کد خبر : 35761 / /
/

خبر خوش برای زوج‌های جوان | افزایش ۵۰ درصدی وام ازدواج | وام 440 میلیونی به چه کسانی می رسد؟

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان از افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

خبر خوش برای زوج‌های جوان | افزایش ۵۰ درصدی وام ازدواج | وام 440 میلیونی به چه کسانی می رسد؟

وحید یامین‌پور امروز پنج‌شنبه ۱۸ اسفند در همایش تجلیل از ۱۲ جوان نمونه گلستان در سالن همایش همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اظهار کرد: امسال یکی از اقدامات مهم ما در هفته جوان تجلیل از جوانان برتر استان گلستان است که امروز در استان گلستان از ۱۲ جوان برتر تجلیل به عمل آمد.

وی با بیان اینکه ارائه برنامه‌های الگویی و معرفی و تجلیل از جوانان شاخص یکی از برنامه‌ها است، افزود: امسال بیش از ۴۳۰ جوان که در رشته‌های اعلام شده ما حائز شایستگی‌های چشم‌گیر بودند تجلیل شدند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان ابراز کرد: براساس سند تحول دولت، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در معاونت امور جوانان تسهیل ازدواج است، در حال حاضر افزایش سن ازدواج یکی از دغدغه‌های ما است  که از کمبود اشتغال پایدار نشات می‌گیرد.

یامین‌پور با بیان اینکه دولت هر ساله برای تقویت خانواده و جلوگیری از طلاق و آمادگی جوانان برای تشکیل خانواده تسهیلاتی را ارائه می‌کند، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای پیش از ازدواج از دیگر اقدامات ما است که هر ساله حدود هشت هزار کارگاه آموزشی پیش ازدواج بدگزار می‌شود.

وی گلستان را از استان‌های برتر در برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج برشمرد و یادآور شد: این افراد پس از شرکت در این کارگاه‌ها به مربیان خانواده تبدیل می‌شوند، با وجود آنکه اشتغال و مسکن دو عامل اصلی برای ایجاد آمادگی در جوانان برای ازدواج است دولت نیز باید تسهیلاتی را به جوانان ارائه کند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: خوشبختانه مجلس اخیرا رقم تسهیلات وام ازدواج را در سال ۱۴۰۲، ۵۰ درصد افزایش داده که به جوانان زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳، ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه(برای هر زوج ۴۴۰ میلیون تومان) و به جوانان کمتر از این سن ۱۸۰ میلیون تومان اعطاء می‌شود.

یامین‌پور، توسعه مشارکت‌های اجتماعی جوانان را از دیگر برنامه‌های معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد و متذکر شد: شعار دولت مردمی بودن است لذا از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشبرد اهداف خود استفاده خواهد کرد.

وی به رشد مطلوب گلستان در تشکیل سازمان‌های مردم‌نها. اشاله کرد و گفت: باز هم از جوانان گلستانی درخواست می‌کنم برای تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد پیشقدم شوند و ما نیز در مقابل از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی آنها در بخش‌های مختلف حمایت خواهیم کرد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ما براساس مصوبه‌ای که با امضای رئیس جمهور ابلاغ کردیم بانک‌ها به محض ثبت‌نام باید متقاضیان را به شعب موردنظر ارجاع دهند و سپس از تکمیل مدارک نیز باید در مدت ۱۰ روز وام پرداخت شود گرچه برخی از بانک‌ها به دلایل مختلف پرداخت وام ازدواج را به تاخیر می‌اندازند.

یامین‌پور به آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: براساس آخرین آمار اعلام‌شده از بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر متقاضی وام ازدواج، تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۱، ۷۹ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند.

در این مراسم از دانیال مظفری، مصطفی کیا، اشکان کابوسی، امیرحسین رحمتی، امین چراغی‌فر، حسین عاصمی، حسن غلامی، سکینه ذاکر، ندبه محمدی، فاضل اتراچالی، سیدمحمدجواد موسوی و سعید علی‌آبادی به عنوان جوانان نمونه گلستان در سال جاری تجلیل شد. همچنین از خانواده شهیدان علی سراوانی و عبدالجبار مختوم‌نژاد به عنوان شهدای جوان حافظ امنیت تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.