کد خبر : 35511 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت مرحله دوم | ارزش سهام عدالت

خبر مهم برای سهام عدالتی ها | آخرین وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین جزییات تعیین تکلیف وضعیت سهام عدالت وراث و جاماندگان را اعلام کرد.

خبر مهم برای سهام عدالتی ها | آخرین وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان

سهام عدالت | رییس سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین جزییات تعیین تکلیف وضعیت سهام عدالت وراث و جاماندگان را اعلام کرد. مجید عشقی گفت: اکنون در حال آماده کردن یک سامانه برای تعیین وضعیت وراث سهام عدالت هستیم که به محض آماده شدن زیرساخت فنی آن اعلام خواهیم کرد تا وراث از طریق این سامانه پیگیر سهام متوفیان خود باشند.نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال۱۴۰۲، دولت را موظف کردند از محل باقیمانده سهام دولت نسبت به واگذاری سهام عدالت به همه جاماندگان اقدام کند.آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

وی به آخرین وضعیت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و افزود: تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت دارای مصوبه مجلس است و اکنون سازمان خصوصی‌سازی در صدد تعیین مصادیق آن قرار گرفته است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: به محض مشخص شدن لیست افراد واجد شرایط، سازمان بورس آن را بررسی و در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار می‌دهد.

عشقی اعلام کرد که سازمان بورس در مرحله شناسایی افراد برخوردار از سهام عدالت هیچ‌گونه دخالتی ندارد.

رییس سازمان بورس در ادامه به اقدامات انجام شده برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تاکید کرد و گفت: با توجه به گستردگی این موضوع، طبق آمار مشخص شده که بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد فوت شده دارای سهام عدالت بودند که با توجه به بالا بودن تعداد افراد وراث امکان انجام تعیین تکلیف سهام متوفیان به صورت دستی، کاغذی و مراجعه حضوری وجود ندارد.

وی اظهار کرد: اکنون در حال آماده کردن یک سامانه برای تعیین تکلیف وضعیت وراث سهام عدالت هستیم که به محض آماده شدن زیرساخت فنی آن اعلام خواهیم کرد تا وراث از طریق این سامانه پیگیر سهام عدالت متوفیان خود باشند.

عشقی تاکید کرد: از ابتدا برای به سرانجام رساندن سهام عدالت وراث با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بودیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که انجام این اقدام با ساختار مدنظر امکان‌پذیر نیست؛ در این زمینه پیش‌بینی‌ها این‌گونه بود که انجام آن با مخاطرات زیادی همراه خواهد شد و ممکن است مشکلاتی را در عمل ایجاد کند.

رییس سازمان بورس اظهار کرد: آن ساختار عوض شد و امیدواریم که هر چه زودتر این سامانه به نتیجه برسد و سهام عدالت وراث را در شرکت سپرده‌گذاری به صورت الکترونیکی با مشارکت شرکت‌های کارگزاری، نهادهای مالی و دفاتر قضایی به نتیجه برسانیم.

سود سنواتی و جاری سهامداران بورس واریز شد۰

پرداخت سود سنواتی و جاری ۲۴ شرکت توسط سمات در هفته دوم اسفند ماه سال جاری از طریق اطلاعات سامانه سجام گرفت.

به نقل از تسنیم، اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که در هفته دوم اسفند ماه 16 شرکت سود جاری و 8 ناشر سود سنواتی سهامداران خود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» واریز کرده اند.

سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت  سنواتی 8 ناشر

این گزارش می افزاید: 8 شرکت (بیمه پارسیان «پارسیان»، داروسازی دانا «ددانا»، بیمه دی «ودی»، آلومراد «فمراد»، بانک گردشگری «وگردش»، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان «غشصفا»، مبین وان کیش «اوان» و گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران «وتوصا») مطالبات سنواتی سهامداران خود را با استفاده از سامانه سجام در هفته دوم اسفند ماه امسال واریز کرده‌اند.

 پرداخت سود سهام عدالت جاری 16 شرکت

همچنین در این بازه زمانی، 16 شرکت (لامپ پارس شهاب «بشهاب»، دلیجان طلایی شکوه پارس «حشکوه»، نیروکلر «شکلر»، مهندسی صنعتی روان فن آور «خفناور»، سیمان لارستان «سلار»، ذوب آهن اصفهان «ذوب»، سرما آفرین «لسرما»، سرمایه گذاری و خدمات صندوق بازنشستگی کشور«مدیریت»، کاشی الوند «کلوند»، لیزینگ صنعت و معدن «ولصنم»، سیمان هرمزگان «سهرمز»، سرمایه‌گذاری ساختمان نوین «وثنو»، گلوکوزان «غگل»، سیمان کارون «سکارون»، تولیدی کاشی تکسرام «کترام» و شیشه سازی مینا «کمینا») نیز سود جاری سرمایه گذاران خود را از طریق سامانه سجام پرداخت کرده اند.

سهام عدالت

هدیه 10 میلیونی مجلس به مردم با واگذاری سهام عدالت

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال۱۴۰۲، دولت را موظف کردند از محل باقیمانده سهام دولت نسبت به واگذاری سهام عدالت به همه جاماندگان اقدام کند. همچنین مقرر شد به ازای هر فرزند که از ابتدای سال۱۴۰۲ متولد شود، مبلغ ۲۲میلیون ریال برای خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری اختصاص یابد.

آزادسازی سهام عدالت با هدف کمک به ۶ دهک درآمدی پایین جامعه که سطح درآمد کمتری دارند انجام شد اما مطابق بررسی‌های به عمل آمده این هدف نه فقط محقق نشده بود بلکه در عوض سهام عدالت در طول سال‌های گذشته به جای فقرا به طیف وسیعی از ثروتمندان داده شد.

گزارش‌های آماری نشان می‌دهد ۲۸ درصد از افراد تحت پوشش بهزیستی یعنی حدود یک‌میلیون نفر، سهام عدالت ندارند. این آمار در خصوص افراد تحت پوشش کمیته امداد بیشتر است. ۲۱ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد یعنی حدود ۲ میلیون نفر سهام عدالت ندارند.

براساس داده‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ۴۲درصد یعنی ۲۱ میلیون نفر از افراد واقع در دهک‌های یک تا ۶ که گروه‌های هدف سهام عدالت بودند فاقد سهام عدالت هستند. بین این افراد، ۳ میلیون نفر هم مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی دیده می‌شوند که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند. این انحراف از اهداف واقعی واگذاری سهام عدالت درحالی رخ داده که در دهک‌های ۷ تا ۱۰ که اصلا جزو گروه‌های هدف طرح اعطای سهام عدالت نبودند، تعداد زیادی از ثروتمندان سهام عدالت دریافت کرده‌اند.

 در چنین شرایطی اما روز گذشته و بعد از چند سال بحث و بررسی درباره واگذاری سهام عدالت به مشمولانی که از این طرح جامانده‌اند بالاخره مجلس واگذاری سهام به این مشمولان را تصویب کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.