ۱۶۵ درصد مبلغ سپرده به‌عنوان وام قرض‌الحسنه بانک کشاورزی قابل پرداخت است. بیایید با ذکر یک مثال موضوع را بررسی کنیم.

طرح احسان اجازه می‌دهد یک مشتری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پول را سپرده‌گذاری کند. اگر نرخ کارمزد را چهار درصد و دوره بازپرداخت را یک ساله تعیین کنیم، بعد دوره ۳۰ روزه می‌توانیم ۱۴ درصد این رقم یعنی ۲۸ میلیون وام قرض الحسنه بانک کشاورزی بگیریم. در این حالت رقم اقساط تقریبا ماهی دو میلیون و ۳۸۵ هزار تومان می‌شود و مشتری علاوه بر اصل پول، در پایان دوره بازپرداخت تقریبا ۶۰۰ تومانی اضافی به بانک برمی‌گرداند.

وام قرض الحسنه بانک کشاورزی به شرط سپرده‌گذاری ۳۰ روزه همان ۲۰۰ میلیون تومان، دوره بازپرداخت یک ساله و نرخ سود صفر درصد، به ۲۲ میلیون تومان می‌رسد. در این حالت مبلغ هر قسط حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود.

وام قرض الحسنه ۲۲ و ۲۸ میلیونی رقم چشم‌گیری نیست،. بایید مثال را با بالاترین ضریب وام قابل پرداخت یعنی ۱۹۰ درصد، با سپرد‌ه‌گذاری مبلغ ۱۰۰ میلیون پول در طرح احسان تکرار کنیم. در این حالت پس از یک‌سال، ۱۹۰ میلیون وام علاوه بر رقم سپرده به‌عنوان وام قرض الحسنه بانک کشاورزی دریافت می‌کنیم.

وام قرض الحسنه بانک کشاورزی را در این حالت با کارمزد چهار درصد، می‌توان در ۱۲ ماه، ۲۴ ماه و ۳۶ ماه پس داد که رقم هر قسط به‌ترتیب حدود ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هشت میلیون و ۶۴۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وام قرض‌الحسنه بانک کشاورزی با نرخ چهار درصد و مدت بازپرداخت

مدت سرمایه‌گذاری

بازپرداخت 12 ماهه

بازپرداخت 24 ماهه

بازپرداخت 36 ماهه

یک‌ ماهه

14 درصد

هشت درصد

شش درصد

سه ماهه

45 درصد

24 درصد

18.5 درصد

شش ماهه

90 درصد

50 درصد

37 درصد

12 ماهه

190 درصد

105 درصد

80 درصد

وام قرض‌الحسنه بانک کشاورزی با نرخ صفر درصد و مدت بازپرداخت

مدت سرمایه‌گذاری

بازپرداخت 12 ماهه

بازپرداخت 24 ماهه

بازپرداخت 36 ماهه

یک‌ ماهه

11 درصد

6.5 درصد

پنج درصد

سه ماهه

35 درصد

20 درصد

15.5 درصد

شش ماهه

80 درصد

44 درصد

32 درصد

12 ماهه

165 درصد

95 درصد

70 درصد

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.