کد خبر : 36063 / /
/

در ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان چند نفر دستگیر شدند؟ | کشف ۹ هزار بمبک‌ بدبو در مدارس

سخنگوی فراجا از بازداشت ۱۱۰ نفر در ارتباط با ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس خبر داد.

در ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان چند نفر دستگیر شدند؟ | کشف ۹ هزار بمبک‌ بدبو در مدارس

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس برخی استان‌های کشور گفـت:‌ در ایام اخیر و در پی نگرانی‌های فراوان خانواده‌ها، پلیس با ایجاد بیش از ۴ هزار گشت‌ سواره و پیاده به صورت محسوس و نامحسوس به طور روزانه مدارس کشور را در رصد اطلاعاتی و پایش عملیاتی قرار داد.

وی با بیان اینکه طی این روزها بیش از ۱۱۰ نفر از خاطیان توسط سازمان اطلاعات فراجا شناسایی و دستگیر شدند، اظهار کرد:‌ شماری از مسمومیت‌ها واقعی و بخش عمده دیگر متاثر از عوامل روان‌شناختیِ مبتنی بر ترس و سرایتِ روانی بوده است.

سخنگوی فراجا ادامه داد: هیجان‌طلبی دانش‌آموزان و استفاده از بمبک‌های بدبو و موارد مشابه نیز از عوامل اصلی این رخداد است که در این راستا حدود ۹ هزار بمبک بدبو جمع‌آوری و از فروش آن جلوگیری شد به عمل آمد. تعدادی از واردکنندگان عمده که این مواد را از طریق کشورهای همجوار وارد کرده بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: بعد از استفاده بمبک‌های بدبو در مدارس، جلوی ورود آنها به کشور گرفته شد و ۲ نفر نیز که در حال وارد کردن انبوه این مواد از کشورهای همجوار به صورت قاچاق بودند، با حکم قضائی بازداشت شدند.

منتظرالمهدی تصریح کرد: به والدین گرامی و دانش‌آموزان و معلمان گرانقدر سرزمین‌مان به جهت تامین امنیت عزیزان‌مان در مدارس اطمینان خاطر می‌دهیم که پرونده این پدیده شوم به‌زودی بسته خواهد شد و کماکان پلیس در کنار آنان است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.