کد خبر : 37245 / /
/

جزییات جدید از نحوه تعطیلی پنجشنبه‌ها | کدام ادارات تعطیل نمی شوند ؟

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: دولت لایحه ای را برای بررسی به مجلس تقدیم کرده که طبق آن ادارات به استثنای نهادهای خدمات‌رسان مثل مراکز درمانی بهزیستی و بانک ها در روزهای پنجشنبه تعطیل می شوند.

جزییات جدید از نحوه تعطیلی پنجشنبه‌ها | کدام ادارات تعطیل نمی شوند ؟

دولت لایحه ای را به صورت عادی برای بررسی و تصویب به مجلس تقدیم کرده که طبق آن ادارات در روزهای پنجشنبه تعطیل می شوند.

عباس گودرزی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر افزود: بررسی لایحه فوق الذکر در دستور کار هفته جاری کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد و کلیات آن در این هفته در کمیسیون اجتماعی به رای گذاشته خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس این لایحه همه ادارات به استثنای ادارات خدمات رسان مثل بانک ها مراکز بهداشتی و درمانی بهزیستی و اماکن ورزشی در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود و باید ساعات کاری خود را در پنج روز دیگر هفته تنظیم کنند.

گودرزی گفت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری ساعت کار کارکنان ادارات باید در ۷۴۴ ساعت و در ماه ۱۷۶ ساعت باشد که بر اساس لایحه جدید دولت این میزان در هفته به چهل و دو ساعت و سی دقیقه و در ماه به ۱۷۰ ساعت تقلیل می یابد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرده همچنین بر اساس این لایحه کارکنان ادارات می توانند با هماهنگی و موافقت مقامات مجموعه کاری خود تا سقف ۱۰ ساعت در ماه ساعات کاری خود را کاهش دهند که البته با این کار میزان حقوق و مزایای دریافتی آنها نیز به همین میزان کاهش خواهد یافت./همشهری آنلاین

متن این لایحه در ادامه آمده است:

4823052

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.