کد خبر : 37320 / /
/

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر خوش دولت از واریزی ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان | شرایط ویژه برای دریافت وام بازنشستگان

اواخر بهمن ماه سال گذشته نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش صد درصدی وام ضروری بازنشستگان کشوری خبر داد. نخستین وامی که سال گذشته ثبت نام آنها آغاز شد پرداخت وام ضروری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بود که بیست و هشتم اسفندماه ثبت نام آن به پایان رسید و در سال جدید پرداخت آن آغاز خواهد شد.

خبر خوش دولت از واریزی ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان | شرایط ویژه برای دریافت وام بازنشستگان

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان کشوری از 12 به 15میلیون تومان اجرایی شده است.طبق آخرین خبرها چند نوبت از وام بازنشستگانپرداخت شده است. مقدار وام بازنشستگاندر حال حاضر 30 میلیون تومان است.آخرین اخبار درباره وام بازنشستگان را در سایت خبرآزاد دنبال کنید

اواخر بهمن ماه سال گذشته نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش صد درصدی وام ضروری بازنشستگان کشوری خبر داد. نخستین وامی که سال گذشته ثبت نام آنها آغاز شد پرداخت وام ضروری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بود که بیست و هشتم اسفندماه ثبت نام آن به پایان رسید و در سال جدید پرداخت آن آغاز خواهد شد.

بازنشستگان کشوری از انتظار برای دریافت وام سی میلیون تومانی در روزهای آینده خبر می‌دهند و می‌گویند: امیدواریم هرچه زودتر مبلغ وام به حساب‌مان واریز شود.

این بازنشستگان در سال جدید، می‌توانند از دو وام دیگر نیز استفاده کنند، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی و وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج به فرزندان بازنشستگان.

هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های ادوار گذشته تاثیری در اولویت بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده نماید. لذا سایر وراث می بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.

لازم به ذکر است جهت تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.

تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

درخصوص تعهد وراث صغیر و محجور، تنها از طریق سامانه مدیریت های استانی و با ارائه مستندات ( قیم نامه، حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران) قابل تائید می باشد.

«بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می نماید، به منظور امکان بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری ، توصیه می شود «بازنشسته» متقاضی، از «دفتر کل بازنشستگی» خود اقدام به ثبت نام نماید.

«وظیفه بگیر» متقاضی که علاوه بر اینکه به تنهایی از دفترکل اول حقوق وظیفه دریافت می کند، به اتفاق وراث دیگر از دفترکل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می کند.

توصیه می شود «وظیفه بگیر» متقاضی، از «دفتر کل اول» اقدام به ثبت نام نماید تا امکان ثبت نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه بگیر از «دفترکل دوم» فراهم گردد.

ذکر شماره دفترکل بازنشستگی ، شماره ملی ، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و …… مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می گردد.

وام بازنشستگان

زمان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

بسیاری از متقاضیان دریافت و ثبت نام وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین ثبت نام غیر حضوری وام ۲۰ میلیونی کانون⁧ بازنشستگان، به دنبال این هستند که بتوانند در بازه زمانی ثبت نام این وام، به راحتی در سامانه وام، فرم ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی را تکمیل نموده و سپس، درخواست خود را برای اخذ این تسهیلات، به سازمان بیمه تامین اجتماعی ارجاع دهند.

زمان ثبت نام وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین، زمان ثبت نام غیر حضوری وام ۲۰ میلیونی کانون⁧ بازنشستگان تامین اجتماعی، همانند سال های گذشته، از طریق سایت vaam.kabta.ir به متقاضیان، برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام می گردد.

مستمری بگیران واجد شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی، می توانند به راحتی، از طریق سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در بازه زمانی مشخص شده، اقدام به ثبت نام نمایند. شایان ذکر می باشد، در حال حاضر، آدرس سامانه وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی، به es.tamin.ir تغییر یافته است.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، زمان ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال قبل، در آدرس جدید، یعنی es.tamin.ir، از ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌ شنبه ۲۰ بهمن الی ۳۰ بهمن ماه بود و زمان آن در خصوص سال ۱۴۰۲، هنوز اعلام نشده و به محض اعلام، متن مقاله به روز رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به صورت غیر حضوری بوده و داوطلبان می بایست به نشانی اینترنتی sabasrm.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام وام قرض الحسنه خود را تکمیل نمایند .

شرایط ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

با توجه به اینکه برای اخذ هر گونه تسهیلاتی، متقاضیان، می بایست شرایطی که از سوی اعطا کننده وام مشخص شده است را داشته باشند، برای دریافت و ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، اعم از ثبت نام غیر حضوری وام ۲۰ میلیونی کانون⁧ بازنشستگان تامین اجتماعی یا ثبت نام وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مستمری بگیران این سازمان، می بایست پیش از آنکه برای اخذ وام بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام نمایند، شرایط لازم برای را مطالعه نمایند. به همین دلیل، در ادامه، در رابطه با این شرایط، توضیحات لازم آورده شده است.

متقاضیان، می بایست حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه که در شهر تهران هستند، دریافت نمایند، زیرا امکان دسترسی به کسر اقساط توسط بانک عامل، برای بانک های دیگر وجود ندارد.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۲یا همن وام ضروروی، الزامی می باشد.

شرایط سنی مستمری بگیران، برای دریافت این وام، در سال قبل، برخلاف سال های گذشته، ۷۰ سال نبود و برای متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی، سن ۷۷ سال در نظر گرفته شد که با توجه به عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال ۱۴۰۲ نیز اینگونه خواهد بود.

با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری بگیران، می بایست فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

بازنشستگان متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۲ یا همان وام ضروری می بایست در طی سه سال گذشته، از تسهیلاتی که بانک رفاه ارائه نموده است، استفاده نکرده باشند.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال گذشته، بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی، از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون تومان تغییر پیدا کرد و مبلغ آن در خصوص سال ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده که به محض اطلاع رسانی، متن مقاله بروزرسانی خواهد شد.

هنگام ثبت نام، می بایست شماره تلفن همراه، به نام متقاضی دریافت کننده وام بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

افرادی که قصد استفاده از خدمات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه kanoone-ali.ir، برای بهره مندی از خدمات این کانون، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

در بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی برای وام ضروری بازنشستگان پیش‌بینی شده است. این یعنی از میان جمعیت ۳.۶ میلیون نفری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، حدود ۴۱۶ هزار نفر شانس دریافت این تسهیلات را دارند.

محمود مرتضایی‌فرد با اشاره به مشخص شدن نتایج ثبت نام وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی این صندوق گفت: نتایج ثبت‌نام وام ضروری که ۳۱ اردیبهشت ماه مهلت ثبت‌نام آنلاین آن به اتمام رسیده بود، در تیرماه ۱۴۰۱ مشخص شد. و عده ای هشتمین نوبت از وام ۱۵ میلیونی را دریافت کرده اند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.