کد خبر : 37375 / /
/

فروش فوری سایپا با 3 خودروی جدید‌ | فروش فوق العاده سایپا اقساطی به قیمت کارخانه

صبح امروز با حضور وزیر صمت در کارخانه مگا موتور و خط تولید پیشرانه M ۱۶ از ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد.

 فروش فوری سایپا با 3 خودروی جدید‌ | فروش فوق العاده سایپا اقساطی به قیمت کارخانه

 ​فروش فوق العاده سایپا طرحی است که در آن، خودرو های تولید ملی به فروش می رسند. فروش فوق العاده سایپا سبب بالا رفتن توان خرید خودرو از سوی افراد جامعه می شود. طرح فروش فوق العاده سایپا نیازمند مدارک تکمیل کننده جهت ثبت نام در سایت است. همیشه برای ثبت نام فروش فوق العاده سایپا، زمان محدود و مشخصی در نظر گرفته می شود. افراد برای ثبت نام در طرح فروش فوق العاده سایپا، باید واجد شرایط مورد نظر باشند.

صبح امروز با حضور آقای رضا فاطمی امین وزیر صمت کارخانه مگا موتور و خط تولید پیشرانه M۱۶ سایپا افتتاح شد.

همچنین دو محصول کادیلا و شاهین پلاس که با پیشرانه ME۱۶ به بازار می‌آیند، در این مراسم رونمایی خواهند شد. شاهین پلاس و P۹۰ با پیشرانه ME۱۶ سایپا مجهز هستند.

این پیشرانه همان قوای محرکه سری EC۵ گروه PSA است که امتیاز آن در دوران برجام به شرکت سایپا سیتروئن واگذار شد.

پیشرانه ME۱۶ سایپا ۱.۶ لیتر حجم دارد و با ۱۶ سوپاپ فناوری VVT در آن دیده می‌شود. قوای محرکه شاهین پلاس و P۹۰ امکان تولید ۱۱۳ تا ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۵ تا ۱۵۰ نیوتن متر را دارد.

همچنین جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE توان را به چرخ‌های جلوی این سدان‌های ارتقا یافته و جدید می‌رساند.

گفتنی است P۹۰ جای خودرو ال ۹۰ است.

فروش فوق العاده سایپا

فرآیند تحویل خودرو از امروز آغاز می‌شود و مشتریانی که طی اسفند و فروردین در طرح فروش خودروسازان ثبت‌نام کرده بودند به ترتیب اولویت قرعه‌کشی می‌توانند فرآیند تحویل خودرو را طی کنند. حال پس از اعمال قیمت‌های جدید، این پرسش برای مشتریان سایپا مطرح است که با احتساب هزینه‌های بیمه، مالیات و … با چه قیمتی خودروی خود را تحویل می‌گیرند؟

با آغاز سال جدید، شورای رقابت به خودروسازان دولتی مجوز داد تا قیمت محصولات خود را افزایش دهند. هفته گذشته فهرستی از قیمت‌های جدید به سازمان بورس ارسال شد که افزایش نرخ خودرو درب کارخانه را تائید می‌کرد. اما این قیمت‌ها نیز نهایی نبودند و در زمان تحویل به مشتری هزینه‌هایی نظیر بیمه، مالیات و … به به نرخ نهایی محصولات اضافه می‌شود.

فهرست قیمت نهایی محصولات سایپا درب کارخانه با احتساب بیمه، مالیات و … به شرح جدول زیر است و مشتریانی که در آخرین طرح فروش سایپا در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت‌نام کرده بودند، با توجه به این نرخ‌ها باید وجه واریزی خود را تکمیل کنند.

همان‌طور که اعداد و ارقام این جدول نشان می‌دهند با احتساب هزینه‌های جانبی ارزان‌ترین محصول سایپا، یعنی کوییک معمولی، 193 میلیون و 312 هزار قیمت دارد. شاهین نیز که کیفیت آن با انتقادات فراوانی مواجه است با 413 میلیون و 609 هزار تومان، گران‌ترین محصول این شرکت خودروسازی در فروردین 1402 شناخته می‌شود.

طبق اعلام رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، فرآیند تحویل خودروهای ثبت‌نامی از امروز آغاز می‌شود و مشتریان به ترتیب اولویتی که در قرعه‌کشی مشخص شد، پس از ارسال دعوتنامه تسویه حساب می‌توانند اقدام به تکمیل وجه کنند.

بر اساس این گزارش، بزرگ‌ترین طرح فروش خودروسازان ویژه نیمه شعبان اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا 15 فروردین سال جاری ادامه داشت. دیروز نیز قرعه‌کشی محصولات صورت گرفت تا بر اساس اولویت، ثبت‌نام‌کنندگان صاحب خودرو شوند.

به‌رغم افزایش قیمت محصولات کارخانه، همچنان شکافی قیمتی عمیقی بین نرخ‎‌های جدید با بازار آزاد مشاهده می‌شود و مشتریان سایپا با خرید این محصولات مشمول سود بین 90 تا 140 درصدی می‌شوند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تولید در هفته اول کاری سال جدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از برنامه‌ریزی برای تولید و تحویل ۸۰۰ هزار خودرو خبر داد و اعلام کرد که به‌زودی فراخوان مرحله دوم ثبت‌نام متقاضیان محصولات سایپا در سامانه متمرکز وزارت صمت اعلام خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تولید در هفته اول کاری سال جدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از برنامه‌ریزی برای تولید و تحویل ۸۰۰ هزار خودرو خبر داد و اعلام کرد که به‌زودی فراخوان مرحله دوم ثبت‌نام متقاضیان محصولات سایپا در سامانه متمرکز وزارت صمت اعلام خواهد شد.

محمدعلی تیموری ضمن اکید براینکه شرایط ثبت‌نام برای کلیه متقاضیان خرید محصولات گروه سایپا فراهم شده است، گفت: برای تولید و تحویل ۸۰۰ هزار خودرو برنامه‌ریزی شده است و در هفته اول کاری سال ۱۴۰۲ با قدرت و شروع بسیار خوب، قریب به ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید و تحویل محقق شده است؛ هدف‌گذاری گروه سایپا در سال ۱۴۰۲ مطابق با سیاست‌های وزارت صمت براساس افزایش تولید است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: با توجه به شعار سال جاری "مهار تورم و رشد تولید" گروه خودروسازی سایپا برنامه جامعی در بخش تولید تعریف کرده است تا کلیه متقاضیان محصولات سایپا که شرایط خرید خودرو را دارند، در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت نام کنند.

طبق اعلام گروه خودروسازی سایپا، وی تاکید کرد: تحویل خودروهای مشتریان مطابق نوبت و براساس زمان تحویل مندرج در قرارداد با مشتری از هفته دوم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

تیموری با بیان اینکه متقاضیانی که نتوانستند در اسفند ماه سال گذشته و حتی در روزهای ابتدایی فروردین ماه (افرادی که حساب وکالتی تعریف کرده بودند) فرآیند ثبت‌نام را به دلایل مختلف انجام دهند، گفت: فراخوان جدید برای ثبت نام متقاضیان از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام خواهد شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.