کد خبر : 36669 / /
/

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید | یارانه معیشتی دولت

آغاز ثبت نام یارانه معیشتی جدید ۸۰۰ هزار تومان تومانی | واریز یارانه معیشتی ۸۰۰ هزار تومان برای نوروز و رمضان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مکلف به ثبت نام افراد جدید متقاضی دریافت یارانه شد.

 آغاز ثبت نام یارانه معیشتی جدید ۸۰۰ هزار تومان تومانی | واریز یارانه معیشتی ۸۰۰ هزار تومان برای نوروز و رمضان

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.آخرین اخبار درباره یارانه معیشتی را در ادامه بخوانیدد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مکلف به ثبت نام افراد جدید متقاضی دریافت یارانه شد.

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مطالبات مردم به‌ویژه افرادی که یارانه نمی‌گیرند این بوده که راهکاری برای ثبت‌نام و استفاده از این حق داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: همواره مراجعاتی از مردم داشتیم که نسبت به عدم پرداخت یارانه و نبود ساز و کار مشخصی برای ثبت نام گلایه می‌کردند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سابقا نیز به بهانه‌هایی این کار صورت نمی‌گرفت و در واقع مشکل عدم ثبت نام از افراد واجد شرایط دریافت یارانه توسط دولت بود.

او با اشاره به تکلیف مجلس به دولت بیان کرد: مجلس مصوب کرد سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار مکلف به ثبت نام افراد جدید متقاضی دریافت یارانه هستند.

رضایی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات خوب مجلس برای سال ۱۴۰۲ این بود که تعرفه آب، برق و گاز مشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تا سقف الگوی مصرف و نیز بیمه سه دهک پایین جامعه رایگان شد.

در سال ۱۴۰۲ مجموع یارانه پرداختی دولت به مردم حدود ۴۸۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود

براساس بودجه مصوب مجلس، در سال ۱۴۰۲ مجموع یارانه پرداختی دولت به مردم حدود ۴۸۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

از این رقم، ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی و معیشتی (یارانه حذف ارز ترجیحی)، ۲۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان پرداخت مستمری به مددجویان کمیته امداد، ۱۵ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان کمک به سازمان بهزیستی، ۵۶ هزار میلیارد تومان یارانه نان و ۶۹ هزار میلیارد تومان نیز مربوط به یارانه دارو است.

"پیغمبرقلی سعادت‌نژاد" از نیکوکاران گنبدکاووس در آستانه بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان، توزیع هزار و ۸۰۰ بسته سبد کالا را بین اقشار آسیب‌پذیر و کمتربرخودار این شهرستان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم آغاز توزیع سبدهای کالایی این نیکوکار گنبدی که روز شنبه در روستای "قلندرآباد بالا" برگزار شد، رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس و جمعی از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت این شهرستان حضور داشتند.

وی در گفت و گو با خبرنگاران، ارزش هر سبد کالا را که شامل " ۱۰ کیلوگرم برنج محلی، یک بطری سه لیتری روغن مابع، یک قوطی رب گوجه فرنگی و یک بسته نمک" بود را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: تصمیم دارم این تعداد سبد کالا را با عنایت الهی و دعای خیر مردم، در سال‌های آینده به ۱۸۰ هزار بسته افزایش دهم.

این نیکوکار گنبدی که در حوزه تولید و تجارت فرش دستباف ترکمن و کشاورزی فعالیت دارد، هرساله از محل عواید کاری خود و در مناسبت‌های مختلف از جمله عید قربان، ماه رمضان و سال نو، کمک‌های انسان دوستانه خود را در قالب توزیع گوشت قربانی و سبد کالا و نیز تهیه جهیزیه و برگزاری مراسم ازدواج آسان برای زوج‌های جوان انجام می‌دهد.

این نیکوکار گنبدی ادامه داد: در کمک به نیازمندان هیچ نگاه قومی، نژادی، زبانی و مذهبی وجود ندارد و صرفا با نگاه "قربةّ الی الله" و جلب رضایت باریتعالی و در حد توان به همه خانواده‌های کم برخودار از اقوام مختلف در مناطق شهری و روستایی مساعدت می‌شود.

وی همچنین از دیگر افراد توانمند جامعه خواست تا در دستگیری از نیازمندان در حد توان و بضاعت خویش ورود کنند.

به دستور رئیس‌جمهور و در راستای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که دولت برنامه‌ای برای قطع یارانه نقدی ندارد، گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است.

اما اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشت رمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه کمک معیشتی هستند؟

سال گذشته یارانه کمک معیشتی به اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.

ضمن این‌که یارانه معیشتی رمضان گذشته به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد، اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شد.

ابراهیم رضایی،  نماینده مردم دشتستان  در  مجلس شورای اسلامی  گفت: یکی از مطالبات مردم به‌ویژه افرادی که  یارانه  نمی‌گیرند این بوده که راهکاری برای ثبت‌نام و استفاده از این حق داشته باشند

او خاطرنشان کرد: همواره مراجعاتی از مردم داشتیم که نسبت به عدم پرداخت یارانه و نبود ساز و کار مشخصی برای ثبت نام گلایه می‌کردند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سابقا نیز به بهانه‌هایی این کار صورت نمی‌گرفت و در واقع مشکل عدم ثبت نام از افراد واجد شرایط دریافت یارانه توسط دولت بود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.