کد خبر : 35303 / /
/

سقوط قیمت دلار به کانال ۵۵ هزار تومان | دلار 45 هزار تومانی می‌شود؟

ریزش قیمت‌ها در بازار غیررسمی از روزهای گذشته شروع شده و امروز با ادامه این روند، نرخ دلار در لحظه مخابره خبر به کانال ۵۵ هزار تومان و سکه نیز به کانال ۳۰ میلیون تومان سقوط کرده است.

سقوط قیمت دلار به کانال ۵۵ هزار تومان | دلار 45 هزار تومانی می‌شود؟

قیمت دلار تغییر کرد. قیمت دلار برای مردم مهم است.قیمت دلار با توجه به نرخ بورس متغیر است. قیمت دلار در بازار اعلام شد. قیمت دلار چند شد؟

ریزش قیمت‌ها در بازار غیررسمی از روزهای گذشته شروع شده و امروز با ادامه این روند، نرخ دلار در لحظه مخابره خبر به کانال ۵۵ هزار تومان و سکه نیز به کانال ۳۰ میلیون تومان سقوط کرده است.

بازار غیررسمی ارز که در روزهای اخیر روند نزولی خود را شروع کرده بود، امروز نیز به این روند ادامه داد تا جایی که نرخ دلار در این بازار به کانال ۵۵ هزار تومان کاهش یافت و قیمت سکه نیز در کانال ۳۰ میلیون تومانی قرار گرفت.

هفته دوم اسفندماه ، هفته پرالتهابی برای بازار سکه و طلا بود و این التهابات به گفته کارشناسان و فعالان بازار هیچ دلیل منطقی و اقتصادی نداشت.

البته همانطور که صاحبنظران و فعالان پیش‌بینی کرده بودند، ریزش قیمت‌ها شروع شد و سکه دو تا سه میلیون ارزان شد و دلار نیز افت قیمت سه تا چهار هزار تومانی را شاهد بود.

امروز در شروع معاملات بازار ارز و سکه شاهد تداوم ریزش قیمت‌ها بودیم و دلار که در آخرین معاملات بازار فردایی هرات، قیمت هر دلار با حدود ۵۰۰ تومان کاهش به ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

در لحظه مخابره خبر دلار فردایی هرات ۵۵ هزار تومان، قیمت هر اسکناس دلار در مرکز مبادله ارز و طلا ۴۳ هزار و ۸۱۵ تومان و سکه نیز در کانال ۳۰ میلیون تومان است.

بر اساس این گزارش برخی کارشناسان پیش‌بینی کردند امروز هم روند کاهش قیمت ادامه داشته باشد./ایرنا

قیمت دلار

پیش بینی قیمت دلار 10 اسفند 1401 / کف قیمت دلار کجاست؟

روند قیمت دلار که پیش از این افزایشی بود و به نظر می‌آمد تا پایان سال همین مسیر را طی کند، دو روز گذشته کاهشی شد و حالا در کانال نیمه بالایی کانال پنجم در جا می‌زند. با این شرایط چه چشم‌اندازی برای این بازار وجود دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در چند روز گذشته روندی افزایشی را در پیش گرفته بود، اما میانه‌های روز یکشنبه بر روی ریل کاهشی قرار گرفت و حالا در نیمه بالایی کانال پنجم در جا می‌زند.

به طور کلی از آبان امسال دلار جهش قیمتی خود را شروع کرد و این موضوع در بهمن‌ماه نیز تکرار شد، تا آنجا که این اسکناس آمریکایی پا به کانال 40 هزار تومانی گذاشت.

جهش سوم در روزهای آغازین اسفندماه خود را نشان داد و در حالی که دلار وارد کانال بالاتر شده است، حالا باید دید این روند در کدام نقطه برای طولانی‌مدت متوقف خواهد شد؟

دلایل جهش قیمتی دلار

این روند افزایشی دلار را می‌توان ناشی از چند عامل دانست. اولین مورد کسری شدید بودجه دولت در سال جاری است که با وجود روزهای پایانی سال هنوز چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است.

همچنین سیاست‌های پولی بانک مرکزی در ماه‌های گذشته را نیز می‌توان در این امر دخیل دانست. این سیاست‌ها رشد نقدینگی و پایه پولی را به دنبال داشته که سرعت گردش پول را در کشور افزایش داده است.

این سرعت گردش پول در مجموع باعث سرازیر شدن سرمایه‎‌ها به بازارهای مالی به ویژه دلار شده و تقاضا را تا حد زیادی رشد داده است، البته در این بین افزایش انتظارات تورمی را هم نمی‌توان بی‌تاثیر دانست.

اتفاق مهم دیگری که همین اواخر رخ داده محدودیت بانک‌های عراقی برای عرضه دلار است که باعث کمبود اسکناس در بازار ایران شده است.

با این شرایط مردم حالا چشم‌اندازی تورمی و افزایشی نسبت به دلار دارند که این مساله خود از مهم‌ترین اتفاقات در زمینه رشد قیمت دلار بوده است.

دلار 45 هزار تومانی می‌شود؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در خصوص دیدگاه خود نسبت به بازار دلار کنونی به تجارت‌نیوز گفت: من روند فعلی قیمت دلار را منطبق با یک خبر خوب می‌بینم. اگر چنین خبری اتفاق نیفتد بازار دلار دوباره در مسیر افزایشی قرار می‌گیرد.

او همچنین بیان کرد: در کانال‌های پایین‌تر احتمال نزول در بازار وجود داشت، اما در کانال‌های فعلی چنین روندی دور از انتظار است. من فکر می‌کنم دلار تنها با یک خبر خوب و متفاوت از سال‌های گذشته می‌تواند کاهشی شود، کف دلار را در این راستا می‌توان کانال 45 هزار تومانی در نظر گرفت.

طباطبایی ادامه داد: اما اگر اتفاق و خبری در راه نباشد دلار می‌تواند در سه ماه اول سال 1402 تا چند کانال بالاتر نیز رشد کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.