کد خبر : 36661 / /
/

خبر خوش دولت درباره وام ازدواج | هدیه متفاوت دولت برای زوج های جوان | ازدواج کنید و رایگان دنا پلاس بگیرید

دولت با ازدواج به زوج‌های جوان حواله خودرو هدیه بدهد

 خبر خوش دولت درباره وام ازدواج | هدیه متفاوت دولت برای زوج های جوان | ازدواج کنید و رایگان دنا پلاس بگیرید

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به یک میلیون نفر حواله دنا پلاس اتومات بدهند و بگویند چون ازدواج کردید این هدیه دولت به شماست. بگویند این خودرویی که تحویل می‌گیرید دنا، تارا یا شاهین، تا سه سال حق فروش آن نداری و برای استفاده شما است. این رضایت‌مندی می‌شود یا نمی‌شود؟ به زوج جوانی که به تازگی ازدواج کرده، در دولت رئیسی حواله دهند و بگویند یک ماه دیگر برو و به خودرو تارا اتومات سوار شو و لازم نیست یک ریال پول بدهی، این هدیه ما به شما. این تقویت ازدواج می‌شود یا نه؟

با این شیوه، هم پولدار راضی است چون چند برابر کمتر، پول یک ماشین را می‌دهد، هم ایران خودرو و سایپا راضی هستند، چون خودرو آنها با قیمت بیشتر به فروش می‌رود و هم مردم راضی هستند. چرا ما این کار را نمی‌کنیم؟ چرا انجام نمی‌شود؟

این برای من سؤال است که چرا انجام نمی‌دهیم؟ واقعا برای من جای تعجب دارد که چرا؟ بهانه‌شان این است که دلار بالا می‌رود! یک سوال، پنج شش سال است که واردات خودرو نداشتیم، دلار تکان نخورده؟

کدام زوج ها وام ازدواج 440 هزار تومانی دریافت خواهند کرد؟

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها از ابتدا سال ۹۸ بوده مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان و برای زوجهای زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان تعیین شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(دوشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، جزء ۱ بند الف تبصره ۱۶ را به تصویب رساندند.

بر اساس جزء ۱ بند الف تبصره ۱۶، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در چهارچوب برنامه کنترل تورم و ایجاد ثبات اقتصادی مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، حداقل دو میلیون میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی ( غیر از بانک ها قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام نماید:

 ۱_تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده(۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت):

۱-۱- تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ بوده است مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون(۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال و با دوره‌ی بازپرداخت ده ساله

۱-۲ - تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج برای زوجهای زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون (۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

جزئیات جدید پرداخت وام ازدواج

 شبکه بانکی در 6 ماهه اول امسال حدود یک هزار و ۹۵۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است .  عمده تسهیلات تکلیفی مربوط به ازدواج و فرزندآوری است و تا ۲۳ مهر ماه امسال ۵۳۴ هزار فقره وام ازدواج به مبلغ ۷۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است،  تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱/‌۰۱/‌۱۳۹۷‬ بوده است، یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال یک میلیارد و پانصد میلیون (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

مراحل ثبت نام وام ازدواج

سامانه ثبت نام وام ازدواج با نشانی ve.cbi.ir برای ارائه تسهیلات به زوجین از طریق بانک مرکزی اعلام شده است. برای درخواست وام در این سامانه، هر کدام از زوجین باید وارد بخش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، قسمت ثبت نام جدید شوند.  بعد از ورود به صفحه اصلی، گزینه ثبت نام جدید را انتخاب کنید. در این صفحه زوجین باید شرایط و دستورالعمل‌های وام ازدواج را با دقت مطالعه کنید. این قسمت شامل شرایط و انواع مدارکی است که برای ثبت نام تسهیلات ازدواج نیاز است و باید اطلاعات هویتی و سکونتی را در این مرحله وارد کنید. نکته قابل توجه این است که تکمیل خانه‌هایی که با علامت ستاره قرمز رنگ مشخص شده اند، الزامی است.  در نهایت ثبت نام وام ازدواج تمام و رسید ثبت نام بارگذاری می‌شود و می‌توانید رسید ثبت نان را برای خود ذخیره و یا در صورت امکان آن را چاپ کنید.

مبلغ وام ازدواج سال 1402

امیرحسین بانکی‌پور اعلام کرده که احتمالا مبلغ وام ازدواج در سال 1402 عددی بین 170 تا 200 میلیون تومان باشد. رقمی که بر اساس تورم تعیین می‌شود.

این نماینده مجلس گفته مبلغ وام ازدواج برای دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال احتمالا نفری 200 میلیون تومان خواهد بود. این در حالی است که وام این افراد در سال 1401، مبلغ 150 میلیون تومان بود.

امسال این زوج‌‍ها در مجموع می‌توانند 400 میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند. این در حالی است که سال گذشته این رقم 300 میلیون تومان بود.

مبلغ وام ازدواج برای سایر افراد و گروه‌های سنی (یعنی افراد بالای 23 و 25 سال) هم احتمالا 170 میلیون تومان باشد. این رقم سال گذشته 120 میلیون بود. سال گذشته زوجین می‌توانستند 240 میلیون تومان وام بگیرند. اما مبلغ این وام احتمالا برای سال آینده نفری 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و مجموع آن برای یک زوج به 340 میلیون تومان می‌رسد.

با این حساب احتمالا مبلغ وام ازدواج حدود 50 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

البته این اعداد اعلام شده پیشنهاد این کمیسیون است و هنوز مبلغ قطعی وام ازدواج سال آینده مشخص نشده است. این وام باید با پیشنهاد مجلس و دولت بررسی و تصویب شود.

آنچه در این گزارش اعلام شده پیشنهاد کنونی است که در مجلس مطرح شده است و باید دید دولت زیر بار وام ازدواج 170 و 200 میلیون تومانی می‌رود یا نه؟

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.