کد خبر : 36936 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

اطلاعیه روز شنبه درباره واریزی حقوق فروردین بازنشسته ها | علت واریز نشدن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس سال ۱۴۰۲

بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ماه ۱۴۰۲ مانند سال گذشته حقوق می‌گیرند.

اطلاعیه روز شنبه درباره واریزی حقوق فروردین بازنشسته ها | علت واریز نشدن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس سال ۱۴۰۲

حقوق بازنشستگان | تعیین حداقل حقوق بازنشستگان در شورای‌عالی کار برای کارگران شاغل و بازنشسته‌ی کشور اهمیت بسیار دارد. برای حقوق بگیرانِ وابسته به قانون کار و سازمان تامین اجتماعی، روز تعیین حداقل حقوق بازنشستگان در اتاق‌های وزارت کار، روز سرنوشت است.ماده ۱۱۱ تاکید دارد که افزایش حداقل مستمری حقوق بازنشستگان«نباید» از افزایش حداقل مزد مصوب شورای‌عالی کار کمتر باشد.در ادامه میتوانید بروزترین خبر از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ماه ۱۴۰۲ مانند سال گذشته حقوق می‌گیرند.

با وجود آنکه رقم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شده است اما احکام جدید هنوز صادر نشده.

مبلغ حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ مشخص شد. این رقم در نهایت با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به سال قبل تصویب شد.

 بر اساس قانون کار، تورم و سبد معیشت خانوار باید مبنای افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

حقوق پایه کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ۱۴۰۲ از ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان به ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ هزار تومان رسید که رقم بسیار کمی است و انتظارات جامعه کارگری را برآورده نکرد. این در حالی است که تورم بی سروسامان، معیشت افراد را بسیار متزلزل کرده است.

 بر اساس این خبر حقوق بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی نیز  همانند حقوق و دستمزد کارگران با افزایش ۲۷ درصدی در سال جدید همراه شده است، از آنجایی که لیست حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همیشه تا ۱۵ هر ماه باید بسته شود لذا با وجود اینکه امروز ۱۹ روز از فروردین ماه ۱۴۰۲ گذشته و واریز حقوق بازنشستگان نیز بر اساس حروف الفبا از ۲۰ هر ماه آغاز می‌شود، اما هنوز احکام جدید بازنشستگان صادر نشده است لذا بازنشستگان تامین اجتماعی همانند سال گذشته حقوق می‌گیرند.

طبق آخرین پیگیری‌ها دستورالعمل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز از سوی سازمان مرکزی ابلاغ  نشده است و به محض اینکه این افزایش حقوق  ابلاغ شود، احکام جدید سال ۱۴۰۲ صادر می‌شود و مابه التفاوت حقوق نیز طی اعلام و زمان بندی تامین اجتماعی واریز می‌شود.

حقوق بازنشستگان

واریز رقم جدید حقوق بازنشستگان از فروردین

ماده ۱۱۱ تاکید دارد که افزایش حداقل مستمری «نباید» از افزایش حداقل مزد مصوب شورای‌عالی کار کمتر باشد.

به نقل از ایلنا ؛ تعیین حداقل دستمزد در شورای‌عالی کار برای کارگران شاغل و بازنشسته‌ی کشور اهمیت بسیار دارد.

علی اکبر عیوضی گفت: ماده ۱۱۱ قانون تامین از ماده ۴۱ قانون کار تبعیت می‌کند و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز تکلیف افزایش مستمری بارنشستگان را به صراحت روشن کرده است. طبق این ماده، مستمری سالیانه باید براساس افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

تعیین حداقل حقوق بازنشستگان

تعیین حداقل دستمزد در شورای‌عالی کار برای کارگران شاغل و بازنشسته‌ی کشور اهمیت بسیار دارد. برای حقوق بگیرانِ وابسته به قانون کار و سازمان تامین اجتماعی، روز تعیین حداقل دستمزد در اتاق‌های وزارت کار، روز سرنوشت است.

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) با اشاره به اینکه تعیین حداقل مزد کارگران شاغل برای ما بازنشستگان اهمیتی حیاتی داردT گفت: حقوق و دریافتی بازنشستگان مستمری‌بگیر از نظر قانونی از مصوبه تعیین حداقل دستمزد شورای‌عالی کار تبعیت می‌کند. ماده ۱۱۱ تاکید دارد که افزایش حداقل مستمری «نباید» از افزایش حداقل مزد مصوب شورای‌عالی کار کمتر باشد.

 اگر اتفاقی از این دست سال ۱۴۰۲ هم رخ دهد، بازهم اعتراضات بازنشستگان صورت خواهد گرفت.

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

با دستور رییس جمعیت هلال احمر، امروز ۵۰ درصد پاداش پایان خدمت بازنشستگان جمعیت در سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود.راضیه عالیشوندی رییس حوزه ریاست جمعیت هلال احمر گفت: تعداد ۵۶۰ نفر از همکاران هلال‌احمر در سال جاری به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند اما با وجود تکمیل فرآیند بازنشستگی و علیرغم پیگیری‌های انجام شده از سازمان برنامه و بودجه کشور، تا کنون اعتباری برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به جمعیت هلال احمر تخصیص نیافته است. عالیشوندی تاکید کرد: با توجه به عدم تأمین منابع لازم برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان جمعیت در سال جاری و در راستای احقاق حقوق و بهبود وضعیت بوجود آمده این عزیزان، با دستور رئیس جمعیت هلال احمر، مقرر شد تا امروز ۵۰ درصد از پاداش پایان خدمت بازنشستگان از سرجمع اعتبارات داخلی جمعیت به حساب استان‌ها واریز شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.