کد خبر : 35834 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان لشکری | حقوق بازنشستگان در سال جدید

بازنشستگان این خبر داغ را از دست ندهند | مابه التفاوت حقوق بازنشستگان واریز شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هدف‌گذاری و تلاش دولت برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

بازنشستگان این خبر داغ را از دست ندهند | مابه التفاوت حقوق بازنشستگان واریز شد

حقوق بازنشستگان مبلغ پولی است که ماهیانه تا پایان عمر به افرادی که  دارای شرایط بازنشستگی هستند تعلق می گیرد.حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن میانگین دوسال آخر دریافتی که داراشی کسور بازنشستگی بوده محاسبه می شود .حقوق بازنشستگان دارای فاکتورهایی است و  از جمله شرط سنی و داشتن سابقه کار معین که شرایط برقراری این حقوق است.حقوق بازنشستگان 1401 همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است .  حقوق بازنشستگان  تامین اجتماعی 1401 مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هدف‌گذاری و تلاش دولت برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سیدصولت مرتضوی‌ در پانزدهمین نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران و دیدار با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان مازندران که با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: منابع و مصارف بودجه سال آینده 2 هزار همت است.

وی با بیان اینکه تلاش دولت این بود که استقراض نداشته باشد، افزود: دولت سیزدهم 87 هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین اجتماعی را به بانک‌های عامل پرداخت کرده است.

مرتضوی با بیان اینکه با خلق پول تورم مهار نمی‌شود، گفت: برای تعیین دستمزد باید با سه‌جانبه‌گرایی به توافق عادلانه برسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت این است تا خرید خدمت را توسعه دهیم و 120 درصد منابع بیمه تکمیلی و 80 درصد شرح خدمات را برای بازنشستگان افزایش دادیم.

مرتضوی با بیان اینکه آموزش کارگران را جدی بگیریم و نظام استاد شاگردی را راه بیاندازیم، گفت: نرخ بیکاری استان مازندران از نرخ بیکاری متوسط کشوری پایین است و این قابل تقدیر است.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان | مازندران باید شفابخش اشتغال کشور باشد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران با بیان اینکه اشتغال، رونق‌ آفرین و رمز عبور از مشکلات است، اظهار کرد: مسئولان باید شبانه‌روز پای کار باشند تا برای آحاد جامعه اشتغال ایجاد کنیم.

وی، یکی از وظایف مهم دولت را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: در دهه 90 رشد اقتصادی کشور منفی بود و بدهی‌های گذشته زیادی برجا مانده که به‌عنوان نمونه صندوق بازنشستگی و چند بخش دیگر 420 هزار میلیارد تومان بدهی داشته‌اند.

مرتضوی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای برون‌رفت از مشکلات کشور، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که اگر اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان مدنظر قرار گیرد می‌توان به پشتوانه کارگر و کارفرما شاهد افزایش تولید در کشور بود.

وی چالش‌های اقتصادی فعلی را ناشی از عدم توجه مناسب به اهمیت تولید دانش‌بنیان عنوان و تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم همه تلاش خود را برای تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری به‌کار می‌بندد.

مرتضوی، اشتغال دانش‌بنیان را از اولویت‌های مهم دانست و افزود: استان مازندران با داشتن تمام ظرفیت‌ها باید شفابخش اشتغال کشور باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه اشتغال بخش کشاورزی در استان باید ارتقاء پیدا کند، ادامه داد: اشتغال دریایی به رشد توسعه اقتصادی مازندران کمک می‌کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در سال 1402 در دو بخش باید گام‌های بزرگی برداریم، ادامه داد: اشتغال از محل تبصره 18 و بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد اولویت اصلی در سال آینده است.

حقوق بازنشستگان

واریز معوقات 25 درصدی حقوق بازنشستگان

عیوضی گفت: ما در پاسخ به این سوال که چرا سازمان تامین اجتماعی دچار مشکل کسری بودجه است به‌طور مفصل استدلال‌ها و دلایل خود را مطرح کردیم. ما نشان دادیم که چرا دولت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

بحث اقشار بیمه شده تحمیلی به صندوق سازمان تامین اجتماعی در سال‌های اخیر که تعهدات پرداخت نشده دولت به سازمان تامین اجتماعی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، مورد توجه بسیاری از کارشناسان و فعالان حقوق بازنشستگان و کانون‌های بازنشستگی کشور قرار داشته است. این درحالی است که میزان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به رقمی بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) در این رابطه با برشمردن گروه‌ها و اقشار بیمه شده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی با دستور دولت و مجلس، اظهار کرد: ما در پاسخ به این سوال که چرا سازمان تامین اجتماعی دچار مشکل کسری بودجه است به‌طور مفصل استدلال‌ها و دلایل خود را مطرح کردیم. ما نشان دادیم که چرا دولت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.